RAID 0 of 0.1 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 17 views sinds 30-01-2008

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:51
Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen, en ik wil graag nu 2 HD's van WD.Raptor 74 Gig gaan aanschaffen. € 350 samen ( duur genoeg dus )

Nu weet ik wel iets van Computers ...... maar de bedoeling is dan ook om deze in RAID te zetten en ik heb dit topic doorgenomen RAID FAQ maar nu kom ik er helemaal niet meer uit :P.

De bedoeling is om 2 x 74 Gig = 148 Gig op RAID 0 te zetten ( dan heb ik toch het volle benut van de 148 Gig ? ) ..... dit wil ik doen om een betere performance te krijgen.

Het enige wat ik graag zou willen is deze 2 raptors in RAID 0 krijgen ...... wat moet ik nu doen ?

1. Mobo aanschaffen met RAID 0 of 0 en 0.1 ?
2. Mobo aanschaffen zonder RAID en controller erbij kopen ?
3. Is een INTEL Mobo hier beter geschikt voor dan een Asus bv ?

En brengt een RAID 0 setup veel performance winst ( b.v loading van games ? ) .... of is dit minimaal.... en kan je beter conventionele 7400 rpm HD's aanschaffen ( is stuk goedkoper ) i.p.v. de boven genoemde Raptors.

M.a.w ..... ben ik dan dom bezig of is het een goed idee....

Ik zit echt te springen om advies ! .... omdat het toch om een aardig hoog bedrag gaat.....

[ Voor 14% gewijzigd door RoaDHouse op 01-03-2005 03:59 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hoeft enkel een mobo te halen met een RAID controller. Dat staat gewoonlijk wel in de specificaties van het mobo vermeld, dat je op de website van de mobofabrikant kunt vinden. Vervolgens kun je 2 HDD's erop aansluiten en via de BIOS de RAID array aanmaken. In de handleiding van het mobo staat hoe je dat kunt doen :) De keuze van het mobo en van de disken laat ik aan jou over.

Vrij simplistisch dit, dicht dus.

Dit topic is gesloten.