Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vaag probleem met virusmails

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb via Moerstaal.nl een eigen mailadres wat linkt naar mijn hoofdmail die ik met Outlook 2003 gebruik.

Nu krijg ik elke dag wel een mail die zegt dat ik via het Moerstaaladres een mail zou hebben verzonden met een virus erin. Dit telkens naar verschillende adressen, zoals van hetnet en @home.

Bij afzender staat ook keurig ikke@ismijnvoornaam.nl
Dit adres staat helemaal niet in mijn outlook geregistreerd.

Scannen van de pc levert op dat ik geen virussen heb. Norton 2003 met laatste defs...

Moet ik me hier iets van aantrekken??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nee. Sterker nog, die bounces kunnen heel best een virus bevatten of zelf het virus zijn. Dus open geen attachments ;)

SA --> Beveiliging & Virussen

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is niet spannend; dan wordt je email-adres misbruikt. Virussen doen alsof mail vanaf jouw email-adres wordt verzonden, maar dat is dus niet zo.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Hier heb ik ff copy en paste gedaan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Onze virusscanner vond een virus in het volgende, door u verzonden,
bericht:
    Aan: m.agreda@home.nl
    Onderwerp:  Read this
    Datum: Sat Feb 26 16:18:11 2005

Het bericht is afgeleverd, maar besmette delen zijn vervangen door een waarschuwing. Wij sturen u dit bericht om u te waarschuwen dat uw computer waarschijnlijk besmet is met een virus.

Technische informatie van de virus-scanner:
Kaspersky: photos.doc                                        .exe INFECTED Email-Worm.Win32.Bagz.d

Reacties op dit bericht kunnen niet in behandeling worden genomen.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dit is al heel vaak voorbij gekomen. pven in "Vaag probleem met virusmails" legt het goed uit.

Dit had je overigens zelf ook wel zelf kunnen vinden ;)

Signature

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sterker nog: de kans dat een virus tegenwoordig het adres van de besmette PC neemt acht ik erg klein. Veel te makklijk op te sporen.

Dit staat trouwens ook wel genoemd op verschillende (anti-)virus sites en ook hier op GoT is het wel besproken. Ik sluit het topic dus ook wel: meer dan "duh" valt er namelijk niet te zeggen ;)

edit:

En toen kwamen er twee replies tussendoor. Maar de boodschap is duidelijk :p

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 28-02-2005 23:05 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
Stomme F_J_K, beetje mijn slotje kapen :(

:*

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.