Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:37:
Nou, ik weet zeker dat ik geen virus heb. Draai namelijk de nieuwste scanner (Norton Corporate) en heb zojuist ook online 'n scanner geprobeerd.
Kan ik op de een of andere manier proberen of die bestanden zo'n stream ADS bevatten?
Heb je die draad uberhaupt gelezen?
Er staat namelijk duidelijk in dat virussen zich er in kunnen verstoppen. En dan kun je nog zo'n recente virusscanner hebben, als 'ie geen Alternate Data Streams controleert (en dat doen de meeste dus niet) dan fiets 'ie vrolijk langs je virus.
Vervolgens geef je aan de je een online scanner hebt geprobeerd. Hoe bedoel je? Bestand geupload? Want ook dat staat duidelijk in de draad: Als je bestanden verstuurt gaat de ADS verloren. Dan heb
jij dus nog steeds dat bestand MET de ADS er "aan" en de online scanner ziet geen ADS (als 'ie er uberhaupt al naar zou kijken) omdat die verloren is gegaan bij het uploaden.
Een online virusscanner die je PC-scanned zal hoogstwaarschijnlijk OOK niet naar ADS streams kijken.
En er staat meerdere tools in diezelfde draad, waar ik dus al 3 keer naar verwijs in deze reply, waarmee je kunt zoeken naar ADS streams. Tools zoals:
CrucialADS en
Streams
Doe zélf effe een beetje moeite als wij voor jou de moeite nemen om op je te reageren.
[
Voor 14% gewijzigd door
RobIII op 01-03-2005 22:49
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij