Welke Digitale Camera?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Hallo Hallo,

Ik ben opzoek naar een digitale camera, om foto's te maken natuurlijk ;)
Het hoeven geen professionele foto's te zijn de camera zal voornamelijk worden gebruikt in een discotheek oid....Ik heb echter wel een paar belangrijke puntjes...

-Hij moet in mijn broekzak-kontzak passen dus hij moet compact zijn....
-Als er foto's gemaakt worden zou het fijn zijn als de licht effecten nog goed te zien zijn (Laser's e.d.)
-Hij moet herlaadbaar zijn (zo niet had ik graag een advies over herlaadbare batterijen)
-Liefst een duidelijk lcd scherm.

Ik heb de search gebruikt en heb enkele goed bruikbare topic's gezien maar ze hebben voor mij nog geen uitkomst geboden.

Zelf is mijn oog gevallen op een Pentax Optio SV.

Ik heb weinig verstand van deze zaken dus graag zou ik jullie mening en advies horen.

Verwijderd

als ik dit zo lees....

Deze

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Enige argumenten? Zoals ik al zei ik heb er weinig verstand van :)

Verwijderd

Lees er zelf eens wat meer over!

Op dpreview vind je een hele berg info van alle camera's. Om je zoektocht enigszins te verkorten zal ik je wat types doorsluizen:

Canon ixus 30/40
Panasonic FX2/ FX7
Sony dsc P200/ T33/ L1
Fuji F450
Minolta G600/ X50
Casio exilim Z40 / z50/ z55
Nikon 4200/ 5200

Succes. Zoek maar even de specs na en maak een selectie. Als de selectie uit een stuk of drie camera's bestaat, hier ff terugkomen en ons laten schieten. Mijn favoriet is iig dit model. Niet omdat ik hem zelf heb (ik erger me verrot op GoT aan mensen die een camera aanprijzen omdat ze hem zelf hebben en het eigk de enige camera is waar ze ervaring mee hebben), maar omdat ik de gelegenheid heb om vele camera's uit te proberen en uitvoerig te testen (zie profiel). Daarnaast durf ik te stellen dat ik behoorlijk op de hoogte ben van wat er op de markt verkrijgbaar is. [/einde egostreel modus]

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:46:
Lees er zelf eens wat meer over!

Op dpreview vind je een hele berg info van alle camera's. Om je zoektocht enigszins te verkorten zal ik je wat types doorsluizen:

Canon ixus 30/40
Panasonic FX2/ FX7
Sony dsc P200/ T33/ L1
Fuji F450
Minolta G600/ X50
Casio exilim Z40 / z50/ z55
Nikon 4200/ 5200

Succes. Zoek maar even de specs na en maak een selectie. Als de selectie uit een stuk of drie camera's bestaat, hier ff terugkomen en ons laten schieten. Mijn favoriet is iig dit model. Niet omdat ik hem zelf heb (ik erger me verrot op GoT aan mensen die een camera aanprijzen omdat ze hem zelf hebben en het eigk de enige camera is waar ze ervaring mee hebben), maar omdat ik de gelegenheid heb om vele camera's uit te proberen en uitvoerig te testen (zie profiel). Daarnaast durf ik te stellen dat ik behoorlijk op de hoogte ben van wat er op de markt verkrijgbaar is. [/einde egostreel modus]
Thnx die Panasonic is op het eerste gezicht echt een hele mooie Camera :D
Compact, Groot (2,5") scherm, En een hoop "leuke" functies....

Maar wat ik me dan afvraag, hoe zit het met de licht effecten van lasers enzo? Waar moet ik opletten bij het uitzoeken van een camera, wat kan je zelf nog instellen op een camera zodat het goed te zien is?

Ik moet natuurlijk ook zelf even spelen met sommige instellingen om het beste resultaat te vinden, maar waar kan/moet ik opletten?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

spydoggie, lees Fotografie Policy even goed door, vooral dit deel:
De veelvoorkomende vraag "Hoi ik heb xxx euro, welke camera moet ik kopen/zoek maar wat voor me uit?" is nog steeds niet toegestaan, aangezien GoT en daarmee het Fotografie forum geen plek voor verkopers op locatie is. Gebruik bekende sites zoals DCResource en DPReview om een idee te krijgen over de kwaliteit van camera's in een bepaalde prijsklasse. Uiteindelijk moet je dus zelf een keus maken.
Topics als deze zijn dus niet de bedoeling van FG, succes met je keuze :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.