flamebak voor alle netscape versies

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Hier kunnen we allemaal lekker Netscape afzeiken, houden we andere topics beetje zakelijker, oke?

kutkrengen.

(als de modjes dit een slotje waard vinden, mij ook best ;))

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ja ik heb ook echt zo'n haat-liefde verhouding met Nepscape..:(
nu ook; IE fiets alle pagina's zo binnen, open ik in Netscape dezelfde pagina, staat de statusbalk op 14 bytes/s..wat is dat nou! laden kreng!!! :(:(

ook zo als je een table-background aangeeft; krijgt elke cel die achtergrond...
Nee, lul, ik wil alleen de achtergrond van de tabel, de cellen doe ik anders..:(:(

Maar, javascript debuggen is heerlijk met Netscape.. dat snapt ie tenminste.
braaf.. ;)

[sneakie mode: kloothommel:P]

www.jurgroessen.nl

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Je kunt wel een praatgroep beginnen met PlayR, maareh ik post nog ff dit, is alles mee gezegd. (bron: cre@teOnline jan2001)

Afbeeldingslocatie: http://www.fizion.nl/ns6.gif

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Ik doe mee met de ANH praatgroep.
De Anonymous Netscape Haters praatgroep that is.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

ik leef mee met alle HTMellers, ik heb er (nog) geen last van omdat ik met flash werk, maar dat komt vast nog wel

mijn T.net systeemspecspagina

• OzBoz

OzBoz

Op maandag 08 januari 2001 00:37 schreef RRX het volgende:
ik leef mee met alle HTMellers, ik heb er (nog) geen last van omdat ik met flash werk, maar dat komt vast nog wel
Hoe is het dan gesteld met je Engels? Grijns.. zie stukje.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Op maandag 08 januari 2001 09:59 schreef OzBoz het volgende:

[..]
hehehe, ja, explain to us, would ya? >:)

www.jurgroessen.nl

• soap
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:54

soap

diskoers.

Flash kan je niet transparant maken dus zelfs flash is een probleem voor netscape >:)
En Tables kan die gvd niet centreren dat is ook :(
Heb je een tabel mooi gecentreerd in het midden van de pagina (dubbelzegje :?:?:?)
En dan kijk je in IE : :):)
Kijk je in Netscape is die gvd LINKS uitgelijnd :(:(:(

Mr.Zop

.

• RRX

RRX

@life-

Op maandag 08 januari 2001 09:59 schreef OzBoz het volgende:

[..]
hhmmmm. bedoel je dit: HTMellers
* RRX denkt dat ie het niet begrijpt[img=19,15]i/s/confused.gif[/img]
Flash kan je niet transparant maken dus zelfs flash is een probleem voor netscape
En Tables kan die gvd niet centreren dat is ook
Heb je een tabel mooi gecentreerd in het midden van de pagina (dubbelzegje )
En dan kijk je in IE :
Kijk je in Netscape is die gvd LINKS uitgelijnd

Mr.Zop
Flash transparant maken heb ik (nog) niet nodig,
en ik heb geen problemen met het centreren:)

• Wirf
  • Laatst online: 12-09 14:39
hmm.... ik vind anders de laatste mozilla nightly's best aardig worden hoor...

inderdaad nog (lang) niet zo snel als ie.. maar goed bruikbaar voor mij (ie werkt trouwens niet onder linux :()

trouwens... mozilla 0.6 is net uit, een programma word pas "klaar" gevonden als hij versie 1.0 is.. vandaar ook de slechte kritiek op netscape 6.

oh ja, ik ben geen webdesigner...

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r
:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r

excuuzz voor het kinderachtig reageren, maar ik ben duidelijk vóór een praatgroep!!

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Niet vergeten, kind'ren, dat zonder netscape er nooit zoiets was geweest als javascript, en sterker nog, waar dacht je dat de view source mogelijkheid vandaan kwam; micro$oft?

nah ;)

En als je problemen hebt in netscape met tabellen dan is je code niet goed. Netscape is niet alleen goed om js maar ook om HTML mee te debuggen (voor zover je dat zo kunt noemen).

Verwijderd

In NS6 kan je het al lang niet meer over debuggen hebben... dat is zo'n speciaal taaltje dat ik heb besloten dat als ik me site wil showen (voor de 0,4% van de internetters die het gebruikt) ik wel een versie voor NS6 maak...

• RRX

RRX

@life-

Op maandag 08 januari 2001 17:40 schreef 2 het volgende:
Niet vergeten, kind'ren, dat zonder netscape er nooit zoiets was geweest als javascript, en sterker nog, waar dacht je dat de view source mogelijkheid vandaan kwam; micro$oft?

nah ;)

En als je problemen hebt in netscape met tabellen dan is je code niet goed. Netscape is niet alleen goed om js maar ook om HTML mee te debuggen (voor zover je dat zo kunt noemen).
de uitvinder van iets hoeft niet te betekenen dat de uitvinding ook daar gelijk het beste werkt. de uitvinder van het wiel, kan toch ook niet gelijk de beste banden van nu maken;)

• stylee
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Op maandag 08 januari 2001 17:38 schreef PlayR het volgende:
:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r
you said it

• waxle
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

1 ding wat voor mij Netscape een absolute zaadapplicatie maakt: tables ( need i say more?)

