Ik heb een ultra-basic kennis van Excel, daarom wilde ik deze vraag eerst op beginnersweb stellen, helaas heb ik alleen hier een account 
Ik wil een excel sheet maken voor een werkrooster van de supermarkt waar ik werk, en het zou er als volgt uit moeten zien:
Zoals je ziet, het totaal klopt niet met de gewerkte uren omdat er pauzes zijn.
er zijn 4 pauzes
1 keer een kwartier in de ochtend rond uur of 10 (kwartier)
1 keer lunchpauze rond uur of 12:30 (kwartier)
1 keer koffiepauze rond 14:30 (kwartier)
1 keer eetpauze rond 17:30 (30 minuten)
Je hebt recht op de eerste pauze als je 9:00 of eerder begint, en 11:30 of later klaar bent
Je hebt recht op lunchpauze als je 11:30 of eerder begint en 14:00 of later klaarbent
Recht op koffiepauze als je 13:00 of eerder begint, en 16:00 of later klaarbent
Recht op eetpauze als je eerder of gelijk begint met 15:30 en 20:00 of later klaarbent.
Hoe in godsnaam maak ik hier een excelsheet van
De opmaak hoeft natuurlijk niet exact hetzelfde te zijn, als het gewoon maar mogelijk is om de begin en eindtijd aan te geven, en automatisch het totaal aantal uren te berekenen, exclusief pauzes dus.
Ook gaat het om het doel, dus als het misschien makkelijker is met een php website dan vind ik het ook goed.
Omdat ik natuurlijk niet kan verwachten dat iemand dit even uit z'n mouw schudt, vraag ik in ieder geval een paar tips of hints want ik weet nu niet eens waar ik moet beginnen
Ik wil een excel sheet maken voor een werkrooster van de supermarkt waar ik werk, en het zou er als volgt uit moeten zien:
code:
1
2
3
4
| |naam |maandag |dinsdag |woensdag |..........|zaterdag |TOTAAL| | |begintijd|eindtijd|begintijd|eindtijd|begintijd|eindtijd|..........|begintijd|eindtijd| | | | | | | | | | | | | | |Thomas|14:30 |20:00 | | |17:00 |20:00 | |7:00 |17:00 |18 1/4| |
Zoals je ziet, het totaal klopt niet met de gewerkte uren omdat er pauzes zijn.
er zijn 4 pauzes
1 keer een kwartier in de ochtend rond uur of 10 (kwartier)
1 keer lunchpauze rond uur of 12:30 (kwartier)
1 keer koffiepauze rond 14:30 (kwartier)
1 keer eetpauze rond 17:30 (30 minuten)
Je hebt recht op de eerste pauze als je 9:00 of eerder begint, en 11:30 of later klaar bent
Je hebt recht op lunchpauze als je 11:30 of eerder begint en 14:00 of later klaarbent
Recht op koffiepauze als je 13:00 of eerder begint, en 16:00 of later klaarbent
Recht op eetpauze als je eerder of gelijk begint met 15:30 en 20:00 of later klaarbent.
Hoe in godsnaam maak ik hier een excelsheet van
De opmaak hoeft natuurlijk niet exact hetzelfde te zijn, als het gewoon maar mogelijk is om de begin en eindtijd aan te geven, en automatisch het totaal aantal uren te berekenen, exclusief pauzes dus.
Ook gaat het om het doel, dus als het misschien makkelijker is met een php website dan vind ik het ook goed.
Omdat ik natuurlijk niet kan verwachten dat iemand dit even uit z'n mouw schudt, vraag ik in ieder geval een paar tips of hints want ik weet nu niet eens waar ik moet beginnen