[2000] Freeze tijdens converteren NTFS

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb een ietwat oudere server die ik hier thuis wil gebruiken. Dus ik heb er windows 2000 server op gezet. Nu wilde ik van het FAT32 bestandssysteem NTFS maken, dus ik typ in: convert c: /fs:NTFS En ik start de computer op. Dan begint ie met een disk check, dat gaat ok. Dan berekend ie hoeveel ruimte hij nodig heeft. En dan hangt ie.

Mijn pc:
Mobo: Asus p2b-f
Proc: Intel Pentium III 600 mHz
Geheugen: 256 registered (al getest)
SCSI Controller: Adaptec PM1554U2
HD's: 3*IBM 9,1 gb in Raid-5 (SCSI)
Video: Ati rage Pro Turbo AGP (8mb)
Een smc netwerkkaart (weet zo even niet welk model)

Ik heb de netwerkkaart er uit gehaald en er een andere videokaart in gestopt, maar dat maakt niks uit.

EDIT: Er zitten 2 reepjes geheugen in van 128 mb, dus ik heb eerste het ene, daarna het andere reepje geprobeerd. Ook dit maakte niet uit. Ik ga er nu niet vanuit dat het geheugen kapot is...

[ Voor 15% gewijzigd door Double J op 28-02-2005 17:57 ]

• Double J
Ik dacht dat het misschien lag aan de harde schijven, dus die heb ik vervangen voor een ander exemplaar. Daar heb ik weer 2000 server op geinstalleerd. Maar nu heb ik nog steeds last van freezes. Er zit overigens een gloednieuwe 300 watt zalman voeding in, dus dat moet voldoende zijn.

Weet iemand waar het aan kan liggen?

EDIT: Als ik een andere cd-rom van 2000 server uitprobeer, dan krijg ik een blauw scherm tijdens de installatie: 0x00000051, een register fout of zo.

En als ik windows XP probeer te installeren, dan krijg ik ook een blauw scherm met de melding: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0x0000000A.

Dit is op het raid systeem en op de andere harde schijf die ik erin gehangen heb.
Er zit overigens verder geen hardware in nu:

Harde schijf, mobo, proc, geheugen, cd-rom, diskette. En een videokaart niet te vergeten.

EDIT2: Ook na het opstarten van een knoppix 3.6 cd heb ik na een minuut weer een freeze. Ik heb dit 3 keer geprobeerd.

EDIT3: Geheugen getest met memtest86, geen errors gevonden. (ik had er al ander geheugen in gestopt, maar dat maakte ook niet uit.) Ik heb de harde schijf eruit gehaald en geboot met knoppix zonder harde schijf, als ik een programma opstart in knoppix gaat ie op z'n bek. Dus nog steeds hetzelfde probleem.
Ook wilde ik de bios flashen, maar er staat al een nieuwste versie van het bios op.

EDIT4: Nog een andere videokaart erin gezet (pci kaartje). Maar nog geen succes.
Verder zijn de voltages ook goed volgens mij:
VCORE voltage: 2.0V
+3.3V Voltage: 3.5V
+5V Voltage: 4.9V
+12V Voltage: 12.1V
-12V Voltage: -12.0V
-5V Voltage: -5.0V

Temperaturen:
CPU Temperature: 46 Graden Celcius
MB Temperature: 25 Graden Celcius

Verder heb ik de bios al een keer terug gezet naar de default settings.
Ik begin te geloven dat het moederbord kapot is.... Is dit een logische redenering?

[ Voor 89% gewijzigd door Double J op 03-03-2005 12:54 ]

• Double J
Ik kan me niet voorstellen dat niemand meer iets weet te verzinnen...

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Probeer eens een thorough scandisk op je C-drive (zal met een reboot moeten gebeuren daar hij de c-schijf niet kan 'locken' als het OS draait). En in je raid controller software probeer eens een background verify op de virtual drive om zeker te zijn dat er geen raid-5 corruptie is.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:23
Misschien processor defect, SCSI controller defect, Systemboard defect. Kan allemaal.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

De data die je hebt op die schijven is bij elkaar niet zo heel groot. Kun je die niet via netwerk/usb disk oid even backuppen, de boel formatteren en alles weer terug zetten?

Ik heb wel hier en daar vrienden met draagbare usb schijven, misschien dat jij ook zo iemand in je omgeving hebt :)

Ik vind het converteren van een FS altijd een beetje link, daarom doe ik liever backup -> format -> terugzetten. Dan heb je ook meteen gedefragmenteerd :)

Nog even wat beter gelezen: Ik denk idd dat er wat hardware stuk is, het is alleen raar dat je nog wel in windows 2000 lijkt te kunnen komen.....

[ Voor 16% gewijzigd door VROEM! op 05-03-2005 18:21 ]

ieeeepppppp :P

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:15

Tomatoman

Fulltime prutser

Is die conversie eigenlijk überhaupt wel mogelijk met hardware RAID? Ik betwijfel het eerlijk gezegd.
VROEM! schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:17:
De data die je hebt op die schijven is bij elkaar niet zo heel groot. Kun je die niet via netwerk/usb disk oid even backuppen, de boel formatteren en alles weer terug zetten?
Normaliter is dat voor een systeemschijf een slecht idee, omdat je dan bestandsrechten verliest en/of bepaalde bestanden (C:\system volume information\*.*, essentiële bestanden in gebruikersprofielen) niet kunt kopiëren. Aangezien FAT32 echter geen bestandsrechten kent, is dat op jouw situatie niet van toepassing.

[ Voor 75% gewijzigd door Tomatoman op 05-03-2005 18:30 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Double J
Ik weet niet of jullie de hele 2 posts goed gelezen hebben, maar aan het begin van mjn tweede post staat:
Ik dacht dat het misschien lag aan de harde schijven, dus die heb ik vervangen voor een ander exemplaar. Daar heb ik weer 2000 server op geinstalleerd. Maar nu heb ik nog steeds last van freezes. Er zit overigens een gloednieuwe 300 watt zalman voeding in, dus dat moet voldoende zijn.
Het probleem is eigenlijk een beetje veranderd....
Pagina: 1