Analoge aansluiting op opgezgde ISDN-lijn

Pagina: 1
Acties:

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Mijn vriendin is verhuisd en nu moet daar iets van internet geregeld worden, wat trof ik aan bij het betreden van haar nieuwe kamer:

- een ISDN aansluiting inclusief quatrovox NT1 kastje enz, waarvan het abonnement door de vorige bewoner is opgezegd (ik weet niet wanneer dit opgezegd is, maar op op het NT1 kastje staat niet meer Line OK)
- een ADSL aansluiting die eveneens door de vorige bewoner is opgezegd

Nu ben ik even de mogelijkheden op een rijtje aan het zetten. De andere 3 huisgenoten willen geen vaste telefoonaansluiting en mijn vriendin wel (we bellen nogal veel ;) ). Waarschijnlijk willen 2 van de 3 huisgenoten wel meedoen met een internetaansluiting. Nu stuit ik wat vragen:
- is het mogelijk een analoge aansluiting bij KPN aan te vragen op deze lijn? Dat zal dan een belbudget of belbasis abonnement worden.
- hoeveel tijd gaat er ongeveer overeen voor dit geregeld is icm een ADSL aanvraag als het antwoord op de eerste vraag ja is.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52

Reptile209

- gers -

Telefonie weet ik niet zeker, maar ik gok op minimaal 2 weken. De aanvraagsite van KPN heeft het alleen over een bevestiging van een aanvraag telefonie die binnen 5 dagen binnen is. ADSL weet ik wel "zeker": een order op een (bestaande) telefoonlijn duurt 1-3 weken bij KPN. Dat wil dus zeggen: een week als je extreem veel mazzel hebt, maximaal 3 weken.
Beiden kunnen ze je verduidelijken op 0900-0244. LET OP: ze smeren je een ADSL-aansluiting aan voor je er erg in hebt (of als je alleen maar info aanvraagt). Dus wees daar heel erg vreselijk duidelijk over, tenzij je ook al weet welk abo bij welke provider. :)

Zo scherp als een voetbal!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Vraag 1: Ja het is mogelijk daar een analoge lijn aan te vragen mits de quattrovox en de NT1 weg gehaald moet worden. Beldbuget is €9,- per maand maar 5X zo duur per minuut.Belbasis is €18,- per maand en is veel voordeliger als je belt.(Als je zoals ik het nu beschrijf via de winkel doet)
Vraag 2: Aanvraag van een analoge lijn ongeveer een week.En je kan tegelijkertijd als je de lijn aanvraagt ook adsl aanvragen en duurt het hooguit 3 weken voordat je kan internetten via adsl. En via de winkel bieden ze Xs4all, Direct adsl, Planet, Hetnet en binnekort ook een adsl lijn zonder telefoonnummer.

Dit laatste gaat binnekort in. Hierbij liggen zijn de aansluitkosten(de aansluitkosten van adsl en telefoon worden rekening gebracht denk ik) waarschijnlijk niet gratis en betaal je best wel veel per maand.

[ Voor 32% gewijzigd door Ventrigo op 28-02-2005 21:46 ]

Self reflection is the school of wisdom

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:31

RC2

Resistance is futile

Aan een ADSL lijn en misschien ook een telefoonabonnement dat weet ik niet zeker, zit je wel een jaar vast. En let op hoe het gaat als je vriendin verhuist met het overzetten van die abonnementen.

Who wants to life forever anyway...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Belbudget aanvragen en als dat geleverd is DSL aanvragen. Kijk rustig naar de mogelijkheden op dat adres en de aanbiedingen. Trap niet overal in en kies de gene met de laagste prijs, dat is vaak niet de goedkoopste.

Apparatuur wat nu nog is aangesloten op de koperlijn is niet zo zeer belangrijk of interessant. Alleen als je zelf ook ISDN zou willen is het leuk gezien je het kan hergebruiken. Anders leg je het netjes aan de kant (voor de vorige bewoner/eigenaar mocht die het nog komen halen) of je zet het tekoop ergens.

[ Voor 43% gewijzigd door bjck op 28-02-2005 21:52 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

RC2 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:50:
Aan een ADSL lijn en misschien ook een telefoonabonnement dat weet ik niet zeker, zit je wel een jaar vast. En let op hoe het gaat als je vriendin verhuist met het overzetten van die abonnementen.
En aan een telefoonlijn en ADSL zit je een jaar vast met daarna opzegging van de telefoonlijn per direct en adsl 1 maand opzegtermijn. Met verhuizing wordt er aangegeven op het moment als er adsl op zit dat dat verwijderd wordt dit is in alle gevallen niet zo omdat het een oud systeem is. Hierbij is het altijd aan te raden om contact op te nemen met de provider dat je verhuist bent en dat je adsl lijn mee wil nemen. Je geeft natuurlijk ook aan of het binnen of buiten de regio is.

[ Voor 5% gewijzigd door Ventrigo op 28-02-2005 21:55 ]

Self reflection is the school of wisdom

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
RC2 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:50:
Dat is op zich niet zo'n probleem, ze zit ook aan de kamer min of meer een jaar vast. We zijn van plan om daarna samen te gaan wonen en dan kan een van ons tweeen telefoon en adsl meenemen en de andere het opzeggen.
bjck schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:51:
Belbudget aanvragen en als dat geleverd is DSL aanvragen. Kijk rustig naar de mogelijkheden op dat adres en de aanbiedingen. Trap niet overal in en kies de gene met de laagste prijs, dat is vaak niet de goedkoopste.

Apparatuur wat nu nog is aangesloten op de koperlijn is niet zo zeer belangrijk of interessant. Alleen als je zelf ook ISDN zou willen is het leuk gezien je het kan hergebruiken. Anders leg je het netjes aan de kant (voor de vorige bewoner/eigenaar mocht die het nog komen halen) of je zet het tekoop ergens.
Ben al een beetje aan het vergelijken ja, daar kom ik wel uit.

Het is niet de bedoeling ISDN te hergebruiken aangezien alleen m'n vriendin de telefoonlijn zal gebruiken. Ik zal tzt wel even die kastjes van de muur afhalen daar.

[ Voor 46% gewijzigd door HenkieNL op 28-02-2005 22:04 ]

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

http://www.hetnet.nl/producten/adslvoordeelsurfen.htm
Best een leuke aanbieding ZONDER datalimiet (het eerste jaar dan).
Kun je ook direct met het aanvragen van je tel. lijn. Kpn levert ook adsl zonder telefoon(Direct-adsl,als nieuwe klant dan). Bij de lichtste 2 vormen(light en go) betaal je maandelijks wel de 9 euro van de belbudget abo extra.
Pagina: 1