Toon posts:

A64 3500+ reboot en crashed om het half uur?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem:
AMD Athlon 64 3500+
Moederbord: MSI k8n neo2 Platinum
RAM: 2*512mb ddr pc3200 Geil value
Hdd: Maxtor SATA 200 gb
Voeding:Tagan TG380-U01 (ATX, 380W)
Videokaart: Asus GeForce 6800GT 128 mb

Het systeem loopt helaas verre van perfect. Als ik gewoon in windows zit reboot het systeem na tussen de 5 en 50 minuten, maar als ik een spel opstart gaat het bijna meteen mis.
Ook heb ik veel problemen met Rar en Zip files, hier geeft hij heel veel foutmeldingen .
Als de computer is ge reboot, geeft windows de melding dat het door het grafische stuurprogramma komt. Ik dacht eerst dat het door de voeding kwam (400w No Name). Nadat ik deze heb vervangen door de Tagan bleek mijn comp iets minder vaak te rebooten. Ook het installeren van de nieuwste drivers voor Mobo en videokaart heeft niets opgelost.

• David_p3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 09:17
probeer eens memtest86 en post je resultaten

Q6600@3.29 | Gigabyte X38-DS4 | 4096MB DC PC6400 | HD3870

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

en wat doen je temperaturen en voedingslijnen, is dat allemaal in orde?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:22

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zet het vinkje 'De computer automatisch opnieuw starten' eens uit in Systeemeigenschappen. Krijg je een blauw scherm? Post dan even wat er staat.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist memtest86 gedraaid, alles deed het. Ook mijn temperaturen en voedingslijnen zijn in orde. Nadat ik het vinkje 'De computer automatisch opnieuw starten' uit heb gezet en een willekeurig spel heb opgestart kreeg ik een blauw scherm waarin het volgende stond:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstallerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel Bios-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwcopieen uit

Technische informatie

*** Stop; 0x0000000A (0XF7DFF050, 0X000000FF, 0X00000000, 0X8053E3C5

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid

Nadat windows weer was opgestart kreeg ik van Microsoft het volgende bericht: De fout is veroorzaakt door een apparaatstuurprogramma

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Check deze eens:

http://www.sanx.org/stopCode.asp?stopCodeRef=11
This error usually occurs after installation of a faulty device driver, system service or BIOS.
Al eens een schone installatie van windows geprobeerd ? En dan langzaam je stuurprogramma's & overige software gaan toevoegen.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 03:25
Zet je BIOS eens naar fail safe defaults om te enthousiaste BIOS settings uit te sluiten. Overweeg ook eens een minimale config met enkel geheugen, graka, mobo, HD, toetsenbord en muis.
Pagina: 1