Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-11 11:39

oXygeN

oftewel oxje...

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik een motorola modem van Casema gekregen, enfin... de boel aangesloten, dhclient eth1... niets!

Douw kabel van modem in laptop (windows XP) en jahoor, gaan... gelijk maar even geactiveerd.
Kabel terug in linux gateway, doet het nog steeds niet!

tcpdump geeft af en toe wat dus hij doet het wel (logisch, want met winXP kan ik zo internetten)

Ook nog even geprobeerd in m'n eigen pc de kabel te stoppen en dat werkt ook (daar post ik dit nu ook op)

Dus, iemand die me kan vertellen wat er mis is? Com21 werkte altijd prima!

\o/

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-11 11:39

oXygeN

oftewel oxje...

Topicstarter
Nee precies, ik weet het ook niet!

\o/

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Hmm wel reemd, al eens geprobeerd met knoppix?
Of misschien een andere dhcp client? Je hebt je pppoe verbinding er wel weggeknikkerd?

Het ligt niet aan linux in het algemeen iig. Heb zaterdag nog getest met knoppix op een compleet door spyware verziekte windows pc en heb zelf een linksys wrt54g (linux dus).

dhcpdump is er trouwens om dhcp pakketjes uit tcpdump te halen. Maar goed daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.

Soms doet casema trouwens ook wel vaag, geeft dhcp niets terug als je pc gereboot is. Even modem van stroom af helpt dan.