Ok, het probleem is het volgende :
Ik wou winxp opnieuw installeren.
Hiervoor heb ik eerst schijf C geformatteerd en de opdracht: fdisk /mbr gegeven.
Achteraf bleek dus dat ik dat beter niet kon doen, maar toen was het te laat.
Na installatie van xp rebootte mn computer maar gaf de fout "schijfleesfout".
m.b.v. fixmbr en fixboot, kon ik de boodschap veranderen naar 'NTLDR MISSING, press ctrl-alt-delete".
Dus toen windows 98 maar geinstalleerd, om daarna xp weer te installeren. Win98 draaide, maar na installatie van winxp gaf'ie weer de fout NTLDR MISSING.
In het recovery-menu van de winxp-cd heb ik boot.ini, ntldr en ntdetect van een schijfje naar C gekopieerd, maar dat mag ook niet baten..
De boot.ini heb ik natuurlijk ook nagekeken en deze klopt, zoals die moet zijn.
Met fdisk heb ik gekeken en partitie C(NTFS) is ook gewoon actief (is ook de enige partitie / schijf in mijn comp)
Ik heb naar mijn inzicht alle(veel?) van de bij tweakers gegeven oplossingen geprobeerd, maar helaas, zit nog steeds met hetzelfde probleem.
Ik ben een beetje ten einde raad.... Kan iemand mij uit de brand helpen !?
Ik hoopt het !
Ik wou winxp opnieuw installeren.
Hiervoor heb ik eerst schijf C geformatteerd en de opdracht: fdisk /mbr gegeven.
Achteraf bleek dus dat ik dat beter niet kon doen, maar toen was het te laat.
Na installatie van xp rebootte mn computer maar gaf de fout "schijfleesfout".
m.b.v. fixmbr en fixboot, kon ik de boodschap veranderen naar 'NTLDR MISSING, press ctrl-alt-delete".
Dus toen windows 98 maar geinstalleerd, om daarna xp weer te installeren. Win98 draaide, maar na installatie van winxp gaf'ie weer de fout NTLDR MISSING.
In het recovery-menu van de winxp-cd heb ik boot.ini, ntldr en ntdetect van een schijfje naar C gekopieerd, maar dat mag ook niet baten..
De boot.ini heb ik natuurlijk ook nagekeken en deze klopt, zoals die moet zijn.
Met fdisk heb ik gekeken en partitie C(NTFS) is ook gewoon actief (is ook de enige partitie / schijf in mijn comp)
Ik heb naar mijn inzicht alle(veel?) van de bij tweakers gegeven oplossingen geprobeerd, maar helaas, zit nog steeds met hetzelfde probleem.
Ik ben een beetje ten einde raad.... Kan iemand mij uit de brand helpen !?
Ik hoopt het !