[XP] Installeren van software mislukt steeds; bestandsfouten

Pagina: 1
Acties:

• Issy_X
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb net een nieuwe computer in elkaar gezet en er windows op gezet. Nu probeer ik software te installeren maar niks werkt. Meestal geeft het installatie programma een error dat de installatie file kapot is en hangt vervolgens. Zelfs windowsupdate wil niet. Zodra ik ga zoeken naar updates krijg ik een unknown error. Ik heb dit nog nooit gehad en heb geen flauw idee wat er mis is, het is een kompleet schone installatie van windows. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Windows XP SP2
MSI K8N Neo2
AMD Athlon 64 3500+
2048 MB DDR 400
ATI Radeon X800XT PE
2x 160 GIG Seagate SATA (Raid0)
Soundblaster Audigy 2

Verwijderd

Ben je admin van de huidige account ?

Als je niks kan installeren lijkt mij dat je uitgesloten bent om te mogen installeren :)

• Issy_X
  • Niet online
Ja ben admin van het huidige account. Tis niet zo dat ik een restrictie error krijg. Ik krijg telkens een error dat de installatiefile corrupt is. En daarna wordt hele systeem onstabiel.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

controleer de harde schijf op bad sectors en het geheugen op fouten, beide zouden mogelijk de oorzaak kunnen zijn.

MechWarrior || Monsters Game

• Issy_X
  • Niet online
GambitRS schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 05:25:
controleer de harde schijf op bad sectors en het geheugen op fouten, beide zouden mogelijk de oorzaak kunnen zijn.
Hoe zou ik zit kunnen doen zonder iets te hoeven installeren?

• Issy_X
  • Niet online
Net memtest gedraaid. Alle testen zijn succeeded op 1 na. Dat is de LRAND test en deze staat op failed. Betekent dit dus dat me geheugen kapot is? of ligt het aan iets anders?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Dat kan zeker betekenen dat je geheugen kapot is. Als er meerdere bankjes in zitten, probeer dan eens welke voor het probleem zorgt en test je PC met alleen het goede geheugen...

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Wat mensen vaak niet doen alvorens een dik systeem te bouwen is niet kijken naar mogelijke combinaties.
Ik zie dat je 2 gig intern gebruikt maar je schrijft niet hoe je dat samengesteld hebt.
2 x 1024 ??
4 x 512 ??
Als je namelijk 2 x 1024 hebt is de kans van slagen van je systeem erg klein omdat op dit bord maar vier modules als compatible omschreven zijn. MSI heeft wel vaker problemen met een grote hoeveelheid geheugen en dit blijkt vaak pas achteraf als mensen het aangeschaft hebben.
Als ik jou was zou ik even kijken of jou geheugen hierbij staat: http://www.msi.com.tw/htm...eport_pdf/7025/memory.pdf
Staat het er niet bij, dan kan je al een probleem hebben.
Heb je dus een probleem, bel dan even met MSI NL, deze vriendelijke heren op de technische dienst zullen samen met jou proberen het probleem op te lossen. Of ze melden je gelijk dat je geen kans van slagen hebt.

• motormuisje
Issy_X schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 05:28:
[...]

Hoe zou ik zit kunnen doen zonder iets te hoeven installeren?
Je harde schijf test je met een tooltje dat je van de fabrikant download, dit werkt in DOS.
Als je b.v. een pc hebt staan bij de buren, kan je daar een flop maken. Lijkt me niet zo moeilijk.

Verwijderd

Msi is niet compatible met al het ge
motormuisje schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 07:45:
Wat mensen vaak niet doen alvorens een dik systeem te bouwen is niet kijken naar mogelijke combinaties.
Ik zie dat je 2 gig intern gebruikt maar je schrijft niet hoe je dat samengesteld hebt.
2 x 1024 ??
4 x 512 ??
Als je namelijk 2 x 1024 hebt is de kans van slagen van je systeem erg klein omdat op dit bord maar vier modules als compatible omschreven zijn. MSI heeft wel vaker problemen met een grote hoeveelheid geheugen en dit blijkt vaak pas achteraf als mensen het aangeschaft hebben.
Als ik jou was zou ik even kijken of jou geheugen hierbij staat: http://www.msi.com.tw/htm...eport_pdf/7025/memory.pdf
Staat het er niet bij, dan kan je al een probleem hebben.
Heb je dus een probleem, bel dan even met MSI NL, deze vriendelijke heren op de technische dienst zullen samen met jou proberen het probleem op te lossen. Of ze melden je gelijk dat je geen kans van slagen hebt.
Msi is niet compatible met al het geheugen idd , wat voor een geheugen zit er in ( merk , snelheid etc..)

