Last van dode pixels op mijn scherm...

Pagina: 1
Acties:

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Beste forummers,

Ik heb hier een Fijutsu Siemens CTM5010 Lcd monitor. Opzich ben ik er erg tevreden mee. Ik heb alleen last van enkele ''dode pixels''. Ik heb eens van een collega gehoord, dat je de ''dode pixels'' er weer uit kunt vegen (doormiddel van wrijven met de vinger). Hij vertelde er wel bij, dat het niet bij de grote ''dode pixels'' werkt, maar echt alleen bij de kleintjes. Nou, ik proberen; werkt niet :| Ik wrijf me helemaal lam, maar 'het witte puntje wordt niet kleiner.

Hebben jullie enig idee hoe ik van mijn ''dode pixels'' afkom? Alvast bedankt :) .

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Garantie?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Kom je niet vanaf. Dode pixels kun je er meestal niet uitwrijven. Hoeveel zijn het er ?

4015Wp west (Dordrecht)

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08 06:46

Maartenvs

For Sale

Barry|IA schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:50:
Beste forummers,

Ik heb hier een Fijutsu Siemens CTM5010 Lcd monitor. Opzich ben ik er erg tevreden mee. Ik heb alleen last van enkele ''dode pixels''. Ik heb eens van een collega gehoord, dat je de ''dode pixels'' er weer uit kunt vegen (doormiddel van wrijven met de vinger). Hij vertelde er wel bij, dat het niet bij de grote ''dode pixels'' werkt, maar echt alleen bij de kleintjes. Nou, ik proberen; werkt niet :| Ik wrijf me helemaal lam, maar 'het witte puntje wordt niet kleiner.

Hebben jullie enig idee hoe ik van mijn ''dode pixels'' afkom? Alvast bedankt :) .
ehm niet :) Tenzij je je scherm openhaalt en net die ene pixel vervangt en opnieuw aansluit. M.a.w. onmogelijk, en dat wrijven moet je ook niet te veel doen want straks sloop je je scherm helemaal.

Verwijderd

De meeste leveranciers geven tegenwoordig toch een garantie hiervoor? Zoiets als: bij 2 of meer slechte pixels krijg je een nieuwe.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Tutti-frutti schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:53:
Kom je niet vanaf. Dode pixels kun je er meestal niet uitwrijven. Hoeveel zijn het er ?
Het zijn er 2, waarvan eentje héél klein is (daar erger ik me ook niet aan). Maar net die ene grote puist rechtsonder in het beeld, is best wel irritant :/ .

En nee, ik heb geen garantie. Ik heb het scherm gratis gehad van een kennis (ik mag eigenlijk dus al niet klagen :) )

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Ik weet niet wat jij verstaat onder grote en kleine pixels, maar bij mij zijn ze allemaal even groot. Kan het misschien zijn dat je meerdere dode pixels naast elkaar hebt? In dat geval kun je hem dus altijd wel inleveren, welke garantie ze ook geven.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Over het algemeen zijn dode (sub)pixels ook echt dood, je kan ze niet meer tot leven wekken. En ik weet niet wat jij onder grote en kleine pixels verstaat, maar elke pixel is even groot. Bedoel je misschien een cluster van pixels bij elkaar?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:17

Outerspace

Admin General Chat
Barry|IA schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 00:02:
[...]

Het zijn er 2, waarvan eentje héél klein is (daar erger ik me ook niet aan). Maar net die ene grote puist rechtsonder in het beeld, is best wel irritant :/ .

En nee, ik heb geen garantie. Ik heb het scherm gratis gehad van een kennis (ik mag eigenlijk dus al niet klagen :) )
Dat betekent niet dat je geen garantie hebt ;)
Misschien heeft die kennis wel een bonnetje oid :)

Lees dit iig even door: http://www.fujitsu-siemen...jitsuSiemensComputers.pdf

edit:
Ik lees net dat iets door derden oid.. niet onder de garantie valt, ik zou even gaan praten met die kennis van je

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 01-03-2005 09:23 ]

Wauw, een sig!

Pagina: 1