[Chello]TV stoort wanneer er internetverkeer is

Pagina: 1
Acties:

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 15:25

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
sinds vandaag stoort de tv ineens gruwelijk wanneer er internet verkeer is.
de storingen (beeld en geluid) gaan precies sinchroon met de ledjes op het internet modem

er is niets veranderd (staat al 3 jaar zo) behalve dat ik vandaag weer mijn volledige snelheid heb omdat ik door die kutzakken was teruggeknepen naar 64 kbit.

waar kan dit aan liggen ?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

dat is vrijwel zeker een retoursignaal probleem, vaak in combinatie met een signaalversterker
Probeer het modem eens opnieuw aan te sluiten, welk type kabelmodem heb je precies?

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
nieuwe thompson

ow en er ligt geen signaalversterker

[ Voor 58% gewijzigd door Tusk op 28-02-2005 20:49 ]

• plankie

plankie

kijk eens op de site http://192.168.100.1/diagnostics_page.html, klik op diagnostics en post hier je resultaten.

Hier zoals het er ongeveer uit hoort te zien

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Cable Signal Details  
------------------------------------------------------------------
  Forward Path:                         Return Path:
  Signal Acquired at 514.750 MHz        Connection: Acquired  
  SNR: 35.0 dB                          Frequency: 45.8 MHz  
  Received Signal Strength: -5.1 dBmV   Power Level: 48.5 dBmV  
  Micro-Reflections: 37 dBc             Channel ID: 1  
  Modulation: 64 QAM                    Modulation: 16 QAM

[ Voor 78% gewijzigd door plankie op 28-02-2005 20:59 ]

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Cable Signal Details  

Forward Path:  Return Path:  
        Signal Acquired at 458.750 MHz          Connection: Acquired  
        SNR: 28.0 dB          Frequency: 61.5 MHz  
        Received Signal Strength: -13.0 dBmV          Power Level: 61.0 dBmV  
        Micro-Reflections: 37 dBc          Channel ID: 1  
        Modulation: 64 QAM          Modulation: 16 QAM  

Data Service Details  

Provisioned Address: Yes  
        Provisioned Time: Yes  
        Provisioned Configuration: Yes  
        Registered: Yes  
        BPI: Disabled

edit: kijk eens wat ik net vind
http://www.tweakzone.nl/nieuws/6974
ow ow wat ben ik blij :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Tusk op 28-02-2005 21:10 ]

• plankie

plankie

* Received Signal Strength: -13.0 dBmV <=- ontvangst van signaal wat ontvangen wordt is niet echt best... werkt in principe goed tussen -15 en +15 dBmV....

* Power Level: 61.0 dBmV <=- modem staat maximaal te zenden, max is 58 dBmV, optimaal <55

Waar heb je 't modem staan, in de huiskamer/meterkast/elders?
Waar komt je groene kabel binnen, in de huiskamer/meterkast?

Als je kabelmodem alleen aansluit (zonder TV) direct op de TV-uitgang, hoe zijn de waarden dan?

[ Voor 14% gewijzigd door plankie op 28-02-2005 21:12 ]

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
dit kan geen probleem zijn lijkt mij aangezien deze opstellen al exact hetzelfde is gedurende zo'n 3 jaar.

het modem ligt onder de tv op de vhs met een UTP van 2 meter naar mn pc.
de groene kabel komt in de meterkast binnen. deze is gesplits richting huiskamer en richting deze kamer.

als de tv uitstaat zijn de waarde exact hetzelfde

[ Voor 10% gewijzigd door Tusk op 28-02-2005 21:26 ]

• plankie

plankie

kan ook zijn dat er iets in het kabelnetwerk van in dit geval upc misgaat met retoursignalen.
Zowieso is de power receive niet in orde, die's redelijk aan de lage kant, mogelijk omdat de kabels binnen huis verlengd zijn op deze manier. Een ander probleem kan ook zijn instraling op de kabels van buitenaf, waarbij (wanneer er gebruik gemaakt wordt van niet afgeschermde coax-kabels, zoals bijv. van de Gamma) storing wordt veroorzaakt op de lagere frequenties (in jouw geval 61.5 MHz)

TV aan of uit maakt inderdaad niets uit, maar ook splitters gaan wel eens stuk (zit een beetje electronica in) of kabels worden oud/poreus

Jouw probleem wordt in ieder geval veroorzaakt door het return-path, met een Power Level van 61.0 dBmV. Wat je kunt proberen is in het scherm initial scan http://192.168.100.1/set_scan_page.html een andere upstream ID te selecteren. ipv Channel ID 1 0 te kiezen

[ Voor 20% gewijzigd door plankie op 28-02-2005 22:13 ]

• Bigs
  • Niet online
Het zendvermogen is wel wat aan de hoge kant, maar niet zo hoog dat het problemen geeft. Je ziet in het forward-path ook een signaal ruisverhouding van 28dB.. er zit dus wat meer ruis op de lijn (niks ernstigs, alles boven de 20dB is goed) daardoor moet het modem wat harder zenden. Wel vreemd dat je dit nu ineens hebt, je zou inderdaad een ander upstream kanaal kunnen proberen (en de kabels controleren).

