Ik weet niet of ik hier op het juiste adres ben maar ik heb een vraagje over het abonnement dat ik heb bij Canaldigitaal. Sinds een maandje of 2 maken we hier gebruik van en hebben gewoon het standaardpakket dat 1,67 EUR per maand kost. Bij het afsluiten werd ons er bij verteld dat we de eerste 3 weken gratis Canal+ erbij kregen. Nou zo gezegd zo gedaan. Maar inmiddels kijken we al meer dan 1,5 maand naar Canal+! Kijk opzich geen probleem ook niet omdat we nog geen rekening hebben gehad. Maar kijk je weet maar nooit. Straks komt er ineens wel een rekekeing. Ik heb wel een eenmalig bedrag van 39,90 EUR moeten betalen en die ook is afgeschreven. Dit bedrag bestaat uit de registratievergoeding (19,95) en het SET TOP BOX-pakket van 1,67 per maand dat eenmalig per jaar wordt afgeschreven (ook 19,95). Mijn uiteindelijke vraag is of hier mensen zijn die ook van deze aanbieding gebruik hebben gemaakt die ook nog steeds CANAL+ ontvangen en nog geen rekeningen hebben gehad. Ik heb geprobeerd om even de klantenservice te bellen maar na 20 minuten in de lijn te hebben gehangen gaf ik de moed op (a 0,25 cent p/min). De totale 20 minuten lang 8 wachtenden voor me!
Ik heb het wel vaker gehoord. Niets mee doen, verdwijnt vanzelf op den duur.
Zo lang je hebt, heb je het.
Kun je er lekker van genieten. Ik heb nog nooit iets gehoord over naheffingen omdat _zij_ vergeten het signaal van je smartcard te mikken.
Stel dat je een factuur krijgt, is dat het moment om te bellen.
Aannames zijn fataal.
Ik heb ook zo'n geel papier (het inschrijfformulier waar je op aangeeft watvoor pakket je wil). Hier staat niks anders op aangevinkt dan de SET TOP BOX-pakket. Dan zit je juridisch toch waterdicht? Aangezien ik niet heb gekozen voor een CANAL+pakket.GaMeOvEr schreef op maandag 28 februari 2005 @ 20:26:
Ik heb het wel vaker gehoord. Niets mee doen, verdwijnt vanzelf op den duur.Zo lang je hebt, heb je het.
Kun je er lekker van genieten. Ik heb nog nooit iets gehoord over naheffingen omdat _zij_ vergeten het signaal van je smartcard te mikken.
Stel dat je een factuur krijgt, is dat het moment om te bellen.
Precies. Daarom zeg ik ook, op het moment dat de factuur komt (en die kans is al bijzonder klein, eigenlijk niet aanwezig.awwexl schreef op maandag 28 februari 2005 @ 20:53:
[...]
Ik heb ook zo'n geel papier (het inschrijfformulier waar je op aangeeft watvoor pakket je wil). Hier staat niks anders op aangevinkt dan de SET TOP BOX-pakket. Dan zit je juridisch toch waterdicht? Aangezien ik niet heb gekozen voor een CANAL+pakket.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Heb ik ook gehad. Iets van een half jaar kunnen kijken. Toen waren in één keer alle zenders weg (dus niet alleen Canal+). Gebeld en het is weer teruggezet, alleen zonder Canal+. Heb er nooit wat voor hoeven te betalen. Gewoon laten rusten dus. Ze verdwijnen vanzelf een keer.
Ja dat lijkt leuk en je denkt dan hebben ze een fout gemaakt? heb ik het verkeerd aangevinkt? Maar ja jij kijkt lekker een maand of 2 maanden canal plus EN discovery enzo, en dan ineens is het beeld zwart en de volgende dag krijg je een mooie brief waarin ze je toch nog een keer vragen om een abonnement op een van de paketten te nemen
Dus geniet er nog maar even van
, ik weet niet precies hoelang de gratis kijktijd tegenwoordig is, maar zal ongeveer na activering wel een maandje zijn. Je hebt niets verkeerd ingevuld (tenzij ze wel geld gaan afschrijven uiteraard).
