Toon posts:

Harddisk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Dell computer liggen. Het probleem is dat hij niet in Windows Xp komt.

Wanneer hij opstart krijg je al na 3/4 sec. een bericht van "Verwijder schijf of media"

Enige wat ik nog kan doen is (daarvoor) de bios setup in gaan..
Wanneer ik een bootable XP cd erin doe, gebeurt er ook niks.
Diskette reageert ie ook niet op..

Wanneer ik de HD op een ander pc aansluit, kan ik wel alles bekijken..Heb nu de C: schijf geformatteerd, maar nog krijg ik hetzelfde bericht..

Wat kan het zijn, kan iemand mij helpen??

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-03 23:09
In bios de cdrom als primary boot device zetten.
Bootable XP erin en booten maar!

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 02:17:
In bios de cdrom als primary boot device zetten.
Bootable XP erin en booten maar!
Nee dat is het probleem niet, was het maar zo eenvoudig :)
(cd-rom staat op 1, floopy 2 , hd 3 )

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 02:45:
[...]

Nee dat is het probleem niet, was het maar zo eenvoudig :)
(cd-rom staat op 1, floopy 2 , hd 3 )
Je hebt toevallig geen floppy erin zitten he 8)7

Als je de hdd in een andere pc stopt, wil hij dan wel booten? Misschien moet je dat eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 03:01:
[...]

Je hebt toevallig geen floppy erin zitten he 8)7

Als je de hdd in een andere pc stopt, wil hij dan wel booten? Misschien moet je dat eens proberen.
1.Nee zit geen floppy in .. :)

2.Nee had ik ook al geprobeerd. Maar toen kreeg ik ook hetzelfde..

Ik snap het echt niet.
Ik kom wel in de HD als ik ik hem als slave bij mijn eigen computer gebruik.(HD is dus niet kapot)
Maar als hij op master staat, krijg ik een melding"verwijder schijf of medium"

Misschien dat er een virus of een fout bij het OS lag.. Maar nu heb ik hem geformatteerd en nog wil het niet lukken..(HD is trouwens 2 partities, 2e partitie is niet geformatteerd)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 03:18:
[...]

1.Nee zit geen floppy in .. :)

2.Nee had ik ook al geprobeerd. Maar toen kreeg ik ook hetzelfde..

Ik snap het echt niet.
Ik kom wel in de HD als ik ik hem als slave bij mijn eigen computer gebruik.(HD is dus niet kapot)
Maar als hij op master staat, krijg ik een melding"verwijder schijf of medium"

Misschien dat er een virus of een fout bij het OS lag.. Maar nu heb ik hem geformatteerd en nog wil het niet lukken..(HD is trouwens 2 partities, 2e partitie is niet geformatteerd)
Anders ga je met een proggie van de fabrikant je hdd even testen... Als je dan een foutcode krijgt, weet je dat ie kadoek is.

Verwijderd

Je MBR komt niet overeen met je HDD (corrupt?) Je kan niet booten vanaf cd? Trek je FDD los! (voeding)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alle partities verwijderd..Format overheen gegooid. Heb nu alleen een C: schijf erop liggen..
Daarna is het nog steeds niet verholpen!! (ook bij mijn eigen computer wil 't niet lukken)

Nu heb ik een tooltje van Seagate gedownload, ga ik die 's proberen..Maar het ligt dus 100% aan de hdd als het goed is ??

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-02 23:51

Jimbolino

troep.com

Aangezien de melding in het nederlands is, moet ie van een nederlandse windows afkomen.
3 (veelvoorkomende) mogelijkheden waar nederlandse boot records op kunnen staan:
- Een floppie
- Een cdrom
- Een hardeschijf

Als je de eerste 2 uitsluit (door ze los te trekken) weet je zeker dat het van de 3e afkomt.
Een low level format moet dit "euvel" verhelpen.

