[ADSL]Snelheid bij sommigen wel geupdate, bij anderen niet?

Pagina: 1
Acties:

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 12:33
Ik woon in Brunssum, Zuid-Limburg.
Volgens de schatting zouden wij begin februari aan de beurt zijn met de updates, maar we zijn nogsteeds niet geweest.
Dacht ik... Ik zie bij een paar man dat ze wel al op 3200 / 768 kbit zitten, terwijl anderen nog op 2240 / 416 kbit zitten.
Zo heeft een vriend van me die zo'n 500 meter verderop woont wel de geupdate snelheid, en ikzelf niet.

Iemand enig idee of dit wel vaker voor komt? Zo niet ga ik toch maar eens bellen met KPN, wie weet zijn ze door een fout wel vergeten de rest te updaten...

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

ShadowBumble

Professioneel Prutser

al eens gechecked of jullie op dezelfde centrale zitten ? Waarschijnlijk niet en is er gewoon een planning per centrale

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
ShadowBumble schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:30:
al eens gechecked of jullie op dezelfde centrale zitten ? Waarschijnlijk niet en is er gewoon een planning per centrale
En ook nog binnen een centrale kan er een tweedeling zijn van apparatuur/aansluitingen netwerk technisch gezien.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Ruuddie
ShadowBumble schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:30:
Ik neem aan dat we op dezelfde centrale zitten ja. We hebben dezelfde postcode en zo.
En we wonen allebei aan dezelfde kant van een grote straat midden door Brunssum. Die straat verdeelt Brunssum in twee delen: een deel zit in de centrale Brunssum, een ander deel bij de centrale Hoensbroek. Wij zouden dus allebei bij centrale Brunssum moeten zitten.

Is ergens te checken bij welke centrale je zit?

edit:
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
Daar kon ik het dus checken.
Heb even gekeken. Volgens die site zitten we beide op Heerlen-Brunssum

[ Voor 12% gewijzigd door Ruuddie op 28-02-2005 22:38 ]

Verwijderd

www.adslcentrale.nl
Voor al je vragen

• Hein12
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-02 16:16
Ga naar KPN.com, ....... en zoek op: snelheidsverhoging
En meld je aan op de: nieuwsbrief ADSL-snelheidsverhoging
====
Meld u aan voor de nieuwsbrief ADSL-snelheidsverhoging en u ontvangt een bericht op het moment dat de snelheids-verhoging bij u is doorgevoerd.
====
>>EDIT<<
Je kan pas klagen, na ontvangst van deze Mail.
Of na 1 April, ...............................
====
Het omzetten van de oude naar de nieuwe snelheden kan niet overal in Nederland tegelijkertijd gebeuren. Uw snelheid wordt tussen 1 februari en 1 april 2005 aangepast.
====

[ Voor 78% gewijzigd door Hein12 op 28-02-2005 22:58 ]

Verwijderd

Hein12 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:42:
Ga naar KPN.com, ....... en zoek op: snelheidsverhoging
En meld je aan op de: nieuwsbrief ADSL-snelheidsverhoging
====
Meld u aan voor de nieuwsbrief ADSL-snelheidsverhoging en u ontvangt een bericht op het moment dat de snelheids-verhoging bij u is doorgevoerd.
====
Ja die mail kreeg ik ook 8)
2 weken nadat mijn verhoging erdoor was :X

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:48:Ja die mail kreeg ik ook 8)
2 weken nadat mijn verhoging erdoor was :X
De upgrade viel bij mij op een maandag en op vrijdag kreeg ik twee keer een mail dat ik ge-upgrade was 8)7

Edit:
@TS: Adslcentrale geeft in ieder geval aan dat in de centrale heerlen-brunssum de upgrade nog niet is uitgevoerd. Nou is die site niet 100% te vertrouwen omdat het afhankelijk is van de input van gebruikers maar geeft wel een goede indicatie. En die planning die je noemde zegt helemaal niks, die hebben ze gewoon overgenomen van de vorige keer en blijkbaar heeft kpn het dit keer anders aangepakt.

