nadat ik inlog , loopt mijn account in xp vast, zodoende heb ik een nieuw account van gemaakt.En het werkt prima .Nu wil ik al mijn emails en dergelijke van de oude account backup doen maar tot mijn spijkt krijg ik geen toegang. ik heb alles wat ik kon verzinnen geprobeerd maar het lukte me niet om ze te backuppen. ik heb ook geplaatste meldingen doorgenomen dat bood ook geen uitkomst. weet iemand hoe kan ik mijn e mails en favorieten enz redden ?
Take ownership ?Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 01:41:
nadat ik inlog , loopt mijn account in xp vast, zodoende heb ik een nieuw account van gemaakt.En het werkt prima .Nu wil ik al mijn emails en dergelijke van de oude account backup doen maar tot mijn spijkt krijg ik geen toegang. ik heb alles wat ik kon verzinnen geprobeerd maar het lukte me niet om ze te backuppen. ik heb ook geplaatste meldingen doorgenomen dat bood ook geen uitkomst. weet iemand hoe kan ik mijn e mails en favorieten enz redden ?
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
Even een titel edit - account in xp vast - zegt wel heel erg weinig over je probleem 
Verder - dit lijkt me inderdaad in de Windows Operating Systems FAQ te staan onder het kopje 'Access Denied' - al eens gekeken?
Verder - dit lijkt me inderdaad in de Windows Operating Systems FAQ te staan onder het kopje 'Access Denied' - al eens gekeken?
zoals ik al zei , dat biedt geen uitkomst omdat ik de optie uitschakelen file sharing niet heb bij staan , ik heb ook voorheen geplaatste vragen allemaal doorgenomen , en dat biedt ook geen uitkomstelevator schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:07:
Even een titel edit - account in xp vast - zegt wel heel erg weinig over je probleem
Er wordt nergens gerept over een 'Uitschakelen filesharing' wel wordt er gepraat over het uitzetten van 'Simple filesharing' en hoe je dat uitzet is ook in de Windows Operating Systems FAQ te vinden. Ook terug te vinden is dat dit enkel onder 'Safe mode' werkt als je XP Hom gebruikt
ik gebruik namelijk xp prof.elevator schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 18:59:
Er wordt nergens gerept over een 'Uitschakelen filesharing' wel wordt er gepraat over het uitzetten van 'Simple filesharing' en hoe je dat uitzet is ook in de Windows Operating Systems FAQ te vinden. Ook terug te vinden is dat dit enkel onder 'Safe mode' werkt als je XP Hom gebruikt
Dat staat dus ook in de FAQ, zie Windows Operated Systems - FAQ voor meer info...
Zodra je dat hebt gedaan, kun je met de rechtermuisknop op je bestanden klikken (of mappen), en via Properties, de knop Advanced, tab Owner, Take Ownership uitvoeren, om het maar helemaal voor te kauwen
Verwijderd
Als je XP prof hebt, moet je wel even in Explorer bij Extra->MapOpties->Weergave het vinkje weghalen bij "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken" weghalen. Dan krijg je de mogelijkheid om volledig beheer op je mappen te gevenVerwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:46:
[...]
ik heb ook voorheen geplaatste vragen allemaal doorgenomen , en dat biedt ook geen uitkomst
elevator schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 18:59:
...hoe je dat uitzet is ook in de Windows Operating Systems FAQ te vinden.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 20:48 ]
heb ik gedaan , het lukt niet , denk niet dat ik het niet heb gelezenVerwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:47:
[...]
Als je XP prof hebt, moet je wel even in Explorer bij Extra->MapOpties->Weergave het vinkje weghalen bij "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken" weghalen. Dan krijg je de mogelijkheid om volledig beheer op je mappen te gevenHet lijkt me sterk dat dat niet werkt als je dat als Administrator doet
![]()
[...]
Ja die opmerking kan ik even niet plaatsen
Dan kun je toch juist je NTFS rechten aanpassen?
[...]
oow.. ja dan hoef ik het eigenlijk ook niet uit te leggen
Wát lukt er dan niet: "simple filesharing" (in het Engels), of "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken" (in het Nederlands) uitzetten? Waarom niet, kun je de optie niet vinden? Is er iets anders aan de hand?Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:54:
[...]
heb ik gedaan , het lukt niet , denk niet dat ik het niet heb gelezen
Die optie is nml onder XP Pro precies zo terug te vinden...dus het ontgaat me even wát er niet lukt...
[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Bean op 01-03-2005 23:23 ]
ik heb het uitgezet , maar nog steeds krijg ik geen toegang tot de map van mijn oude accountBean schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:23:
[...]
Wát lukt er dan niet: "simple filesharing" (in het Engels), of "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken" (in het Nederlands) uitzetten? Waarom niet, kun je de optie niet vinden? Is er iets anders aan de hand?
Die optie is nml onder XP Pro precies zo terug te vinden...dus het ontgaat me even wát er niet lukt...
Nu moet je nog de Ownership overnemen van die map...zie mijn reply een eindje terug...voor de volledigheid even een copy-paste:Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:42:
[...]
ik heb het uitgezet , maar nog steeds krijg ik geen toegang tot de map van mijn oude account
<<Zodra je dat hebt gedaan(<- en met de term 'dat' bedoelde ik dan het uitzetten van de simple file sharing), kun je met de rechtermuisknop op je bestanden klikken (of mappen), en via Properties, de knop Advanced, tab Owner, Take Ownership uitvoeren, om het maar helemaal voor te kauwen
[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Bean op 02-03-2005 15:52 ]
nee ,hoor niets heeft geholpen. Ik heb het inmiddels opgelost gelukkig,maar nu heb ik de ander account vastlopen. Hij doet echter niets meer. Ik weet 't niets meer wat ik moet doen. Of ligt het toevallig aan winxp sp2 ?kwaaltje ?Bean schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:51:
[...]
Nu moet je nog de Ownership overnemen van die map...zie mijn reply een eindje terug...voor de volledigheid even een copy-paste:
<<Zodra je dat hebt gedaan(<- en met de term 'dat' bedoelde ik dan het uitzetten van de simple file sharing), kun je met de rechtermuisknop op je bestanden klikken (of mappen), en via Properties, de knop Advanced, tab Owner, Take Ownership uitvoeren, om het maar helemaal voor te kauwen>>
Pagina: 1