Een format c: wist namelijk niet je MBR en daarom blijft die melding erin staan...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

floppy windows 98 erin
" fdisk /mbr "
en dan opnieuw opstarten ( werkte bij mij )

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 03:10:
Aangezien de melding in het nederlands is, moet ie van een nederlandse windows afkomen.
3 (veelvoorkomende) mogelijkheden waar nederlandse boot records op kunnen staan:
- Een floppie
- Een cdrom
- Een hardeschijf

Als je de eerste 2 uitsluit (door ze los te trekken) weet je zeker dat het van de 3e afkomt.
Een low level format moet dit "euvel" verhelpen.

Een format c: wist namelijk niet je MBR en daarom blijft die melding erin staan...
Als eerst iedereen bedankt voor de reacties :)

Maarr...
Sorry, een low level format..Hoe doe je dat precies??
-Heb de hdd als slave bij mijn eigen pc in windows geformateerd.
-En net ook in dos met win 98 boot floppy erin format c: gedaan(niet snel, gewoon normaal)

Enige verandering is ,dat ik nu dit krijg:
"Invalid system disk. Replace the disk and then press any key"
Bootable XP cd reageert ie nog steeds niet op( ja cd-rom staat wel als 1e boot)

En als ik na het opstarten met 98bootdisk bij A: fdisk/mbr intik vervolgens [enter], is ie 2/3 seconden bezig met lezen diskette..Maar daarna gebeurt er ook niet veel..(na herstart nog niks)

Need help :*)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu ook low level format gedaan..(zero fill drive)

Verder van alles uitgeprobeerd. Maar het wil niet lukken. Ik geef het nu dus ook op.. :/

Echt kapot is is ook niet, want eenmaal in windows kan je 'm wel als 2nd schijf(slave) gebruiken..

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
wat meer info over de gebruikte pc's. Wordt de harde schijf wel goed herkend in die dell en zo van dat soort geintjes, IDE kabels in orde,...

Laat de feminist in je spreken en lul ons de oren van de kop, we filteren wel de noodzakelijke dingen zelf uit.

[ Voor 31% gewijzigd door Chevy454 op 05-03-2005 14:25 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Is je windows cd wel bootable?
Is het een originele cd?

Als het een kopie is.. regel zelf dan maar een werkende cd of een winxp bootdisk.

Verwijderd

Topicstarter
Chevy454 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 14:25:
wat meer info over de gebruikte pc's. Wordt de harde schijf wel goed herkend in die dell en zo van dat soort geintjes, IDE kabels in orde,...

Laat de feminist in je spreken en lul ons de oren van de kop, we filteren wel de noodzakelijke dingen zelf uit.
Oke..
Het gaat om een :
Dell Dimension 4300
Zit 1 cd brander en een DVD-rom op.
Het probleem zit 'm bij de hdd. (Seagate ST340016A, ong 38 GB )
*Die jongen had er dus panda virus scanner op geinstalleerd, en nog een paar andere dingen. Maar toen die ging herstarten lukte het ineens niet meer.

Wat ik heb gedaan is:
-IDE kabels losgetrokken, weer vastgezet
-normale format c: (en via fdisk alle partities verwijderd, inclusief de primary)
-tooltje van seagate zelf kan geen problemen vinden
-HDD op mijn computer aangesloten(opstarten ermee lukt niet, maar wel als slave te gebruiken)
-WIN XP cd is bootable. (geen orgineel cd, maar hij heeft wel zo'n sticker op z'n Dell van xp home edition) Heb ik verder niet veel aan..
-Boot sequence is in orde
-fdsik/mbr ook nog gedaan
-Seagate Diskwizzard /Utilities/Zero fill Drive (full) ook nog gedaan(duurde lang zeg) Ik neem aan dat dit een low level format is ??

hdd wordt trouwens goed herkent in bios.

Tja wat kan ik nog meer doen?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En windows installeren op die schijf op jouw eigen pc? En dan in die dell terug rammen? Elegant is het niet maar zolang het functioneel is.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Meestal wil geheugen ook de boosdoener zijn.

test het met memstes86 voor een paar uurtjes en laat dan weten of er fouten in het geheugen voorkomen.

Verder had ik nog zo'n probleem met een wat oudere pc dat de bios corrupt was geraakt en na een succesvolle biosflash alles weer naar behoren werkte. Mja, de kans dat je bios corrupt raakt is niet echt zo snel.
Pagina: 1