Toon posts:

Toetsenbord kan geen 3 knoppen tegelijk aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Sinds vandaag hebben we een nieuw toetsenbord (Logitech iets, redelijk modern) . Allemaal leuk en aardig, maar toen startte ik dus een game op (FPS), en kwam erachter dat ik geen drie knoppen tegelijk in kan drukken. Bijvoorbeeld bukken met een knop (inhouden) en dan met naar voren en naar rechts bewegen. Zo gauw er twee knoppen ingedrukt zijn accepteert ie geen invoer meer, en is er zo'n irritante beep uit de systeemspeaker te horen.

Erg irritant !

Hoe kan ik dit ergens in windows (of bios) uitschakelen?? Zelfs mijn jaren 20 IBM toetsenbord had niet zoiets..

Helllup ?

Verwijderd

Laatst was daar nog een topic over waarin verteld werd dat een toetsenbord uit een aantal zones bestaat. Als je twee verschillende zones activeerd, raakt je toetsenbord een beetje in de war ;) En dan gaat ie piepen. Verschillende combinaties kunnen dan wél of juist niet werken. Dat ligt er aan of deze combinatie in één zone zit of niet.

Volgens mij is er geen oplossing voor |:( Overigens heb ik het met mijn toetsenbord niet (van Packard Bell)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar wordt een mens ook niet blijer van, .. :|

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Mijn broer ergert zich hier ook aan, ik ook vanwege de irritante piep die bij hem zowel uit de speaker als uit de luidsprekers komt :P. Met z'n oude Win '95 Naturel Keyboard van een vaag merk had 'ie dit niet.
Hij heeft ook een Logitech "redelijk-modern" toetsenbord ;).

Het zou mooi zijn als er toch een hack o.i.d. is om dit probleem te fixen :)

Of mijn "Sweex SW32 Professional" keyboard dit ook heeft weet ik niet, ik speel vrijwel geen FPS games ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Thandor op 28-02-2005 23:10 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:25

breinonline

Are you afraid to be known?

Sluit je het toetsenbord via USB of PS/2 aan? De UltraX van Logitech had een alleen PS/2 versie die hetzelfde probleem had. De USB versie schijnt er geen last van te hebben.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 17:40
Lekker dan, kan je ook geen ctrl+alt+del doen ;)
Misschien even kijken of je in het BIOS dan wel in het configuratie scherm de delay omlaag kan zetten? Ik ga er eigenlijk niet echt van uit dat dit het probleem op gaat lossen, maar even alles uitsluiten he.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 19:32

tweakerbee

dus..?

Volgens mij is het eerder iets hardwarematigs. Als je een toetsenbord opensloopt zie je allemaal banen lopen (die op bepaalde punten dmv druk geactiveerd kunnen worden).
Met minder lagen banen zul je dan waarschijnlijk minder toetsen tegelijk in kunnen drukken.

Ik heb ook al toetsenborden gezien die gewoon geen Ctrl-Backspace ondersteunen. Erg irritant.

You can't have everything. Where would you put it?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Volgens mij is het een software/BIOS probleem. Ik heb hetzelfde ook wel eens gehad.. Maar zonder dat ik weet hoe, heb ik het toch op kunnen lossen. Dat wil zeggen, het probleem was op een gegeven moment spoorloos.. Het is bij mij wel een tijd geleden gebeurd, in de DOS-tijd zeg maar..
Pagina: 1