Ik zit met het volgende probleem, ik wil 2 dhcp servers binnen 1 netwerk
Situatie is als volgt
Het internet komt binnen via speedtouchmodem en gaat vervolgens naar een hub
op deze hub zitten 2 servers (kantoor1 en kantoor2)
het betreft 2 zelfstandige bedrijven die wel van de printer op kantoor 1 gebruik moet kunnen maken
In de server [W2K] van kantoor 1 zit een netwerkaart met ipadres 10.100.16.230
in de server [W2K3] van kantoor 2 zitten 2 netwerkkaarten
1 met het ipadres 10.100.16.235 (om verbinding te kunnen maken met de server van kantoor 1 om zo te kunnen printen) en 1 met het ipadres 192.168.1.230 als aparte range voor het netwerk van kantoor2.
Opzich werkt alles prima, maar behalve de DHCP Servers.
Op kantoor 1 is een dhcp server voor hun range gestart
en de dhcp server op kantoor 2 wil niet opstarten omdat hij al een dhcp server heeft gevonden
(logisch maar dit zit op die andere netwerkkaart)
Hoe kan ik dit oplossen, ik wil namelijk dat die dhcp server alleen uitdeelt op netwerkkaart 2 en niet op netwerkkaart 1 ?
Situatie is als volgt
Het internet komt binnen via speedtouchmodem en gaat vervolgens naar een hub
op deze hub zitten 2 servers (kantoor1 en kantoor2)
het betreft 2 zelfstandige bedrijven die wel van de printer op kantoor 1 gebruik moet kunnen maken
In de server [W2K] van kantoor 1 zit een netwerkaart met ipadres 10.100.16.230
in de server [W2K3] van kantoor 2 zitten 2 netwerkkaarten
1 met het ipadres 10.100.16.235 (om verbinding te kunnen maken met de server van kantoor 1 om zo te kunnen printen) en 1 met het ipadres 192.168.1.230 als aparte range voor het netwerk van kantoor2.
Opzich werkt alles prima, maar behalve de DHCP Servers.
Op kantoor 1 is een dhcp server voor hun range gestart
en de dhcp server op kantoor 2 wil niet opstarten omdat hij al een dhcp server heeft gevonden
(logisch maar dit zit op die andere netwerkkaart)
Hoe kan ik dit oplossen, ik wil namelijk dat die dhcp server alleen uitdeelt op netwerkkaart 2 en niet op netwerkkaart 1 ?