Toon posts:

Resolutie niet hoger dan 640x480

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc met windows 98. Waarbij ik de resolutie van het beeldscherm niet hoger krijg dan 640x480, ik kan het "schuifje" simpelweg niet verschuiven.

Dit is op een 17" tft scherm, met een geforce FX 5200 (nieuwste drivers).
Ik heb een ander tft scherm geprobeerd, dit verhielp het probleem niet.

Zodra ik hem op de zaak op een CRT monitor zette, kon ik de resolutie wel aanpassen.

Ik heb al meerdere vga kaarten geprobeerd, en al tientallen drivers.

Zodra ik de resolutie op de zaak correct instel, en hem daarna afsluit en op de desbetreffende locatie neerzet staat ie direct weer op 640x480.

Ik heb vrijwel alles geprobeerd, ook op de DVI aansluiting.

Iemand nog suggesties?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

drivers van je beeldscherm installeren , dus niet alleen van je videokaartje ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:08:
drivers van je beeldscherm installeren , dus niet alleen van je videokaartje ?
Ook gedaan :)

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Wat voor PC/chipset? Het is heel goed mogelijk dat je de chipset drivers moet installeren voordat de videodrivers willen werken.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
Device Manager schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:11:
Wat voor PC/chipset? Het is heel goed mogelijk dat je de chipset drivers moet installeren voordat de videodrivers willen werken.
Ik denk een intel chipset. Zou het niet durven zeggen, kan op dit moment ook niet bij de pc.

Maar als dat zou zou zijn lijkt mij dat ik de resolutie ook niet op een ander scherm op de zaak zou moeten kunnen wijzigen?

Verwijderd

Als jij de driver van zowel de videokaart EN het gebruikte lcd scherm hebt geinstalleerd. Maar toch geen hogere resolutie kunt selecteren dan 640 x 480. Lijkt het mijnsinziens erop dat er ergens één of zelfs beide drivers niet geladen worden. Check dat eerst een even. En als beiden geladen worden MOET je hoger komen dan die 640 x 480.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:29:
Als jij de driver van zowel de videokaart EN het gebruikte lcd scherm hebt geinstalleerd. Maar toch geen hogere resolutie kunt selecteren dan 640 x 480. Lijkt het mijnsinziens erop dat er ergens één of zelfs beide drivers niet geladen worden. Check dat eerst een even. En als beiden geladen worden MOET je hoger komen dan die 640 x 480.
Hoe ga ik checken dat de drivers (correct) geladen zijn?

Er staan iig in apparaatbeheer en in dxdiag geen foutmeldingen omtrend vga kaart/ monitor.

Ook kan ik bij het configuratie gedeelte van nvidia zelf bij geavanceerd zeg maar. Dus dat zou wat mij betreft betekenen dat de drivers correct werken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 19:12 ]

Pagina: 1