[XP] Windows Messenger wil niet automatisch inloggen

Pagina: 1
Acties:

• kvaruni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-04 17:44
Ik heb zopas mijn computer opnieuw geïnstalleerd en heb besloten om niet langer met MSN Messenger maar nu met Windows Messenger te werken.

Ik werk onder een account met standaard beperkte rechten, ik heb mijzelf enkel toegevoegd aan 3 groepen die noodzakelijk zijn om in VB.NET en ASP.NET te kunnen programmeren.

Wat is nu vervelend: Windows Messenger heeft wel een "sign in automatically" checkbox, maar ongeacht of je deze nu aanklikt of niet, het wachtwoord wordt niet opgeslagen en na het herstarten van Windows Messenger moet je opnieuw je wachtwoord ingeven. Dit is uiteraard vervelend, dus misschien weet iemand van jullie hier een oplossing voor?

Zoeken op internet heeft als enig resultaat opgeleverd dat ik de volgende registry key moet wijzigen:
code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa]
"disabledomaincreds"=dword:00000000

Helaas had deze wijziging geen effect, aangezien dit al zo ingesteld stond in het register. Ook hoet toevoegen van een .NET account aan mijn gebruikersnaam heeft geen enkel effect.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat je jezelf eerst even ervan moet verzekeren dat het geen probleem is met je niet-als-admin werken - dus werkt het als admin wel? :)

Zo ja - is het vermoedelijk iets wat Windows Messenger in de HKLM probeert weg te schrijven wat dan vervolgens niet lukt. Met een tool als SysInternal's regmon zou je er dan achter moeten kunnen komen welke registry key dat is :)