Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[pda] welke werken er (nog) met AA batterijen?

Pagina: 1
Acties:

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-11 21:57

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
hi,

ik ben opzoek naar een PDA waarop ik een soort van dagboek bij wil houden. belangrijkste voorwaarden voor een dergelijk apparaatje zouden zijn:
- aanwezigheid handige thumbpad/ mogelijkheid aansluiten extern toetsenbord (erop kunnen schrijven is immers de belangrijkste reden om dit computertje aan te schaffen)
- extern geheugen (CF/SD/whatever)
- werkzaam op AA batterijen, met zo mogelijk een lekker lange levensduur.

vooral die laatste puntje, het feit dat een en ander op batterijen moet kunnen werken, lijkt een probleem te zijn, aangezien de meeste pda's die ik kan vinden iets met een accu willen doen.weet iemand wellicht welke PDA's de mogelijkheid van een lekker lange levensduur op AA batterijen bieden en ook nog mijn andere twee voorkeuren benaderen?

grazie mile.. :Y)

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-11 13:54
waarom zou je dat willen :?

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 14:37
Een PDA op AA batterijen...Koop dan een memorecorder en tik het later in op je pc.

Ik denk niet dat die er nog zijn....

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• w_m0zart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07-2022
(2e hands) Psion 5mx of iets?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-11 20:13

Boss

+1 Overgewaardeerd

Misschien een Dana van http://www2.alphasmart.com/?
Zit in ieder geval een toetsenbord op. Die dingen zijn gemaakt als PDA / typemahcine combinatie, lijkt me wel wat voor jouw situatie. Ding draait op PalmOS, een redelijke garantie voor een acceptabel baterij verbruik!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Als je er nog aan kan komen, een IC35 van Siemens kan je misschien ook wel gebruiken. Lekker klein, doet een halve eeuwigheid met 2 AAA-batterijen (potloodcellen dus) en je kan er een MMC inschuiven (moet je wel even uitkijken met het type) en die krengen kan je tegenwoordig voor een euro of 30 al krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://www.hpc.ru/devices/img/2/218_02.jpg
Een alternatief is idd een Psion 5MX (of de Ericsson kloon ervan), maar iirc doen die niet zo lang met hun accu's. Hebben wel een fijn toetsenbord en een goede UI. Het nadeel van deze beestjes is wel dat na verloop van tijd door vaak open- en dichtdoen de bandkabel tussen het scherm en de main unit stukgaat, als je er zoeen koopt zou ik het ding direct uitelkaar halen en dat punt verstevigen met gaffa-tape ofzo.

[ Voor 37% gewijzigd door Sprite_tm op 01-03-2005 13:56 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:33

Meneer aard

Porsche rulez!

Niet nemen, die rommel is de grootste rotzooi wat er bestaat, die datakabels van het mobo naar het lcd is meestal verrot.

Ik heb nog wel een Ericson MC16 liggen (windows ce 2.0 met pocket word ensow) loopt op aa batterijen en heeft een tobo, intresse? Mail me maar of iets in die trant, contact staat in me profiel (msn/mail/icq).

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-11 21:57

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
waarom iets met aa batterijen? omdat ik eerlijk gezegd helemaal gek wordt van al die verschillende gadgets die altijd maar weer een eigen accu en oplader nodig hebben. daarnaast is een batterij wel zo handig aangezien je hem kan vervangen; batterij leeg? nieuwe erin en doortikken..

de 5mx was de enige die ik inderdaad zo kon vinden, maar ik begrijp van de laatste paar posts dat die dus een beetje afgeraden wordt. ik ga me eens verdiepen in de andere modelletjes die genoemd worden, en, meneer aard, iig bedankt voor t aanbod :)

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01

Sabbi

je denkt aan mij.

een atari portfolio :)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:33

Meneer aard

Porsche rulez!

BetuweKees schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:11:
waarom iets met aa batterijen? omdat ik eerlijk gezegd helemaal gek wordt van al die verschillende gadgets die altijd maar weer een eigen accu en oplader nodig hebben. daarnaast is een batterij wel zo handig aangezien je hem kan vervangen; batterij leeg? nieuwe erin en doortikken..

de 5mx was de enige die ik inderdaad zo kon vinden, maar ik begrijp van de laatste paar posts dat die dus een beetje afgeraden wordt. ik ga me eens verdiepen in de andere modelletjes die genoemd worden, en, meneer aard, iig bedankt voor t aanbod :)
Je mag um zo voor een appel en een ei over nemen:

Hier wat extra informatie: http://www.rothberger.net/pages/hardware/ericsson_mc16.shtml

Ik vond het persoonlijk wel een fijn appraat, deed 2 weken met 2 penlites oid met mijn agenda werk.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Elke PDA kan op AA batterijen werken, zijn gewoon batteryextenders voor te koop a 18 euro, waar je de penlites in stopt, heb er zelf ook 1 liggen om de pda op te laden wanneer er geen lader in de buurt is
Pagina: 1