Toon posts:

WAN Snelheid instellen Sweex LC000070

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een Sweex LC000070 Wifi-router. Deze heb ik achter mijn E-Tech router gehangen, dit werkte niet met de kabel die er reeds lag. Ik heb er toen een andere kabel naast gelegd, dit werkte prima. De kabel die er reeds lag werkt alleen op 10 MBps was ik reeds achter.

Het probleem is dat die andere kamer nu dwars door mijn kamer en van die van mijn huisgenoot ligt. Ik wil graag die kabel gebruiken, maar omdat mijn Sweex router op 100 MBPS probeert te werken, gaat dit niet werken. Ik kan nergens in de config vinden of ik dat kan instellen. De search & google leverden niets op, vandaar dat ik dit topic open. Ik wil dus mijn Sweex router op 10 MBPS laten draaien i.p.v. 100 MBPS. In de E-Tech router kan ik hierover ook niets vinden.

Ik weet het, het zijn niet de duurste routers, maar ik ben ook maar een arme student.

Alvast bedankt als je me kunt helpen!

Verwijderd

Die Sweex switched toch automatisch terug of mis ik even wat :?

Kan je de kabel anders niet vervangen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:52:
Die Sweex switched toch automatisch terug of mis ik even wat :?

Kan je de kabel anders niet vervangen?
Als ik een PC er aan hang, gaat het 100MBPS lampje op mijn E-Tech router wel hangen, maar internetten werkt niet. Ik krijg via DHCP een IP-adres dat begint met 169, dus niet goed. Als ik DHCP uit zet, werkt het nog niet. Zet ik mijn netwerkkaart op 10MBPS, dan gaat het wel goed...

Ik moet het dus gewoon in kunnen stellen in de router, anders werkt het niet.

De kabel die er nu ligt, ligt door de muur en zit overal mooi vast e.d. Er kan niet nog een kabel door de muur, of ik moet de stekkers eraf knippen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:58:
[...]

Als ik een PC er aan hang, gaat het 100MBPS lampje op mijn E-Tech router wel hangen, maar internetten werkt niet. Ik krijg via DHCP een IP-adres dat begint met 169, dus niet goed. Als ik DHCP uit zet, werkt het nog niet. Zet ik mijn netwerkkaart op 10MBPS, dan gaat het wel goed...

Ik moet het dus gewoon in kunnen stellen in de router, anders werkt het niet.

De kabel die er nu ligt, ligt door de muur en zit overal mooi vast e.d. Er kan niet nog een kabel door de muur, of ik moet de stekkers eraf knippen.
Dan vrees ik dat dat heel erg moeilijk gaat worden, ik ken eik geen enkele consumentenrouter die dat ondersteund. Ik zou even een nieuwe kabel knijpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:01:
[...]

Dan vrees ik dat dat heel erg moeilijk gaat worden, ik ken eik geen enkele consumentenrouter die dat ondersteund. Ik zou even een nieuwe kabel knijpen :)
Allereerst bedankt voor je snelle reacties :).

Jammer dat ik dus een nieuwe kabel moet trekken. Morgen maar even mee bezig... Je hebt echt geen idee hoe ik dit anders kan doen? Zal wel niet, enige dat ik moet kunnen is de snelheid op 10 MBPS kunnen zetten, wat dus niet kan ;(

Tweakers is echt geweldig, ik heb nu dankzij een paar topics eindelijk internet helemaal aan de praat (router achter router werkt nu helemaal top).