Toon posts:

PC crasht na gebruik netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

een vriend van mij draait w98, en hij heeft een Trust(?) PCI netwerkkaart(Realtek 8029).
Als hij gebruik maakt van die kaart dan crasht de PC. Dit is gekomen nadat er een Terratec soundcard is geinstalleerd.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
waarschijnlijk een IRQ conflict OID

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Hmm, dit lijkt eigelijk gewoon op een IRQ probleem... En anders gewoon een verkeerde netwerkkaart (Sorry, ik vind Trust iets om van te :r )

Ik weet bijna zeker dat het 'gewoon' een resource probleem is... anders ff in de BIOS IRQ's vastzetten...

[update]
Hmm, winmpy006 was me voor :)
[/update]

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... de IRQ's staan al vast in de bios. En je kan niet een bepaalde IRQ aan een kaart koppelen. En de pc crasht pas na een minuut ofzo, dus niet gelijk.
Volgens mij hangt een pc gelijk als er een IRQ conflict is.

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Kan je de IRQ's niet aan de kaart koppelen in de BIOS?? Is het een ISA kaartje dan?
(Probeer anders wat IRQ's vrij te maken door ongebruikte dingen uit te zetten (COM2, USB, PS2 of zoiets)

enne, windows crasht niet meteen bij IRQ conflicten hoor... dat doet ie alleen als ie de 2 apparaten tegelijk aanspreekt (of zoiets :) )

[update]
Oh, ik zie net dat het PCI is... dan kan je in de BIOS toch gewoon zeggen dat hij een bepaald IRQ moet krijgen (PCI slot X - IRQ y)
Moet je gewoon ff tellen op welk slot de netwerkkaart zit.

En misschien ook het probleem: zit de netwerkkaart op een geshared PCI slot?? (meestal 4&5 en 3&6), want dat gaat ook vaak mis. (Oplossing zet netwerkkaart in PCI slot 1 of 2, net onder de AGP bus...)
[/update]

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
Je kan alleen van de ISA sloten de IRQ zetten.
En ik heb al geprobeerd om de kaart in een ander slot te zetten, sterker nog ik heb alle PCI's omgegooid.

ps. Er zit geen AGP in. BIOS weet ik ff niet uit m'n hoofd, volgens mij een AMI.
oja tis een chaintech plank...
Pagina: 1