[2000/XP] Crasht bij installatie tijdens hardware inspectie

Pagina: 1
Acties:

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-03 15:07
Ik heb hier een pc-tje staan waar ik win 2k op wil zetten. Als ik echter de cd erin doe tijdens win 98 en dan selecteer dat ik een nieuw besturingsysteem wil, en hij vervolgens opnieuw opstart om de installatie te beginnen, loopt hij al vast bij de hardware inspectie. :?
Ik heb tevens een win xp cd geprobeerd, en die heeft precies hetzelfde, ook als je hem meteen van cd start. 8)7 (niet dat ik xp erop wil maar dat was gewoon om te testen)
Wat moet ik nu doen? :X

Mijn specs:

Asus p5a mobo met k6-3 400 @ 450 mhz, (geen commentaar :P )
256 mb sd pc100 mbram,
xfx geforce fx 5500 beeldplank,
120 gig seagate,
nd 2500 brander
350 watt aopen voeding

windows 98 wil wel gewoon installeren, zonder problemen...

help me!!! :P

wat ik nog ff wou zegge...
ik heb al in got gezocht maar ik kon niet veel vinden over dit probleem,,, ;)

[ Voor 8% gewijzigd door -DG- op 28-02-2005 22:53 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:35
XP heeft vaak een bios upgrade nodig
en andere video-driver?

gewaarwordingshorizon

• -DG-
beascob schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:03:
XP heeft vaak een bios upgrade nodig
en andere video-driver?
Het bios is upgegrade,
Maar hoe kun je een andere video-driver installeren als er nog niks op de pc staat? (lijkt me toch niet nodig..)
Ik heb nml alles geformateerd om te kijken of het dan wel werkte.

Het heeft trouwens al wel een keertje gewerkt, toen wou die het xp-setup wel gewoon starten... :( een half jaar geleden...

Het lijkt mij dat hij het nu gewoon moet doen aangezien er alleen een mobo, processor, geheugen, cd-rom drive, videokaart en een beeldscherm en muis/ toetsenbord op aan is gesloten.
De harde schijf is wel gepartitioneerd, maar hoe kan ik de hele schijf in dos wissen, ipv. alleen de partitie?

• -DG-
Weet nieuwmand hier iets van?

:( :( :(

... ;(

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Heb je toevallig 2 reepjes van 128mb geheugen erin zitten?
Zo ja haal er eens één uit en probeer het dan nog eens, zo niet dan nog eens met de andere.

Ik heb dit nl. op de zaak gehad en toen bleek er 1 van de 2 reepjes niet goed te zijn.
Voor win 98 is de 2e reep nl niet nodig daarom gaat dat wel goed.

Suc6

[ Voor 5% gewijzigd door xylonite op 03-03-2005 15:36 ]

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Verwijderd

Als het goed is, kun je na een crash tijdens de hardwaredetectie gewoon rebooten, en dan weet setup dat de laatst geteste driver niet zo'n goed idee was, en gaat hij gewoon verder met installeren. Dat staat dacht ik ook in de tekst op het scherm tijdens de hardwaredetectie.

• -DG-
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:40:
Als het goed is, kun je na een crash tijdens de hardwaredetectie gewoon rebooten, en dan weet setup dat de laatst geteste driver niet zo'n goed idee was, en gaat hij gewoon verder met installeren. Dat staat dacht ik ook in de tekst op het scherm tijdens de hardwaredetectie.
Ik bedoel de hardware controle helemaal op het begin.. als die de cd net geladen heeft..

Maar ik zal eens proberen om die ram reepjes te veranderen... :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04
Ik zou eens een videokaart verwisselen. De ALi chipset die op die P5a en P5a-b planken zit is ongelooflijk brak en met vrijwel elke videokaart loopt dat helemaal fout. Ik zou er gewoon een 4 MB no-name AGP kaartje in doen.

• -DG-
Ik heb nu echt van alles gedaan maar het wil nog steeds niet starten...

Ik heb 3 andere videokaarten geprobeerd(een 8mb ati rage pro, een 32mb asus geforce 1 en een s3 1mb pci kaart) , een andere cdrom drive, de ide kabels anders, ram geheugen totaal ververst met andere repen en dat was het dan, maar het probleem blijft.

Weet iemand nog iets anders? :(

Pleazzzz help me!!! ......

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04
Dan ligt het niet aan je videokaart. Dat kun je ook makkelijk herkennen overigens want bij de videokaart detectie wordt het scherm even zwart en dan moet hij weer normaal worden. Dit gebeurt op ongeveer 60% van het proces.

Heb je misschien recent iets in je BIOS gewijzigd :?.

• -DG-
Dennis schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 20:20:
Dan ligt het niet aan je videokaart. Dat kun je ook makkelijk herkennen overigens want bij de videokaart detectie wordt het scherm even zwart en dan moet hij weer normaal worden. Dit gebeurt op ongeveer 60% van het proces.

Heb je misschien recent iets in je BIOS gewijzigd :?.
Ja, ik verander wel eens wat in het BIOS maar dat gaat niet veel verder dan de startvolgorde en de detectie van de schijf/dvd instellen.
Maar waar zat je dan bijv. aan te denken?

hm.. ik kan natuurlijk ook ff het bios terug zetten naar de fabrieks stand..
Dat ga ik dan wel ff proberen.
Pagina: 1