• Issy_X
  • Niet online
Ik heb 2x 1024 MB DDR-RAM op 400 mhz van het merk pqi erin zitten. Deze staat niet op die lijst dus zal dat wel het probleem zijn. Ik ben al terug gegaan naar de winkel en zij zullen het geheugen ook testen en als het inderdaad niet werkt nieuw geheugen geven. Als het aan de mobo combinatie ligt zal ik wel ander merk geheugen moeten kopen. Bedankt voor jullie reacties.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat de experts in Processors, Mobo's & Geheugen je nog beter kunnen helpen met hardware problemen - daarom ga ik je topic nog eventjes verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Processors, Mobo's & Geheugen

• Issy_X
  • Niet online
Ik heb van de winkel 2 nieuwe reepjes geheugen gekregen en die gelijk getest. Memtest geeft nu geen errors meer dus ik dacht dat het probleem was verholpen. In windows kun ik nu opeens wel windows update runnen maar ik blijf problemen hebben met het installeren van andere programma's. Ik krijg nu steeds dezelfde error, namelijk "catastrophic error". Daarna loopt het programma vast. Misschien heeft dit iets met installshield te maken. Volgens mij gebruiken alle programma's die ik wil installeren installshield, en allemaal installeren ze niet en geven ze dezelfde error. Is dit nog steeds een hardwareprobleem? of zou dit misschien aan een corrupte windowsinstallatie kunnen liggen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het lijkt me eerder aan een corrupte Windowsinstall te liggen, aangezien je Windows had geinstalleerd met rot geheugen. Er zouden tijdens de installatie dus mogelijk fouten zijn ingeslopen.

Ik zou op z'n minst een nieuwe Windowsinstall doen en vervolgens aankijken hoe het boeltje zich houdt :) Wat betreft het troubleshooten van de hardware, je kunt de handige Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gebruiken als leidraad bij de probleemoplossing :)

• Issy_X
  • Niet online
Dit was ik nog even vergeten te zeggen. Ik heb windows xp geinstalleerd met andere geheugen. Ik had namelijk alle onderdelen voor de computer gekocht maar miste nog het geheugen en een monitor. Toen heb ik de pc in elkaar gezet en 2x512 geleend. Toen heb ik de pc getest en windows geinstalleerd met een geleende monitor en dat ging dus allemaal goed. Toen heb ik de monitor en het geheugen teruggegeven en de pc gelaten voor wat het was. Dus de windows install is gedaan me ander geheugen. Meer dan dat heb ik niet gedaan met dan andere geheugen. Alleen windows erop en toen daarna meteen uitgezet.

• motormuisje
Praat maar eens goed met de winkel. Het merk "pqi" ken ik niet en het staat al zeker niet tussen de lijst die werkt :)

• Issy_X
  • Niet online
Net 1 reepje 512 in de computer gestopt en de andere 2 van 1 gig eruit gehaald. Probleem was er nog steeds dus ik ga ervan uit dat het niet het geheugen is. Nu even windows xp opnieuw installeren. Hopelijk lost dat het probleem op.

• Issy_X
  • Niet online
Probleem is opgelost. Het was een combinatie van kapot geheugen en een kapotte Windows XP installatie. Na het opnieuw installeren van Windows XP werkte alles opeens wel. Toch vreemd hoe dat zo is gekomen. Maargoed bedankt voor al jullie help!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Fijn dat je even de uiteindelijke resultaat meldde d:)b

• motormuisje
Jaja fijn dat het resultaat goed is :)
Have fun met je nieuwe sys....
Pagina: 1