[Debian] Sitecom PCMCIA Nic

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:24
Wie weet hoe ik een Sitecom PCMCIA nic aan de praat kan krijgen onder Debian?
Ik heb over een uur een presentatie waar ik 't moet laten zien :P
De situatie is zo:

Laptop 1(server) -> Laptop 2 (werkstation)

Laptop 1 heeft Debian geinstalleerd staan (zonder grafische omgeving), en werkt verder prima met dns,firewall,antivir etc. Maar nu moeten we ervoor zorgen dat in de 1e laptop twee netwerkkaarten zitten, zodat laptop 2 via laptop 1 op internet kan. We hadden voor een PCMCIA nic gezorgt, maar krijgen deze nu niet aan de praat :X. Wie kan ons helpen (een goed cijfer te halen ;) )

Ik zit dus niet onder een grafische omgeving he ;) .. dus please even iets van codes posten ..

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:09

liberque

Vrijzinnig!

Maakte de Sitecom PCMCIA'tjes niet gebruik van de Broadcomm chipset? Want dan wordt het heel moeilijk.... Ik kreeg het destijds niet voor elkaar iig en heb toen maar een Orinoco based kaartje gekocht... <-- dit gaat dus over Sitecomm wifi kaartjes... just disregard

[ Voor 16% gewijzigd door liberque op 01-03-2005 10:45 ]

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een driver zoeken en die installeren lijkt me een goed begin. Ik vind nog niet echt veel meer informatie dan "krijgen we niet aan de praat". Zonder typenummer, kernelversie en nog een hele hoop meer missende informatie kunnen wij ook niet meer doen dan raden. Als het over een uur moet werken kan ik weinig anders zeggen dan dat je eerder had moeten beginnen, het is hier geen helpdesk waar wij onder tijdsdruk jouw schoolopdrachten gaan maken, succes!

Dit topic is gesloten.