Toon posts:

shared scanner gebruiken met originele driver/software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Canon All-In-One die is aangesloten op een pc. Vanaf deze pc kan ik alles doen wat ik maar wil (scannen,printen,faxen,etc). Nu wil ik de scanner ook kunnen gebruiken op een andere pc die zich in hetzelfde netwerk bevindt als de pc waar de Canon op zit aangesloten. Shared printer heb ik al en gaat goed, echter de scanner is wat ingewikkeld.

Ik ben al wel software voor deze oplossing tegengekomen, zoals op http://www.remote-scan.com/. Echter, als ik nu wil scannen krijg ik dat schermpje ipv het scherm van de Canon-driver/software waar ik veel en veel meer kan instellen.

Dus mijn vraag hoe ik er voor kan zorgen dat ik ook op de andere pc's in het netwerk dat venster krijg om de instellingen te doen. Heb op 1 van de andere pc's al drivers etc geinstalleerd en toen het adres van de printer verandert maar dat werkte dus niet (kon scanner niet meer vinden).

Verwijderd

ziet ie de printer wel die andere pc?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Als het standaard niet door de software ondersteund wordt dan denk dat het inderdaad hobbyen wordt. Ik heb alleen enige ervarig met de duurdere HP Scanners en de bijgeleverde software die daarbij zit ondersteund standaard het delen van de scanner. Als je dezelfde software op een ander systeem installeert kun je dan ook netjes aangeven dat de scanner op een ander systeem gevonden moet worden. Ik zou eens op de support-site van Cannon gaan zoeken als ik jou was. Maar dus grote kans dat die ondersteuning er standaard niet is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Shared printer werkt uitstekend (maar dat kan WinXP voor mij regelen). Ik krijg hier ook op de andere pc's dan gewoon het schermpje van de Canon driver/software (die niet op die pc's is geinstalleerd). Voor de scanner gaat dit neit op omdat WindowsXP dus geen scanners kan sharen, en programma's die daarvoor zijn bedoeld gebruiken eigen vensters (wat ik dus niet wil). Ik zal inderdaad eens met Canon contact opnemen. Mocht ik meer weten dan post ik het wel voor het geval iemand anders het ook wil. Heb niet zo gauw iets in de software kunnen vinden, het is wel een hele nieuwe (Pixma MP780) dus je weet maar nooit :P

Scannersoftware is overigens 'ScanGear MP'. Reden dat ik deze wil gebruiken is support voor ADF en zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 13:27 ]