[miniMac] root

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Dignus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Mogguh all,

ik werk nu een week op een minimac en .. het is geweldig!! wil niet meer zonder. Maar.. ik wil een berg custom sofware erop gooien, zoals postfix & courier-imap. Nu draait er darwin, dus dat zou moeten werken, maar ik heb nergens rechten toe.

"su -" wil niet echt, omdat ik het root password niet heb, en ook niet kan vinde. Ik ben de enige user op deze machine, maar ook mijn pass wil niet werken.

Is er een standaard root passwd? Google bood geen oplossing :(

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Dat moet nog ingesteld worden, open het programma 'NetInfo-beheer' in de map 'Programma's\'Hulp Programma's'.

In de menu balk onder 'Beveiliging' kan je nadat je 'Controleer identiteit' hebt gedaan (Mac OS X wachtwoord invullen), het root account activeren en het wachtwoord hiervan wijzigen.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:32

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Dit is google/search stuff. Op de mac gebruik je het 'admin' account. Als 'gewone' user doe je su en voer je je wachtwoord in. Vervolgens ben je admin. Dus als ik nessus wil starten tik ik in:

$ sudo nessusd
Password:

Appeltje eitje. Had je zelf ook kunnen vinden.

Edit: nee, je moet het root account niet activeren, dat heb je zeer waarschijnlijk niet nodig. Je moet gewoon sudo gebruiken en je *eigen* wachtwoord van je eigen user-account invoeren.

[ Voor 30% gewijzigd door Q op 28-02-2005 19:28 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Dit kan je zelf makkelijk vinden...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Dit topic is gesloten.