[MCE 2005] Ruimte besparen met tvopnames

Pagina: 1
Acties:

• fredmanders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 21:47
Heb vantevoren gezocht, maar kon hier niet over vinden op het forum...
Ik was laatst in de Media Markt en heb even mogen spelen met de Media Center PC die ze daar hadden staan. Wat live tv opgenomen, gepauzeerd enzovoorts. Heb zelf ook al een Media Center PC, maar nog geen TV kaart. Voordat ik die wil halen ben ik nog wat dingen uit aan het zoeken. Ik zag dat er een stuk opgenomen tv op die PC stond in de beste kwaliteit (MPEG2 opnamen) en die was 3,2GB voor een uurtje.. Dat vond ik nogal veel, als je de kwaliteit lager zet kun je dit terugbrengen tot 2GB per uur. Maar mijn vraag is; Kun je niet op een of andere manier gecomprimeerd opnemen met Media Center of als ik een kaart koop die MPEG4 kan opnemen, zal dat dan de grote van het bestand beinvloeden?

Natuurlijk ben ik ook realist en weet niet iedereen is idealist, de meesten zijn zelfs egoist, maar stel je eens op als altruist, je hebt geen idee wat je mist..

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
het is gecomprimeerd en dat laatste kan niet. En harde schijf ruimte is toch niet zo duur meer tegenwoordig?

Verwijderd

nee, je blijft in mpeg-2 opnemen met een resolutie van 720x576 (deze twee zaken zijn niet te veranderen)

Ik weet wel waar je in het register de bitrates (veel) kunt verlagen, maar dit beinvloed natuurlijk de kwaliteit ten nadele. Spelen met vier vooringestelde kwaliteitsinstellingen in MCE tonen dit al aan.

Ik ben het met stantheman eens. Als je echt van plan bent MCE de komende jaren te gebruiken, is een 250/300-gb (of 400, maar dat is niet echt kosteffectief) echt de moeite waard. Meest kosteffectief is wellicht een raid-0 partitie van twee kosteffectieve harde schijven (200/250/300)