Hoi,
ik ben net begonnen met C#.NET. Ik heb er al het een en ander over gelezen en ben nu begonnen met een simpel chat voorbeeld dat ik zelf wil gaan uitbreiden. Het gaat vooral om de bekendheid met remoting die ik wil krijgen.
Ik heb een solution 'chat_gds'. In die solution heb ik 2 projecten zitten. ChatClient en ChatServer. Chatclient is een Form en chatserver een console application.
Deze code staat in de aanroep van de server:
Deze code in de client:
Ik heb de reference 'System.Runtime.Remoting' toegevoegd. Na het builden krijg ik echter de volgende foutmelding:
Deze fout geeft hij op deze regel in ChatClient:
Dit zijn mijn 'includes':
Terug naar het probleem. Ik heb dus het idee dat in de chatclient nog een referentie naar de chatserver moet opnemen, hoe doe ik dit? Ik heb al met de aangegeven foutmelding gezocht op google en op got, maar het lukt me niet een oplossing te vinden.
ik ben net begonnen met C#.NET. Ik heb er al het een en ander over gelezen en ben nu begonnen met een simpel chat voorbeeld dat ik zelf wil gaan uitbreiden. Het gaat vooral om de bekendheid met remoting die ik wil krijgen.
Ik heb een solution 'chat_gds'. In die solution heb ik 2 projecten zitten. ChatClient en ChatServer. Chatclient is een Form en chatserver een console application.
Deze code staat in de aanroep van de server:
C#:
1
| RemotingConfiguration.RegisterWellKnownServiceType(typeof(ChatServer), "ChatServer", WellKnownObjectMode.Singleton); |
Deze code in de client:
C#:
Ik heb boven elke class 'namespace chat_gds' staan.1
| RemotingConfiguration.RegisterWellKnownClientType(typeof(ChatServer), "http://localhost:12345/ChatServer"); |
Ik heb de reference 'System.Runtime.Remoting' toegevoegd. Na het builden krijg ik echter de volgende foutmelding:
C#:
1
| The type or namespace name 'ChatServer' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) |
Deze fout geeft hij op deze regel in ChatClient:
C#:
1
| private ChatServer server; |
Dit zijn mijn 'includes':
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| using System; using System.Drawing; using System.Collections; using System.ComponentModel; using System.Windows.Forms; using System.Data; using System.Runtime.Remoting; using System.Runtime.Remoting.Channels; using System.Runtime.Remoting.Channels.Http; using System.Threading; |
Terug naar het probleem. Ik heb dus het idee dat in de chatclient nog een referentie naar de chatserver moet opnemen, hoe doe ik dit? Ik heb al met de aangegeven foutmelding gezocht op google en op got, maar het lukt me niet een oplossing te vinden.