Toon posts:

DVD-ROM/DVD-RW doen raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pls, kan iemand me helpen
Sinds afgelopen weekend leest mijn DVD-ROM alleen nog maar 'originele' cd-roms, hij leest geen lege cd-roms en geen gebrande cd-roms meer. Hiernaast leest mijn DVD-RW helemaal niks meer, geen ene cd-rom of dvd. Ook geen originele cd-roms en originele dvd-films..:(.
:( dit is toch niet meer normaal.....kan iemand me pls helpen. Het betreft een Pioneer DVD-ROM DVD-117 en een Pioneer DVD-RW DVR-103.

Alvast bedankt,

''Bross''

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je de beide drives in een ander systeem proberen?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Nee, momenteel niet.
Maar als ik bijvoorbeeld een lege DVD schijf in de DVD-ROM of in de DVD-RW doe dan merkt de pc wel dat er iets 'in' zit. Ik zie dan de muiscursor op het beeld met zo'n cd'tje erlangs. Maar als ik dan naar deze computer ga en op een van de twee drives klik dan krijg ik als melding:
Plaats een schijf of ander geschikt medium in station F. Weet iemand hoe dit kan....of hoe je dit kan verhelpen......

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:09:
Nee, momenteel niet.
Maar als ik bijvoorbeeld een lege DVD schijf in de DVD-ROM of in de DVD-RW doe dan merkt de pc wel dat er iets 'in' zit. Ik zie dan de muiscursor op het beeld met zo'n cd'tje erlangs. Maar als ik dan naar deze computer ga en op een van de twee drives klik dan krijg ik als melding:
Plaats een schijf of ander geschikt medium in station F. Weet iemand hoe dit kan....of hoe je dit kan verhelpen......
Maar de CD of DVD zelf spint dan niet op? Ik heb hier een defecte DVD-ROM speler liggen en deze vertoont dezelfde gebreken, met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen. Lens schoongemaakt, anders systeem, het mocht niet baten.

Beide drives naar een computerzaak heen brengen is ook al zo wat. Misschien toch ergens de drives in een computer zetten om ze te testen....

[ Voor 11% gewijzigd door PD2JK op 02-03-2005 22:45 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$