Toon posts:

Programma om gemakkelijk video om te zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag ben ik blij thuisgekomen met een DVD-brander en ik ging meteen aan de slag om eens een DVD'tje te branden.

De bedoeling is heel eenvoudig:
-Op mijn harde schijf heb ik een documentaire in avi-formaat
-Die documentaire wil ik op een dvd+rw branden
-Die dvd+rw wil ik kunnen afspelen op een standalone dvd-speler

Ik heb de laatste versie van Nero Ultra dus dat mag geen probleem zijn. Ik open Nero, kies voor 'nieuwe DVD-video' en sleep de AVI naar de compilatie. Krijg ik meteen de melding dat het VOB-formaat moet zijn, dus ik begin te zoeken op GoT en de enige relevante informatie komt neer op het volgende:
-Koop een programma van 50-100 euro
-Kijk eens op doom9.org

Ik ga voor de tweede optie en ik zie een guide om AVI om te zetten naar DVD-formaat. De guide begint met de volgende veelbelovende zin:
Deze guide is gemaakt om het de beginnende DVD-maker zo makkelijk mogelijk te maken
Oef, zo moeilijk zal het dus niet zijn dacht ik. Ok, dat er bepaalde codecs geïnstalleerd moeten zijn begrijp ik wel (na lang zoeken heb ik ondervonden dat je met Kazaa Lite Mega Codec alles kan afspelen), maar de volgende paragraaf slaat echt alles:
Je zult de volgende software nodig hebben voor deze gids

Gspot
VobSub
VirtualDubMod
BeSliced
BeSweet
AC3machine
Avisynth
FitCD
CCE Dit is een trial versie!
PulldownBatch
Pulldown
Srt2Sup
IfoEdit
ImgTool Classic
DVD Decrypter
Lees ik dat goed? Vijftien programma's downloaden en installeren om AVI om te zetten naar DVD-formaat! Dan volgt een ellenlange uitleg met allerlei technische gegevens en screenshots waar volgens mij 'een beginnende DVD-brander' geen snars van begrijpt en volgens de guide kunnen sommige stappen (encoden) wel tot een dag duren! Ok, als ik er mij zou in verdiepen zou ik er wel uitkomen, maar kan het echt niet gemakkelijker? Het blijft tenslotte maar een formaat omzetten in een ander formaat. Bestaan er echt geen goedkope programma's die het (bijna) automatisch kunnen?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Kijk eens vaar DivXToDVD. Hiermee kan je down wat je wilt.
Zelf heb ik geen ervaring met dit programma, maar volgens de meuktracker is het wel goed.

Juist

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 07:28

HeepH

Dope Rapper

winavi, moet je wel kopen,maarja... >:)

http://specs.tweak.to/16495

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:24
Ik gebruik dvdSanta, erg gemakkelijk en best snel.
Je kiest je avi of ander soort videobestand en die wordt gelijk geconverteerd naar .vob en .ifo bestanden, zodat je ze daarna rechtstreeks kan branden met bv nero.

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 21:18
Jeldert schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:55:
Kijk eens vaar DivXToDVD. Hiermee kan je down wat je wilt.
Zelf heb ik geen ervaring met dit programma, maar volgens de meuktracker is het wel goed.
Ik had hetzelfde probleem als de TS en heb dit weekend ook DivXToDVD gevonden, nadeel van dit programma is dat hij niet alles kan omzetten (uiteraard mn eigen filmpjes met mn cheap Trust gratis van UPC gekregen 3-1 ding niet).

Een website waar ik veel aan heb is http://www.weethet.nl/dutch/welcome.php, misschien iets voor de TS om rond te kijken daar

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Je kan gewoon NeroVision Express gebruiken. Zit bij de Ultra editie meegeleverd.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

TTLCrazy

Listen to Frankie

Het programma The Filmmachine vind ik persoonlijk wel handig. Geeft goede resultaten bij mij.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets bedoel ik dus Jeldert! Gewoon programma openen, avi selecteren en op convert klikken! :)
En het is snel en van goede kwaliteit. Het is eens iets anders dan 15 programma's downloaden, installeren en tien bladzijden moeilijke procedures lezen...

Thomas en TTLCrazy, jullie programma's ga ik ook eens proberen.
Snijkoek, met Nero Express kan je alleen bup, vob en ifo toevoegen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 23:14 ]

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:12:
...Snijkoek, met Nero Express kan je alleen bup, vob en ifo toevoegen.
Nero Express is iets anders dan NeroVision Express ;) Dat is de video tool van Nero. Kan je ook in allerlei formaten importeren en exporteren. Eventueel direct naar DVD branden met menu en alles :)

Verwijderd

Topicstarter
Snijkoek schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:19:
[...]

Nero Express is iets anders dan NeroVision Express ;) Dat is de video tool van Nero. Kan je ook in allerlei formaten importeren en exporteren. Eventueel direct naar DVD branden met menu en alles :)
Ik heb juist gekeken en ik heb de gewone versie, vroeger had ik blijkbaar de Ultra.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 00:03 ]

Pagina: 1