offtopic:
zie nu pas dat het topic al een dag oud is, naja m'n eerste kickje :)

[ Voor 49% gewijzigd door gws24 op 01-03-2005 21:48 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Ruuddie
Ik heb vandaag van nog iemand gehoord dat ie op de nieuwe snelheden zit.
Die allebei waarvan ik het heb gehoord zitten op Tiscali, en er is nog iemand die schijnt geupdate te zijn (is niet zo'n computeraar, dus weet niet hoe hij dat na kan kijken, maar hij had zo'n vermoeden), en die zit ook bij Tiscali.
Kan het er mee te maken hebben dat die 3 bij Tiscali zitten? Lijkt me sterk of zo, maar toch...

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 12:25
Ruuddie schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:58:
Ik heb vandaag van nog iemand gehoord dat ie op de nieuwe snelheden zit.
Die allebei waarvan ik het heb gehoord zitten op Tiscali, en er is nog iemand die schijnt geupdate te zijn (is niet zo'n computeraar, dus weet niet hoe hij dat na kan kijken, maar hij had zo'n vermoeden), en die zit ook bij Tiscali.
Kan het er mee te maken hebben dat die 3 bij Tiscali zitten? Lijkt me sterk of zo, maar toch...
1) Tiscali maakt zowel gebruik van een eigen netwerk, als dat van KPN. Kan het zijn dat jullie via de verschillende netwerken werken?

2) Zie ook KPN Upgrades: 8Mbit snelheden worden niet gehaald

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
Ik woon (sinds kort) in Emmen, ik heb Tiscali ADSL Lite, was op 1 feb. direct aan de beurt met snelheidsverhoging. Tot 1 dec. 2004 woonde ik in Coevorden en daar was ik altijd veel later aan de beurt. Heb op die adsl centrale site wel 'gezien' dat niet heel Emmen in 1 keer is omhoog gegaan.

Edward Laskowski

Last.FM

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Vriend van mij die echt op de zelfde centrale zit is wel al geupgrade, hij heeft adsl Go.

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 12:25
feekless schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 07:37:
Vriend van mij die echt op de zelfde centrale zit is wel al geupgrade, hij heeft adsl Go.
KPN Upgrades: 8Mbit snelheden worden niet gehaald

Hier lees je:
KPN heeft de snelheden van de FAST-abonnementen verhoogt naar 8 Mbit. Let echter op:

- 8Mbit is maximaal. De uiteindelijke snelheid is afhankelijk van de kwaliteit en lengte van je bekabeling. Kijk dus niet vreemd op als je niet verder komt dan 5 of 6 Mbit.

- Na inloggen op je modem kun je de snelheden zien waarop je modem 'traint'. Je effectieve snelheid zou daar ongeveer 10 tot 15% onder moeten liggen. Voorbeeld: Als je modem traint op 6000kbit downstream, dan is dat 5100kbit effectief. Oftewel (Delen door 8 bits per byte!) 635KB/sec.

- Het is normaal dat je SNR margin, ruiswaardes ed andere waarden geven als eerst. Dat is normaal bij een 8Mbit verbinding.

- Nog niet alle centrales zijn volledig geupgraded. Dat gaat in stappen, en zelfs gaat niet altijd een complete centrale in een keer. De kans is dus dat je buurman de upgrade al heeft, terwijl je dat zelf niet hebt.

Let op bovenstaande punten voordat je een topic start; het is dus niet de bedoeling een topic te starten als je niet precies de 8000Kbit kunt halen met downloaden!

Zie voor meer info overigens de zoekfunctie; deze situatie is al enkele jaren het geval bij 2-8Mbit lijnen van BBned.

Verwijderd

Laten we gewoon eerst wachten tot het 1 april is geweest, tot die datum voert KPN de upgrade uit.
Pagina: 1