Ik heb vandaag een nieuwe kast in de aanschaf genomen (de AOpen HQ-08), maar nou ben ik tegen een probleempje aangelopen. Ik heb namelijk nog een vrij oud moederplankje (weet nu ff niet welke, maar ut is een LX-plank) en om m stroom te geven gaan er 2 kabels van de voeding op de plank zelf. De voeding van de HQ-08 heeft maar 1 zo'n stekkertje (P2 staat er op). Ook heeft hij nog een andere stekker (groter, met P1). Heeft dit te maken met het verschil tussen AT en ATX? En hoe kan ik dit oplossen?
is volgens mij verschil tussen at en atx.
oplossing:
andere kast kopen
ander mobo kopen
andere voeding voor kast kopen
verloop stekkertje kopen
ander stekker op mobo zetten
oplossing:
andere kast kopen
ander mobo kopen
andere voeding voor kast kopen
verloop stekkertje kopen
ander stekker op mobo zetten
Laten we lekker link gaan doen...
dus er zijn wel verloop stekkertjes voor? want ik ga ook nog wel een nieuwe moederplankje kopen, maar dat duurt nog wel een kleine maand.. enig idee waar ik zo'n stekkertje kan vinden?
Als ik jou was zou ik gewoon een AT voeding uit een oude 386 trekken...
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
hehe in principe een leuk idee, alleen jammer dat de kast een bigtower is en mn oude kast een mini-tower.. hierdoor hebben de stekkertjes van de oude voeding te weinig lengte..
Verwijderd
Zo'n verloop stekkertje heb ik ook eens willen gebruiken maar dat werkte dus niet.
Er is mij verteld dat een AT en ATX voeding verschillende spanning zouden geven aan het moederbord.
Of dat waar is weet ik niet maar zonder verloopstekker werkte het wel dus.....
Er is mij verteld dat een AT en ATX voeding verschillende spanning zouden geven aan het moederbord.
Of dat waar is weet ik niet maar zonder verloopstekker werkte het wel dus.....
Verwijderd
Ja helaas, dat werkt niet, alleen als je tydelijk een AT voeding gebruikt met voldoende kabellengte.
Waar woon je, oh ik zie het al Hoogland/Utrecht, als je eigen vervoer hebt, mag je die van mij een tijdje lenen, tot je aan een nieuw mobo toe bent, ik heb nog een Bigtower staan met AT voeding, die ik niet meer gebruik, je mag hem ook voor een zacht prijsje overnemen(compleet), hij staat toch maar te staan...ik dacht 35.- compleet!
Mail me maar, wat je wilt?(ik woon in Hilversum, bij Femme in de buurt))
Waar woon je, oh ik zie het al Hoogland/Utrecht, als je eigen vervoer hebt, mag je die van mij een tijdje lenen, tot je aan een nieuw mobo toe bent, ik heb nog een Bigtower staan met AT voeding, die ik niet meer gebruik, je mag hem ook voor een zacht prijsje overnemen(compleet), hij staat toch maar te staan...ik dacht 35.- compleet!
Mail me maar, wat je wilt?(ik woon in Hilversum, bij Femme in de buurt))
Pagina: 1