Hoi. Ik heb een site, met daarop een aantal redelijk complexe searches (veel variabelen en sorteermogelijkheden) voor items. Voor elk gevonden item kan je doorklikken naar een detailpagina over dat item.Nu wil de klant dat op die detailpagina een knop vorige/volgende komt (twee knoppen dus
). En dat is best lastig: Tot nu toe kan ik gewoon linken naar de pagina van een object. Maar voor die volgende/vorige knoppen moet ik dus de volledige context van de vorige pagina doorgeven. En dat zijn dus meerdere pagina's. Heeft iemand een handig idee om dat te gaan doen? Ik kan natuurlijk gewoon alle opties doorgeven, en de query opnieuw opbouen, zoeken, goede res bepalen, en volgende/vorige zo bepalen, maar dat vind ik redelijk ingewikkeld. Een andere optie die m'n mind croste is bij de gevonden results die in een sessie opslaan (alleen de item-ID's), zodat de pagina van het item die kan doorzoeken. Maar dat vind ik ook niet echt een mooie oplossing. (sessie die niet werkt, verkeerde items, etc). Een heel makkelijke, maar heeeel lelijke en onveilige optie zou zijn om gewoon de gebouwde SQL query door te geven aan de itempagina, en die daar opnieuw uit te voeren. Maar dat lijkt me dus nogal onveilig, zeker als het via de client zou gaan.
Iemand die hier wel een slimme oplossing voor heeft?
Ohja, in de titel staat PHP omdat ik dit bouw met PHP/MySQL. Maar het gaat me meer om het idee, dan om de daadwerkelijke uitvoering (als ik het idee snap, lukt dat me hopelijk zelf
).
Iemand die hier wel een slimme oplossing voor heeft?
Ohja, in de titel staat PHP omdat ik dit bouw met PHP/MySQL. Maar het gaat me meer om het idee, dan om de daadwerkelijke uitvoering (als ik het idee snap, lukt dat me hopelijk zelf
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949