Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[Orange]overlappend abbo, nummerbehoud?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:
ik heb nu een orange abbo dat in april afloopt.
deze week ga ik mijn bestelling bij tfortelecom plaatsen , waarbij ik een nieuw(verlenging kan niet bij de tfortelecom shop.. ?)abbo afsluit.
Nu komt die telefoon + abbo dus vóór mijn huidige afgelopen is, en ik schijn een formulier te krijgen waarmee ik mijn nummer mee kan overzetten, maar dan zouden er 2 simkaarten zijn met 1 nummer.. gaat dat? of komen nu de problemen? of gaat dit allemaal vlekke(n)loos..?
iemand met ervaring hoe dit gaat en of ik nog iets speciaal moet doen?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:26

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Hebben ze je dit niet bij T for Telecom kunnen uitleggen?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Topicstarter
bestelling gaat via internet, rechtstreekse chatfunctie naar tfortelecom-medewerkers is nog niet gerealiseerd ;)

Verwijderd

Raar, erg raar. Je kan namelijk gewoon verlengen én nummerbehoud van Orange abonnement naar Orange abonnement kan niet eens. Je bent dus heel slecht voorgelicht. Waarschijnlijk heeft T for Telecom een leuk incentive lopen voor het verkopen van nieuwe Orange abonnementen en tellen verlengingen daarin niet mee. Een bekend fenomeen waarbij verkopers alleen aan zichzelf denken en het belang van de klant vergeten.

Welk toestel voor welke prijs wil je precies? Er zijn natuurlijk nog veel meer winkels. Als je 't toch bij T for Telecom haalt, dan zal je je huidige abonnement zelf op moeten zeggen (2 maanden opzegtermijn. Maak er dan een prepaid van en later kan je van prepaid weer naar je nieuwe abonnement mét nummerbehoud.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:36:
bestelling gaat via internet, rechtstreekse chatfunctie naar tfortelecom-medewerkers is nog niet gerealiseerd ;)
Aha, internet. Daar kan je inderdaad niet verlengen. Het verhaal over nummerbehoud blijft staan.

Maar goed, welke aanbieding heb je gezien?

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een nokia 7610 , die kost bij t4t ver uit het minste(70€, 32.50 1jr).

Die telefoon is alleen nog via de tfortelecomsite te krijgen (winkels hebben hem vervangen voor de oerlelijke, en hardware en software matig exact hetzelfde, 6670 :( ) maar op die site staat, als je snele blik werpt(ook als je lange blik werpt :) ) niks over verlenging.
Als je , zoals jij zegt, niet van je orange nummer kan switchen dan is nummerbehoud dus in dit geval niet mogelijk? bummer :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 22:50 ]

Verwijderd

De 7610 is daar inderdaad erg goedkoop. Je kan je huidige abonnement opzeggen en omzetten in prepaid. Je nummer en beltegoed gaan dan mee. Zodra het prepaid is geworden surf je naar www.orange.nl en vul je bij Mijn Orange het nummerbehoudformulier in. Dan wordt binnen een paar dagen je oude nummer en beltegoed overgezet naar je nieuwe abonnement. Het is wat meer werk maar dan heb je wel je eigen nummer weer terug.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:17
Je krijgt toch bij je nieuwe telefoon en nieuwe simkaart met een tijdelijk nummer?
Dat nummer wordt vervangen door je bestaande nummer als je dat formulier opstuurt.

Kortom: formuliertje een paar weken later opsturen...

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

dreamscape schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:04:
Je krijgt toch bij je nieuwe telefoon en nieuwe simkaart met een tijdelijk nummer?
Dat nummer wordt vervangen door je bestaande nummer als je dat formulier opstuurt.

Kortom: formuliertje een paar weken later opsturen...
Ja, maar dat kan dus alleen als het bestaande nummer een prepaid is en niet van abonnement naar abonnement. Tussen verschillende netwerken is dat natuurlijk geen probleem, intern wel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:10:
[...]

Ja, maar dat kan dus alleen als het bestaande nummer een prepaid is en niet van abonnement naar abonnement. Tussen verschillende netwerken is dat natuurlijk geen probleem, intern wel.
kijk, daar heb ik wat aan _/-\o_ ! daar zit m de clou dus. Overzetten naar prepaid is afbetalen wat nog rest van de termijn(= 1 maand)? Fixen ze dat in 1 dag of gaat daar in langere periode over(1 / 3 maand ofzo?)
dan zou ik dus, bijvoorbeeld, morgen mijn free naar prepaid overzetten, en volgende week dat nummer gebruiken bij mijn nieuwe abbo(ja geloof dat ik het nu begrijp B) ). Dat prepaid kaartje(=huidige sim kaart) vervalt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:35:
kijk, daar heb ik wat aan _/-\o_ ! daar zit m de clou dus. Overzetten naar prepaid is afbetalen wat nog rest van de termijn(= 1 maand)? Fixen ze dat in 1 dag of gaat daar in langere periode over(1 / 3 maand ofzo?)
dan zou ik dus, bijvoorbeeld, morgen mijn free naar prepaid overzetten, en volgende week dat nummer gebruiken bij mijn nieuwe abbo(ja geloof dat ik het nu begrijp B) ). Dat prepaid kaartje(=huidige sim kaart) vervalt?
Bijna goed! Alleen duurt dat omzetten naar prepaid altijd 2 maanden. Dat is je opzegtermijn die je niet kan afkopen... De rest klopt wel.

Verwijderd

Topicstarter
OMG!

Dit is wel heel kras, wil ik vanavond, na een week van vooronderzoek, eindelijk het contract uitprinten en de telefoon bestellen, is de prijs zomaar even met 100 euro verhoogd :'(

wat voor kort nog een van de goedkoopste aanbieders was, is nu zo ongeveer de duurste!

misschien omdat ze maar een beperkt aantal toestellen hebben oid. :? blijft zéér vervelend.

Nu heb ik dus dit hele topic niet meer nodig en moet ik maar opzoek naar de goedkoopste verlenging, zal niet onder de 100 euro uit komen denk ik :'( .

iemand nog tips voor relatief goedkope aanbieders .. ?

dommage fromage :)

Verwijderd

Check www.telecomvergelijker.nl, daar kan je opgeven welk abonnement en welk toestel je wil en dan laat 'ie zien wat het meest gunstige is. De webshops moeten daar zelf hun gegevens invoeren, dus het is niet altijd compleet. Je kan voor Orange ook voor een nieuw abonnement kiezen, de prijs is gelijk aan een verlenging maar sommige shops vullen alleen de prijzen bij een nieuw abonnement in. Is de SPV C500 trouwens niets voor je? Of wil je persé Symbian?

Succes!
Pagina: 1