Toon posts:

[XP] 640x480 na Hibernate in een keer hoger*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai mn CarPuter (Computer in de Auto) op een resolutie van 640x480 via TV-out naar mn scherm werkt allemaal Super maar als ik nu in hibernate ga en hij komt er weer uit zie ik geen reet meer op mn schermpje zeg maar net of dat de refresh rate of resolute hoger is dan dat het scherm aan kan.
allemaal strepen en het beeld loopt met een mega snelheid over mn scherm niet te lezen.

als ik dan ga rebooten is het weer ok.

ik heb als optie in mn boot.ini /BASEVIDEO aan staan zodat hij elke keer in vga mode start.

lijkt er op dat als hij uit hibernate komt die /BASEVIDEO overslaat en gewoon in 800x600 gaat staan draaien.

ohjah als ik op hibernate klik dan krijg je normaal te zien "Hibernating" en dan loopt er zown balkje vol.
Dan begint het gezeik dus al dat is al niet meer te lezen.

Het is erg irritant dat ik nu elke keer moet rebooten want dan moet ik elke keer weer het nummer op zoeken wat ik aan het luisteren was.

als ik in hibernate ga en terug kom gaat het geluid wel gewoon verder maar het beeld is helemaal vaag
ik hoop dat iemand een oplossing heeft

alvast bedankt

TazZ

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 23:35 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je - in plaats van de basevideo switch te gebruiken - niet beter je PC gewoon instellen op een resolutie van 640x480? :)

Oh - en over welke Windows versie hebben we het? Dan zet ik dat nog eventjes in je topic titel :)

[ Voor 29% gewijzigd door elevator op 01-03-2005 12:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is Windows XP SP2 en ik kan mn resolutie niet lager als 800x600 instellen dus daarom moet het wel zo :(

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:37:
Het is Windows XP SP2 en ik kan mn resolutie niet lager als 800x600 instellen dus daarom moet het wel zo :(
Wat voor een videokaart heb je? want ik kan ook niet een resolutie lager als 800x600 instellen door windows zelf, maar bij de eigenschappen van mijn videokaart ( nvidia / 6800le) kan ik elke resolutie kiezen die ik maar wil. :)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Misschien een programma automatisch laten starten en dan bij compatibiliteitsmodus instellen dat ie op 640x480 moet draaien?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Denk dat je met Powerstrip windows wel standaard op 640x480 kunt laten draaien.

http://entechtaiwan.net/util/ps.shtm

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:02:
Misschien een programma automatisch laten starten en dan bij compatibiliteitsmodus instellen dat ie op 640x480 moet draaien?
Hoe kan ik vanuit hibernation automatisch een programma laten starten ????

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:37:
Ook niet als je dit artikel: http://support.microsoft....6/9/06.asp&NoWebContent=1 volgt? :)

Verwijderd

Basevideo doet méér dan alleen de resolutie aanpassen... probeer het op een andere manier!

elevator heeft een goeie, maar mijne is misschien makkelijker. Geef een van de opstartende programma's als compatibility optie mee dat hij naar 640*480 moet schakelen.

Overigens: TV-Out verstuurt een PAL signaal, probeer de monitor dan op 720*576 te zetten, de PAL resolutie.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 00:21:
elevator heeft een goeie, maar mijne is misschien makkelijker. Geef een van de opstartende programma's als compatibility optie mee dat hij naar 640*480 moet schakelen.
Uhm scroll es iets naar boven, dat had ik ook al gezegd ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:43:
Hoe kan ik vanuit hibernation automatisch een programma laten starten ????
Gewoon een programma starten tijdens het opstarten van het PCtje en die niet meer sluiten.
Zo lang dat programma draait zou het moeten werken (kan het hier niet testen, alleen maar linux aanwezig)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 00:21:
Basevideo doet méér dan alleen de resolutie aanpassen... probeer het op een andere manier!

Overigens: TV-Out verstuurt een PAL signaal, probeer de monitor dan op 720*576 te zetten, de PAL resolutie.
Dat is al een probleem kan mijn programma geen Compatibility opties meegeven.
het is niet bij rebooten alleen bij terug komen uit een Hibernate dus dan kan ik geen programma starten of is hier wel een optie voor als XP uit Hibernate komt een programma te runnen volgens mij niet.

De monitor Resolutie kan ik niet veranderen. weet niet waar of hoe.
Het scherm waar het om gaat is een 6.5" Indash Klapscherm dus daar kan ik ook niet veel aan veranderen.

Ik heb nu wel in mij programma een extra functie gemaakt dar als hij afsluit. dat hij alle instellingen: zoals welke map zit ik en welke file ben ik aant spelen volume enz enz opslaat in een bestand. De volgende keer als het programma start opent hij het bestand en gaat hij vrolijk verder waar hij was gebleven. Soort Prehistorische Hibernate

Best Simpel maar wel effectief

Verwijderd

Topicstarter
okeej ben nu alweer een stapje verder wil toch uiteindelijk hibernate wel draaiend krijgen.
heb nu een code om in vb de schermresolutie te veranderen. dus kan hem bv elke 10 sec laten kijken hoe groot het scherm is en als het dan geen 640x480 is. dat hij hem er dan op zet maar nu heb ik nog een probleem.
als ik in display settings mn resolutie aam pas en ik klik op apply krijg ik een blauw scherm en gaat de pc rebooten.
het scherm is zo snel weg dat ik niet kan lezen waar hij op vast loopt.

ik denk zelf dat het een driver probleem is maar heb al meerdere drivers geprobeerd en hij had elke keer het zelfde probleem.

Iemand een idee ??
Pagina: 1