Capture software probleem

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, ik weet redelijk veel van videocapturen en verwerking enzo. Alleen ik heb nu een vreemd probleem.

Ik heb in mijn PC een TV-kaart zitten (een AVerTV 303, http://www.avermedia.com/...cts_tvtuner_avertv303.asp) en wil dus een videoband overzetten naar DVD. Zo gezegd zo gedaan zou je zeggen. Met de meegeleverde software zou dit geen probleem moeten zijn. Ware het niet dat er een behoorlijke 'deinterlacing' in zit. Ik heb de videorecorder zowel geprobeerd aan te sluiten via coax als via gele tulp. Beide geven dit resultaat. Nu vermoed ik dat de meegeleverde software het probleem geeft. Want ook met TV kijken via deze kaart geeft hetzelfde probleem. Nu gebruik ik daar D-scaler voor, werkt perfect.Heb ook al geprobeerd om een andere stroombron te pakken (wat volgens mij eventueel voor interventie zorgt, maar dat is niet het geval)

Nu ben ik dus op zoek naar andere capture software om mee te capturen met de Tv-kaart, heeft iemand suggesties.

ik kon helaas geen andere topictitel verzinnen, sorry

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 21:17

Caveman

whahoehaha

Met dscaler kun je ook cappen hoor..... anders virtualdub ?

[ Voor 21% gewijzigd door Caveman op 28-02-2005 21:35 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 23:12

Acheron

updatepack.nl

Fly 2000 TV werkt perfect met jouw kaart. Kan je nog 30 dagen proberen ook!

[ Voor 15% gewijzigd door Acheron op 28-02-2005 21:38 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Red
Dscaler en FlyTV allebei zojuist geprobeerd. Alleen blijf ik met het volgende probleem zitten:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~llheeres/capture1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~llheeres/capture2.jpg

Die strepen door het beeld.... enorm irritant dus. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:31

voodooless

Sound is no voodoo!

Neem eens een degelijke kabel ofzo... Of is dit macrovision (lijke me niet)? Liefst S-video

Heb je dit alleen met capturen, of ook gewoon met afspelen? alleen met deze proggies, of ook bij de andere?

BTW, als je van VHS opneemt, dan is 352x284 resolutie zat om alle beeldinformatie op te nemen, VHS heeft toch niet meer bandbreedte. geen gezeur met deinterlacing crap e.d, en minder systeemeisen :)

[ Voor 65% gewijzigd door voodooless op 28-02-2005 22:03 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Red
De videorecorder waar ik van afspeel is een LG (zo goed als nieuw). Alleen deze heeft of Scart uitgang of COAX. Ik heb hem nu via scart en dan via gele tulp Cinch naar mijn tv-kaart aangesloten. Zou het verschil maken als ik hem via COAX aansluit op mijn PC?

Dit is zowel bij het TV-kijken in fullscreen als bij proberen te capturen.

@ Deepspace: dat klopt wel, maar het moet uiteindelijk weer naar DVD, dus wil ik zo goed mogelijk capturen....

[ Voor 6% gewijzigd door Red op 28-02-2005 22:17 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:31

voodooless

Sound is no voodoo!

Coax is zelfde als dat gele draadje toch :? Koop een scart -> svideo blokje en sluit een S-video kabel aan. Of pak een degelijk geel kabeltje, dat scheelt ook enorm veel!

edit: is dit dus ook bij het TV kijken via de kabel? Dan lijkt het me dat het aan je TV-kaart ligt. Trek anders eens je TV kabel uit je kaart als je van de videorecorder bezig bent.

[ Voor 36% gewijzigd door voodooless op 28-02-2005 22:15 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Red
Het ligt niet aan mijn tv-kabel. Heb net even geprobeerd de VCR aan te sluiten via COAX, geeft het zelfde resultaat. En ik heb het gevoel dat Dscaler niet echt lekker werkt wat betreft deinterlacing.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~llheeres/capture3.bmp
sorry voor bmp

Dus het ligt niet aan de kabels.... of het is de software, of het is de kaart.....

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 21:17

Caveman

whahoehaha

DoRRoN schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:27:
Het ligt niet aan mijn tv-kabel. Heb net even geprobeerd de VCR aan te sluiten via COAX, geeft het zelfde resultaat. En ik heb het gevoel dat Dscaler niet echt lekker werkt wat betreft deinterlacing.

[afbeelding]
sorry voor bmp

Dus het ligt niet aan de kabels.... of het is de software, of het is de kaart.....
Wat je hier ziet is geen deinterlacing......hij lijkt meer op een slecht signaal, iets van interferentie (storing, van iets)(btw, dscaler is 1 van de weinige die deinterlacing goed opvangt) Het beste is om de gele kabel te gebruiken (composiet) of de s-video, maar ik betwijfel of de s-video ingang een echte s-video is, meestal is dat een composiet-signaal over s-video.
Zit er toevallig geen fan dicht bij je tv-kaart, of iets anders die storing zou kunnen geven ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Dit heeft inderdaad niets met interlacing of software te maken. Dit is een beschadigd signaal. Als je zeker weet dat dit niet op deze manier op de tape staat, gaat er tussen recorder en PC iets mis. Meestal is dit omdat er een apparaat te dicht in de buurt staat (TV, monitor) of omdat de kabel te dicht langs 230V loopt. Let op adaptertjes in stekdozen en dergelijke. Gebruik liever een wat langere kabel die niet in de buurt van dergelijke zaken komt dan kun je ook je recorder op een goede plek neerzetten.
Pagina: 1