Toon posts:

SMC Barricade Cable/DSL Router review

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, leuk.......

Bij de Com21 modems van chello wordt het mac-adres bijgehouden, vervangen van deze modem met de SMC gaat dus niet. Of hang ik deze bak juist achter mn Com21 modem ?

Bij de Terion modem-gebruikers (alle nieuwe gebruikers) van chello wordt het mac-adres van de eerste netwerkkaart die je (correct) aansluit gelocked, dit krijg je alleen weer vrij met de optie [release all] in : winipcfg.
Gaat zo'n apparaat wel op deze aansluiting werken ?

Tevens, is betalen met creditkaart wel veilig inmiddels? En is er niet een andere manier om simpel te betalen ? Ik heb helemaal geen zin om een creditcard aan te vragen, dit is maar voor af en toe.

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Ik vermoed dat de SMC wel een instelbaar MAC adres heeft zoals de Linksys units maar zeker hiervan ben ik niet (iemand?).

Creditcard betalingen zijn (in mijn ervaring) wel betrouwbaar. Zorg ervoor dat je 128bit encryptie geinstalleerd heb (zie about box in IE).

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:08
Bij de COM21 kun je elke willekeurige NIC eraan hangen. Het MAC adres dat gebruikt wordt zit nl. in het kabelmodem.

Bij een Terayon moet je een IP LEASE eerst RELEASEN voordat je zo'n router eraan hangt. Wil je dan weer een andere NIC eraan hebben dan moet je het IP zien te releasen, wat bij mijn Linksys niet helemaal lekker leek te gaan, maar dat terzijde :)
(De meeste routers en NICs kun je trouwens wel instellen dat ze een bepaald MAC adres hebben. Daarna is een lease vrijgeven geen enkel probleem.)

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Waar hebben jullie die apparaten vandaan?
Wil er nl. zelf ook en van aanschaffen.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Verwijderd

Topicstarter
http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15192

Oke ik zie dat iemand gewoon mijn verhaal herhaald zonder echt antwoord te geven: jij doet zeker informatica op de universiteit (leuk grapje dat je daar leert, als je het antwoord niet weet herhaal je de vraag in andere woorden)

Poging 2: vervangt dit ding mn chello kabelmodem ?
Is een Mac-adres niet een uniek nummer ? zou het kunnen veranderen hiervan dan niet onlogisch zijn ?
Volgens een reactie (beoordeeld met score 0) zou dit ding niet met MxStream over weg kunnen, klopt dit ? (puur interesse)

Wat voor moeite moet ik uithalen voor de aanvraag van een creditcard ?
Wat voor kosten zitten er aan vast ?
Wat voor grapjes krijg ik vervolgens onverwacht te betalen ?

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Het is NIET waar dat je achter een COM21 elke NIC kan hangen als je provider op MAC adres controleert. Het MAC adres achter het COM21 modem is wel degelijk zichtbaar.

Zitten verder weinig geintjes aan een creditcard verbonden. Betaald een bepaald vast bedrag per jaar voor de kaart. Al je betalingen worden gewoon van je rekening afgeschreven. Mochten er problemen zijn (met een betaling) dan kan je een betaling nog laten schrappen dus het is wel veilig.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:25
Is het mogelijk om een webserver achter zo'n router te draaien m.a.w. kan iemand vanaf het internet een webserver benaderen die achter de router hangt (die zelf aan een kabelmodem hangt)?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Verwijderd

even kort een antwoord voor de verschillende vragen hier. Overigens kan ik bijna niet wachten, er werd vanochtend gebeld dat die SMC in het land was (besteld van outpost.com, $99), maar goed.

-Veel providers geven je adres aan een vaste netwerkkaart, je kan dat wel veranderen, maar dan moet je ze bellen. De SMC heeft een instelling waarbij ie je mac-adres overneemt, de kabelboer zal er niets van merken.

-betalen met een creditcard is nooit 100% veilig, ook niet via het web, maar wel veiliger dan elke situatie waarbij iemand anders jouw creditcard fysiek kan vasthouden en even uit je zicht hebben (veel winkels en restaurants). Overigens is voor dat soort misbruik een creditcard juist handig, daar ben je tegen verzekerd en daar zijn ze erg goed in. (jij geeft aan dat je iets nooit gekocht hebt, de creditcard maatschappij stort direct je geld terug, en dan gaat de creditcard maatschappij met de winkel vechten. Ik heb dit 1 keer gehad (na te bestellen via de telefoon) en ook van anderen nooit gehoord dat het uiteindelijk fout ging.) Dus, ja het is veilig.

-MxStream weet ik niet, ik weet wel dat de SMC verschillende protocollen voor ADSL verbindingen ondersteunt en dat dat ook steeds aangevuld wordt (manieren van verbinden) in nieuwe firmwares. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet werkt, maar MxStream is niet per definitie standaard voor ADSL (ik weet verder alleen van de US situatie, waar het geen probleem is)

-Ik heb net de nieuwe ego kaart van de postbank, een Visa, die is iets van 15 gulden per jaar en je kan alles regelen via het web, je krijgt niet meer die irritante briefjes op de post, scheelt mij een hoop rommel. http://www.postbank.nl/ego geloof ik.

-Ja, de SMC doet aan port forwarding, geen enkel probleem. Ook DMZ, ook port range forwarding (voor ICQ en verschillende spelletjes) en nog meer fijne instellingen. Een server achter de router draaien kan dus, en nog veiliger ook, want alleen de poorten die jij openzet komen bij de server aan, dus DoS attacks komen er niet bij.

Dat was het wel zo'n beetje. Ik ben erg te spreken over de features van dat ding, zeker ook nog met de printserver en de mogelijkheid via een analoog modem in te bellen als de kabel een keer ziek is.

CC
Pagina: 1