Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Bij het kopieren van een MP3-bestand naar mijn Creative Muvo krijg ik regelmatig de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://145.99.239.122/public/StreamLoss.gif

In principe werkt alles gewoon goed. Het mp3-bestand draait lekker op zowel m'n harde schijf als m'n muvo. Iemand anders die hier ook last van heeft?

Ik draai Windows XP SP2 Engels.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 08:17 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:38

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik gok dat je deze vraag beter in GT kunt stellen. Ik kan er zelf iig niets over vinden maar ik vermoed dat het een bepaalde file is die betrekking heeft op een virusscanner oid.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dit is denk ik een ADS (Alternate Data Stream)

Ik heb er ooit iets over gepost, zie ADS => Alternate Data Streams :Y)

Hoe dan ook, het hoort niet in een MP3 thuis, dus ik zou het eens effe checken op virussen e.d.

[ Voor 82% gewijzigd door RobIII op 01-03-2005 11:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik weet zeker dat ik geen virus heb. Draai namelijk de nieuwste scanner (Norton Corporate) en heb zojuist ook online 'n scanner geprobeerd.

Kan ik op de een of andere manier proberen of die bestanden zo'n stream ADS bevatten?

Edit:
Laat maar, dit tooltje had ik nog niet gezien.

Edit2:
Afbeeldingslocatie: http://145.99.239.122/public/Clipboard01.gif
What the fuck! Ik schrok me een hoedje! Die stomme kut-banner bovenin maakt geluid!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 22:48 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:37:
Nou, ik weet zeker dat ik geen virus heb. Draai namelijk de nieuwste scanner (Norton Corporate) en heb zojuist ook online 'n scanner geprobeerd.

Kan ik op de een of andere manier proberen of die bestanden zo'n stream ADS bevatten?
Heb je die draad uberhaupt gelezen?

Er staat namelijk duidelijk in dat virussen zich er in kunnen verstoppen. En dan kun je nog zo'n recente virusscanner hebben, als 'ie geen Alternate Data Streams controleert (en dat doen de meeste dus niet) dan fiets 'ie vrolijk langs je virus.

Vervolgens geef je aan de je een online scanner hebt geprobeerd. Hoe bedoel je? Bestand geupload? Want ook dat staat duidelijk in de draad: Als je bestanden verstuurt gaat de ADS verloren. Dan heb jij dus nog steeds dat bestand MET de ADS er "aan" en de online scanner ziet geen ADS (als 'ie er uberhaupt al naar zou kijken) omdat die verloren is gegaan bij het uploaden.
Een online virusscanner die je PC-scanned zal hoogstwaarschijnlijk OOK niet naar ADS streams kijken.

En er staat meerdere tools in diezelfde draad, waar ik dus al 3 keer naar verwijs in deze reply, waarmee je kunt zoeken naar ADS streams. Tools zoals: CrucialADS en Streams

Doe zélf effe een beetje moeite als wij voor jou de moeite nemen om op je te reageren.

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 01-03-2005 22:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Roblll.... rustig maar. (slecht geslapen vannacht? Iets verkeerd gegeten? Vriendin ervandoor?) Ik zag het te laat en had hierboven al gereageerd. Ik ben nu met het tooltje aan het scannen.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:49:
Roblll.... rustig maar. (slecht geslapen vannacht? Iets verkeerd gegeten? Vriendin ervandoor?) Ik zag het te laat en had hierboven al gereageerd. Ik ben nu met het tooltje aan het scannen.
Nee, ik word ziek van lui die ik (we) probe(e)r(en) te helpen als ze hun vraag hier dumpen. En als ze dan een antwoord krijgen dat niet in 2 simpele stappen uitlegt hoe ze naar de oplossing kunnen komen dat ze dan gewoon het topic een schop geven zonder de antwoorden eens goed na te lezen en hun hoofd te gebruiken. After all, in zo'n beetje iedere FAQ hier @GoT staat dat je gewoon zelf een beetje moeite moet doen.

Je probleem heeft overduidelijk met een Alternate Data Stream te maken, en dat topic waar ik je naar verwees heb ik destijds (al 2 jaar ofzo geleden) juist voor dit soort doeleinden daar neer gezet. Veel uitgebreider dan dat vind je niet snel en er staat gewoon precies in wat je vraagt.

En van dit soort replies (die ik nu dus quote [edit]en die hieronder dus :( [\edit]) word ik dan alleen maar pissiger...

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 01-03-2005 23:00 ]

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:nogal ongepaste compleet offtopic opmerking weggehaald

ik heb m'n complete systeem gescand met dat tooltje, maar helaas kon hij geen ADS vinden. Het moet dus een ander probleem zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door Canaria op 02-03-2005 01:52 ]

Pagina: 1