---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Dit doet bash:
• De `vmstat 1 5` wordt als eerste geevalueerd.
• Daarna is de tekst die op de plek moet komen van de ` ... ` bekend en wordt ingevuld.
In het eerste geval wordt dit "a=iets", in het tweede geval "a=iets &".
In het tweede geval wordt de assignment aan a geforked en bestaat niet in het (parent) proces.
• In het parent proces wordt "echo $a" uitgevoerd, daar is de waarde niet van bekend voor het tweede geval...
Het kan wel andersom, dus:
Ook kunnen beide statements in hetzefde childproces, dus:
Misschien heb je daar wat aan...?
• De `vmstat 1 5` wordt als eerste geevalueerd.
• Daarna is de tekst die op de plek moet komen van de ` ... ` bekend en wordt ingevuld.
In het eerste geval wordt dit "a=iets", in het tweede geval "a=iets &".
In het tweede geval wordt de assignment aan a geforked en bestaat niet in het (parent) proces.
• In het parent proces wordt "echo $a" uitgevoerd, daar is de waarde niet van bekend voor het tweede geval...
Het kan wel andersom, dus:
code:
1
2
| a=`vmstat 1 5` echo $a & |
Ook kunnen beide statements in hetzefde childproces, dus:
code:
1
2
3
4
| ( a=`vmstat 1 5` echo $a &) |
Misschien heb je daar wat aan...?
[ Voor 33% gewijzigd door Elijan9 op 28-02-2005 20:07 . Reden: aanvullingen ]
War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic
Ik neem aan dat je met je laatste voorbeeld dit bedoelt?
code:
Dat werkt goed; alleen zadelt het mij met hetzelfde probleem op. Wat ik wil bereiken is dat ik bijvoorbeeld a=`vmstat 1 5`; en b=`netstat` onafhankelijk van elkaar kan laten loopen. Daarnaast krijg ik dan een weergave applicatie die simpelweg $a en $b echo't. De weergave wordt iedere seconde geupdate; en de data die wordt weergegeven wordt onafhankelijk ververst. Is dit echt alleen mogelijk door naar tijdelijke bestanden te schrijven?
1
2
3
4
| ( a=`vmstat 1 5` echo $a )& |
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate