Het volgende heb ik aan de hand.
Ik heb een aantal toestellen die voor de website zichtbaar en onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Dit kan ik doen door in de mysql database de mobile_state op 0 of op 1 te zetten.
Dit systeem werkt naar behoren.
Nu heb ik de pagina iets aangepast waarbij ik met behulp van een checkboxen in een keer meerdere toestellen op zichtbaar of onzichtbaar kan zetten.
Nu kan ik nog een rangorde geven aan toestellen. Dit gebeurt met behulp van de mobile_order. Als een toestel op zichtbaar gezet wordt, dan wordt de hoogste mobile_order uit de database gehaald. Deze wordt dan verhoogd met 10.
Het volgende script had ik daarvoor. (Hierin zit het systeem van de checkboxen al in gebouwd)
Nu werkt het bovengenoemde al. Alleen als je vijf toestellen op zichtbaar zet dan krijgen ze allemaal dezelfde mobile_order
Om er voor te zorgen dat dit niet zo werkt had ik het al geprobeerd met een foreach lus.
Maar dan geeft hij aan dat het een invalid argument is.
Als ik een hint krijg ga ik zelf wel weer even door met uitzoeken.
Ik heb een aantal toestellen die voor de website zichtbaar en onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Dit kan ik doen door in de mysql database de mobile_state op 0 of op 1 te zetten.
Dit systeem werkt naar behoren.
Nu heb ik de pagina iets aangepast waarbij ik met behulp van een checkboxen in een keer meerdere toestellen op zichtbaar of onzichtbaar kan zetten.
Nu kan ik nog een rangorde geven aan toestellen. Dit gebeurt met behulp van de mobile_order. Als een toestel op zichtbaar gezet wordt, dan wordt de hoogste mobile_order uit de database gehaald. Deze wordt dan verhoogd met 10.
Het volgende script had ik daarvoor. (Hierin zit het systeem van de checkboxen al in gebouwd)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| if($_POST['actie'] =="show") { if(empty($_POST['checkbox'])){$message = ("Er zijn geen toestellen geselecteerd"); }else{ $a = implode(",", $_POST['checkbox']); $result=mysql_query("SELECT MAX(mobile_order) AS max_order FROM mobile_phones WHERE mobile_brand = '$brand' AND mobile_state = 0")or die (mysql_error()); $row=mysql_fetch_object($result); $max_ord = intval($row->max_order); $next_order = $max_ord + 10; $result=mysql_query("UPDATE mobile_phones SET mobile_state = 0, mobile_order = '$next_order' WHERE mobile_id = '$a'") or die (mysql_error()); echo("De $brand $type is zichtbaar op de website"); }} |
Nu werkt het bovengenoemde al. Alleen als je vijf toestellen op zichtbaar zet dan krijgen ze allemaal dezelfde mobile_order
Om er voor te zorgen dat dit niet zo werkt had ik het al geprobeerd met een foreach lus.
Maar dan geeft hij aan dat het een invalid argument is.
Als ik een hint krijg ga ik zelf wel weer even door met uitzoeken.
[ Voor 7% gewijzigd door josvane op 28-02-2005 21:28 ]