Dus geniet er nog maar even van
Ze hebben er in ieder geval wel een mooie bende van!6killer schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:41:
Ja dat lijkt leuk en je denkt dan hebben ze een fout gemaakt? heb ik het verkeerd aangevinkt? Maar ja jij kijkt lekker een maand of 2 maanden canal plus EN discovery enzo, en dan ineens is het beeld zwart en de volgende dag krijg je een mooie brief waarin ze je toch nog een keer vragen om een abonnement op een van de paketten te nemen![]()
Dus geniet er nog maar even van, ik weet niet precies hoelang de gratis kijktijd tegenwoordig is, maar zal ongeveer na activering wel een maandje zijn. Je hebt niets verkeerd ingevuld (tenzij ze wel geld gaan afschrijven uiteraard).
Ik verkoop zelf canaldigital abonnementen, en hoor idd van veel klanten dat ze veel langer dan de aangegeven 3 weken kunnen kijken naar alle zenders. Dit is slechts een klein administratief slordigheidje bij CanalDigital, als klant hoef je je nergens zorgen over te maken. Wanneer je Canal+ had genomen, had je de aansluitkosten en/of de actieprijs in de winkel moeten afrekenen, en had je ondertussen al een Canal+ magazine ontvangen (komt namelijk maandelijks uit).
Veel plezier met Canal+ en, gut, hoe heet die zender ookalweer? iets met een X?
Veel plezier met Canal+ en, gut, hoe heet die zender ookalweer? iets met een X?
There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.
Zeker weten? Want vaak zie je ook in kleine lettertjes staan:
"Afmelden moet schriftelijk gebeuren bla bla bla, anders wordt het abo automatisch verlengt, en moet je zoveel per maand betalen bla bla bla".
Tja het gebeurd mensen...
"Afmelden moet schriftelijk gebeuren bla bla bla, anders wordt het abo automatisch verlengt, en moet je zoveel per maand betalen bla bla bla".
Volgens mij is het zeker...want bij aanmelding heb ik alleen het SET TOP BOX-pakket aangevinkt en niet de andere pakketten, waaronder CANAL+! En heb ook geen extra kosten hoeven te betalen behalve de registratievergoeding van 19,95 en 19,95 voor een jaar het SET TOP BOX-pakket! Dus gewoon lekker blijven kijkenproller schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:10:
Aangezien je niets hebt afgesloten, kan het ook niet stilzwijgend verlengd worden.proller schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:10:
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Ehhm het standaard pakket kost niets hoor!
Je heb het al eerder genoemde set top box aangevinkt (iets wat je niet hoeft te nemen) Maar bij geval van een gestolen of beschadigde smart-card wel zo fijn is, dan krijg je een nieuwe smart-card voor niets.
Maar voor ontvangst van de welbekende standaard kanalen hoef je niets te betalen.
Ook ik heb een nieuwe seca2 card en nog steeds alle kanalen al een weekje of 6 en dat verdwijnt vanzelf een keer.
Je heb het al eerder genoemde set top box aangevinkt (iets wat je niet hoeft te nemen) Maar bij geval van een gestolen of beschadigde smart-card wel zo fijn is, dan krijg je een nieuwe smart-card voor niets.
Maar voor ontvangst van de welbekende standaard kanalen hoef je niets te betalen.
Ook ik heb een nieuwe seca2 card en nog steeds alle kanalen al een weekje of 6 en dat verdwijnt vanzelf een keer.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 22:48 ]
Ja je hebt gelijk dat het niks kost...je kunt gewoon vrij alle kanalen ontvangen. Het SET TOP BOX-pakket betekent het volgende:Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:47:
Ehhm het standaard pakket kost niets hoor!
SET TOP BOX-pakket € 19,95 p.j.
- Gratis vervanging van smartcard bij verlies of diefstal
- Toegang tot de CANALDIGITAAL-servicelijn (i.p.v. 80 cent per minuut, 25 cent per minuut)
- Jaarlijkse automatische heractivatie
- Eenvoudige telefonische heractivatie smartcard
€ 19,95 per jaar
Verwijderd
Op hierboven er zijn soms mensen die beweren dat het standaardpakket 1.67 per maand is en dat dan als abbo af doen. Dat wilde ik even duidelijk maken. 
Terwijl het hier om een service pakket gaat.
Met die insteek, heb je helemaal gelijk!Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:22:
Op hierboven er zijn soms mensen die beweren dat het standaardpakket 1.67 per maand is en dat dan als abbo af doen. Dat wilde ik even duidelijk maken.
Pagina: 1