Toon posts:

Draadloze USB Router

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een draadloze USB Router. Mijn vader heeft een adsl abbo van planet internet. Daarbij zit een alcatel-usb modem. Nu is het de bedoeling dat deze rechtstreeks aangesloten gaat worden op een draadloze usb modem. Het enige probleem is dat deze dingen erg moeilijk te vinden zijn. Google geeft er ook niet veel info over en bij de meeste on-line stores staat er bij de specs niet of er een USB aansluiting op zit (wat waarschijnlijk dan ook het geval is).

Iemand meer ervaring hiermee, of die weet waar je tegen een redelijke prijs zo'n router kan vinden?

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:17
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:59:
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een draadloze USB Router. Mijn vader heeft een adsl abbo van planet internet. Daarbij zit een alcatel-usb modem. Nu is het de bedoeling dat deze rechtstreeks aangesloten gaat worden op een draadloze usb modem. Het enige probleem is dat deze dingen erg moeilijk te vinden zijn. Google geeft er ook niet veel info over en bij de meeste on-line stores staat er bij de specs niet of er een USB aansluiting op zit (wat waarschijnlijk dan ook het geval is).

Iemand meer ervaring hiermee, of die weet waar je tegen een redelijke prijs zo'n router kan vinden?
Bestaan die dingen wel ?

Verwijderd

Afaik bestaan deze niet en zul je een vorm van een ethernetmodem (modem doorlussen naar de switch/AP) moeten hebben, of een all-in-one (draadloos, adsl en eventueel een switch).

Ik ken geen routers die usbpoorten hebben waarover ze verkeer kunnen routen :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 16:29
Routers met USB poort zijn er wel, Draytek had er bijvoorbeeld eentje. ( http://www.draytek.co.uk/products/vigor2200usb.html )

Maar ja, why-the-hell je zoiezo zou kopen snap ik niet:

- Is duurder dan een normale modem/router
- USB modems zuigen
- USB modems zijn traag en kunnen in 80% van de gevallen zo'n 4-5Mbit aan en dan houd het op

Koop gewoon een modem/router/accespoint in-een.

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 28-02-2005 19:44 ]

Verwijderd

Plus dat tweedehands een speedtouch op de kop tikken maar een paar tientjes kost, als je toch al een AP of iets dergelijks in huis hebt :) Een all-in-one werkt trouwens ook vaak erg lekker, maar het kan soms qua plaatsing wat lastiger zijn voor het wireless gedeelte. Als toevallig je modem op een plek staat waar signalen niet zo goed doorkomen bijvoorbeeld :)

Verwijderd

Topicstarter
is dit er dan niet 1? http://www.pcmegastore.nl..._info.php?products_id=649

(USB port Support: USB 1.1 host
Connector: USB type A )

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:55
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:00:
is dit er dan niet 1? http://www.pcmegastore.nl..._info.php?products_id=649

(USB port Support: USB 1.1 host
Connector: USB type A )
Nee, dat is denk ik een USB poort voor een printer. Dat apparaat heeft dus waarschijnlijk een pintserver ingebouwd.

Neem gewoon een modem/router/ap in één. Dan ben je meteen klaar.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met ap?

Die routers zijn wel direct > €100 en dan moet er nog een kaart voor de pc en de laptop bij..

vb:

Linksys Wireless LAN 54Mb router + modem Annex A

Prijs: € 117,50

Linksys Wireless LAN 54Mb router + modem Annex A
Omschrijving:
De Linksys Wireless LAN 54Mb router / Annex A modem is een draadloze ADSL modem router geschikt voor elke omgeving. De modem is ook geschikt voor 11Mb draadloze en gewone bedraade netwerken.
Technische specificaties:
- Merk: Linksys
- Type: WAG54G, 54Mb Wireless LAN Annex A modem / router (analoog)
- Standaard: IEEE 802.11g, 11b, 802.3, 802.3u, G.992.1 (G.dmt), G.992.2 (G.lite), T1.413i2.
- Aansluitingen: Power, ADSL, LAN (1-4)
- Kabel type: CAT 5 UTP
- LEDs: Power, LAN (1-4), Wireless-G, ADSL, Act, Session
- Transmit Power: 18 dBm
- Beveiligings features: WEP, WEP key bits 64, 128
- Afmeting: 186 mm x 48 mm x 188 mm (W x H x D)
- Gewicht: 0,48 kg

Officiële site: Geen link beschikbaar.
Fabrikant code: WAG54G-A

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 11:24 ]

Verwijderd

AP staat voor accesspoint.

een accesspoint is soortgelijk aan een switch, maar dan dus draadloos.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

nachtnet is ook net een router/modem aan het zoeken:

[rml][ ADSL ROUTER] linksys, SMC , levelOne , Alcatel of anders[/rml]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Voor wat betreft de Linksys zou ik eerst even op onderstaand topic kijken voordat je besluit er 1 te kopen?

linksys wag54g verliest verbinding met internet

Michael

Verwijderd

Mja, niet echt nuttig meer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.