Mocht het niet helpen dan kun je altijd nog een 0-80MHz filter voor je TV plaatsen, maar die zijn niet zo goedkoop.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tusk schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:25:
dit kan geen probleem zijn lijkt mij aangezien deze opstellen al exact hetzelfde is gedurende zo'n 3 jaar.
:? je zegt hierboven dat het een nieuwe Thomson is, dan heb je het niet 3 jaar...
het modem ligt onder de tv op de vhs met een UTP van 2 meter naar mn pc.
de groene kabel komt in de meterkast binnen. deze is gesplits richting huiskamer en richting deze kamer.
De modem hoort aangesloten te zijn bij het eerste aansluitpunt. Die splitter in de meterkast verzwakt het signaal in beide richtingen, waardoor de modem veel te sterk moet uitzenden om door te komen. En dat is waar die storing vandaan komt.

Een EuroDOCSIS modem hoort niet hoger dan 55dBmV uit te zenden, deze zit qua upstream power level op 61dBmV :o

Kortom, gewoon conform installatiehandleiding op eerste aansluitpunt (AOP) in meterkast zetten, dan is je probleem op TV weg (met als bijkomend voordeel waarschijnlijk betrouwbaardere internetverbinding)
als de tv uitstaat zijn de waarde exact hetzelfde
Duh, je TV stuurt ook zelf geen signaal uit :z

Oslik blyat! Oslik!

• plankie

plankie

Dat zei ik ;)

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Had ik ook met mijn nieuwe modem, zeker bij het F5-en van websites kreeg ik allemaal horizontale strepen en gekraak op het geluid.

Gewoon storingsmonteur langs laten komen, die vervangt de splitters enzo en dan werkt het weer perfect.

Wij kregen zelfs 4 nieuwe TV splitters van hoogwaardige kwaliteit voor al onze TV's in huis aan te sluiten na de versterker, dit omdat we nog van die oude dingen gebruikte, echt top was die storingsmonteur :D

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Wat je moet doen is het volgende:
ik neem als je de tv eruit haalt dat je geen problemen hebt?

Zo ja dan raad ik je aan om dan contact op te nemen met chello nederland en daar te vragen naar een nieuwe coaxkabel en optimizer want er zit namelijk breuk in of zo iets.

workstation server laptop

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 03:41:
[...]

:? je zegt hierboven dat het een nieuwe Thomson is, dan heb je het niet 3 jaar...

[...]De modem hoort aangesloten te zijn bij het eerste aansluitpunt. Die splitter in de meterkast verzwakt het signaal in beide richtingen, waardoor de modem veel te sterk moet uitzenden om door te komen. En dat is waar die storing vandaan komt.
het modem is inderdaad een paar maanden geleden vervangen maar ligt op dezelfde plek als de oude. we hebben nu bijna 5 jaar chello. met dezelfde manier van aansluiting en dat heeft nooit problemen gegeven.

is het toevallig dat dit gebeurd wanneer mijn snelheid weer geuncapped wordt ?
misschien dat ze bij chello settings hebben gereset en dat die aangepast horen te zijn ivm plaatsing van het modem etc

en upstream channel veranderen helpt ook niet

[ Voor 3% gewijzigd door Tusk op 01-03-2005 15:46 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tusk schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:44:
[...]

het modem is inderdaad een paar maanden geleden vervangen maar ligt op dezelfde plek als de oude. we hebben nu bijna 5 jaar chello. met dezelfde manier van aansluiting en dat heeft nooit problemen gegeven.
Je nieuwe is een Thomson, dat is een EuroDOCSIS modem, de oude was iets anders (vermoedelijk TeraPro of Com21 platform). Een appelboom groeit en bloeit niet noodzakelijkerwijs op dezelfde plek als een perenboom :z

Als er gelijk na de swap problemen waren geweest had je een installateur kunnen vragen/eisen om het op te lossen, maar zo lang erna is het beste wat je van UPC kunt eisen een gratis (kort, afgeschermd) coax kabeltje om het in de meterkast aan te sluiten.
is het toevallig dat dit gebeurd wanneer mijn snelheid weer geuncapped wordt ?
misschien dat ze bij chello settings hebben gereset en dat die aangepast horen te zijn ivm plaatsing van het modem etc
Settings hebben niets met signaalsterkte te maken. Om signaalsterkte te veranderen moet er fysiek iemand in de versterkerkast in jullie straat kloten. En als ze het signaal genoeg opvijzelen om jouw modem ver van het aansluitpunt op orde te krijgen zit het er dik in dat de helft van de straat met strepen in TV beeld zit. Dat gaat dus niet gebeuren...
en upstream channel veranderen helpt ook niet
Nope, dat is puur relevant als er problemen zouden zijn op de UBR (webrouter bij chello). Te lange kabel is te lange kabel...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1