[ubuntu/debian] Sata schijf mounten.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:37
Een schijf mounten lukt me prima met mijn verse week linux ervaring. Een entry in fstab maken zodat ie na elke reboot terugkomt is ook geen probleem. Alleen gaat er iets mis zodra het om een SATA schijf gaat. Na veel, veel heel veel zoeken heb ik dit gevonden:
Snow_King schreef op woensdag 07 juli 2004 @ 18:43:
Was ook leuk, de S-ATA module wordt pas ná het mounten van de devices geladen, dus je S-ATA schijven kan je niet in de /etc/fstab zetten, dat moet je weer met een apart script laten doen...
Ik heb nu het probleem gevonden denk ik. Maar even een apart script schrijfen om dit op te lossen gaat me echt boven me pet. Wie helpt?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:15
Zo'n script lijkt me persoonlijk niet zo'n erg nette manier. Je kunt op 2 manieren zorgen dat het SATA-gebeuren voor het mounten plaatsvindt:
- Het SATA-gedoe vast in de kernel compileren, dus geen modules ervan maken. Dit betekent dus wel, dat je je kernel opnieuw moet compileren.
- Een initrd (initial ramdisk) fabriceren, die de SATA-module bevat. Voordeel hiervan is dus, dat je je huidige kernel kunt blijven gebruiken.

Over beide onderwerpen zijn met google e.d. genoeg howto's te vinden, dus met een beetje zoeken moet je er wel uitkomen.