If it ain't broken it doesn't have enough features
Lees de documentatie eerst.
Ik controleer altijd regelmatig of er updates en had zelfs te oude versies op mijn pc staan.
Lees de README in de kernel dir en de changes in Documentation. Erg nuttig, super nuttig zelfs!!
Ik controleer altijd regelmatig of er updates en had zelfs te oude versies op mijn pc staan.
Lees de README in de kernel dir en de changes in Documentation. Erg nuttig, super nuttig zelfs!!
ok, thx, ik probeer morgen nog eens, ik heb de nieuwe packages die ik nodig heb al gedownload.
ben je vergeten om de opties onder console drivers mee te compilen? dat had ik namelijk een keer gedaan
als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)
Verwijderd
Enne, wat ik ook een keer had (ERRUG SLIM :(
) is een kernel compilen voor een pentium terwijl er een AMD in mijn compu zit. Werkt ook niet echt. (hij staat standaard op pentium geloof ik)
Of zeggen [N] tegen het EXT2 filesystem (heb ik dat nodig dan?). Dat geeft ook kernel paniek
Misschien een overbodige vraag.. Maar lilo wel gedraaid ?
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Verwijderd
Zijn kernel wordt gevonden, dus lilo komt er niet meer aan te pas.
Lijkt mij datie nog eens goed in zijn kernel config moet kijken voor fatale fouten.
Lijkt mij datie nog eens goed in zijn kernel config moet kijken voor fatale fouten.
Verwijderd
misschien gecompiled met de gcc-compiler die nog niet echt dat je zegt <goed> werkt? Staat bij redhat 7.0 standaard hierop namelijk. Kan je beter met kgcc doen dus, doet ie het in ieder geval.
Ik heb het zelfde probleem gehad. Het kwam door het verkeerd instellen van het processortype (zoals iemand al gesuggereerd heeft) dat staat standaard namelijk op P-3 en als je bijvoorbeeld een Celeron hebt dan moet dan P-2 zijn (tenzij je weer een hele nieuwe Celeron hebt dan weer wel P-3).
nee hoor, je moet voor 2.4.0 ander modutils enz installeren, daar heb ik geen zin voor, ik blijf nog wel even bij 2.2.18 tot ik tijd&zin heb.
Voor 2.4.0 op Debian 2.2 heb je een nieuwere versie van Modutils nodig. Die zit inmiddels in Testing en Unstable, misschien kun je een dist-upgrade doen. Ook is het makkelijker om bij het compileren van een kernel voor een Debian systeem gebruik te maken van make-kpkg. Zit in het pakketje kernel-package oid. Werkt als volgt:
make xconfig
make-kpkg kernel-image --revision=bla
In /usr/src/ staat dan een debian-pakketje van je kernel. Als je die installeert met dpkg -i kernel-image-...-bla.deb
dan staan alle modules, liloconfig en andere dingen meteen goed.
make xconfig
make-kpkg kernel-image --revision=bla
In /usr/src/ staat dan een debian-pakketje van je kernel. Als je die installeert met dpkg -i kernel-image-...-bla.deb
dan staan alle modules, liloconfig en andere dingen meteen goed.
He who has a shady past knows that nice guys finish last.
Hij geeft aan dat hij een make bzlilo gedaan heeft !Op dinsdag 09 januari 2001 19:43 schreef Papillon het volgende:
Misschien een overbodige vraag.. Maar lilo wel gedraaid ?
Groeten,
Marcel
Zelf heb ik weleens gehad dat ik een nieuwe kernel image in mijn /boot had neergezet over een gelijknamige reeds bestaande kernel.
Vervolgens was ik lilo ff vergeten en kreeg ik na een reboot een keurig uncompressing the kernel waarna er niets meer gebeurde ...Duh.
Alsnog via een CD boot ff lilo gedraaid etvoila als un zonnetje
Vervolgens was ik lilo ff vergeten en kreeg ik na een reboot een keurig uncompressing the kernel waarna er niets meer gebeurde ...Duh.
Alsnog via een CD boot ff lilo gedraaid etvoila als un zonnetje
Powered bij meergranenbrood.
Pagina: 1