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• brammetje
Op maandag 08 januari 2001 18:32 schreef waxle het volgende:
1 ding wat voor mij Netscape een absolute zaadapplicatie maakt: tables ( need i say more?)
indeed, tables..

met borders, achtergronden enzo.. o.k. dat je ze goed moet afsluiten enzo kan ik begrijpen...

Margins werken ook niet goed, en wat erg vervelend is is nesting, met tabellen, maar helemaal met div's..

Verwijderd

Welke serieuze developer ondersteunt nog Netscape ??

Alle Netscape-gebruikers zijn OF linux-freak OF helemaal gestoord dat ze geen IE gebruiken..

ik bedoel; er lopen veel figuren rond die het leuk vinden om MS te boycotten en daarom zelfs met een KUTBROWSER als netscape willen surfen..

Zulke figuren werken bij mij altijd op de lachspieren !! :)

Verwijderd

Onder N$6 werken java drop down menu's zoals dat van microsoft.com, computerarts.co.uk, dynamic-drive.com etc. etc. niet meer, de enige werkende is die van t.net en fok. I HATE N$ (ook om de vertragingen ;))

• Tim
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Waar zijn de NS liefhebbers nou?

• brammetje
Op maandag 08 januari 2001 19:26 schreef Timpie2000 het volgende:
Waar zijn de NS liefhebbers nou?
Ja, mensen die altijd lopen te schreeuwen dat ze goed zijn, en alles voor elkaar krijgen in Netscape..

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 18:56 schreef PlayR het volgende:

Margins werken ook niet goed, en wat erg vervelend is is nesting, met tabellen, maar helemaal met div's..
Ja, kan iemand mij uitleggen waarom hij mijn div's wel pakt buiten de tabel en erin ineens niet meer?! (ik gebruik ze om fonts en lettergroottes te definieeren)...

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 19:28 schreef PlayR het volgende:

[..]
Ja, mensen die altijd lopen te schreeuwen dat ze goed zijn, en alles voor elkaar krijgen in Netscape..
Haha! Deze zoek ik nu ook. Vroeger waren er nog veel mensen echt voor Netschaap, ik denk dat velen wel nu overgestapt zijn >:)

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
We kunnen het er in iedergeval over eens zijn dat NS6 een grote blunder is van Netscape...

Maar betreft 4.x Ik gebruik het zelf nog met plezier... (op een paar sites na die voor geen meter werken, die mogen dan 'als ze de moeite waard zijn' in hun eigen IE schermpje ;), zoals bijv: fokformum.nl, wat om onbekende redenen NS wel om de haverklap laat crashen in tekenstelling tot GoT)

Met het ontwerpen voor Netscape is het natuurlijk vooral afhankelijk van welke browser je gebruikt tijdens het ontwerpen zelf.

Je kunt het namelijk ook omdraaien. IE (versie 4 in iedergeval, 5/5.5 heb ik niet hier, om een beetje testplatform te houden) heeft ook dingen die niet ondersteund worden en Netscape wel. Iets als " align: right; , font-weight : bolder; " werken wel in NS maar niet in IE 4 Dat wil niet zeggen dat IE 4 slecht is, maar gewoon dat ik de code wat meer compatible moet maken. Zo kun je ook naar Netscape kijken. Het is gewoon anders. (en een beetje verouderd), maar je kunt in principe ook wel alles in Netscape laten werken, maar is soms wel lastig en het wil niet altijd op de manier waarop het zou moeten...

(Ik zeg niet dat iedereen Netscape moet gebruiken, maar wel iets waar designers nog steeds niet al te moeilijk rekening mee kunnen houden. Dreamweaver genereert trouwens ook bijna alleen NS compatible code :))

* Bluestorm is blij als er eens een browser met gecko engine uitkomt die wel normaal DHTML ondersteund, want dat is in Mozilla een ramp: geen enkel oud show/hide layer script werkt.

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Ik had laatst nog een sitecheck geplaatst. Ziet er in alle browser puik uit... guess what... NIET IN NETSCAPE!
(gelukkig wel in Mozilla :))

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
Nauwkeurig werken met frames is trouwens in Netscape onmogelijk. (groot minpunt) Maar, ja, de designers zijn er nog steeds niet uit of frames zoiezo wel gebruikt moeten worden... (Volgens mij was men in nl.internet.www.ontwerp tot de conclusie gekomen dat je ze niet moest gebruiken, toch Anders ;))

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

• brammetje
Op maandag 08 januari 2001 19:55 schreef wacko het volgende:
sitecheck
U bent niet gemachtigd deze pagina te bekijken..

Waar ben je mee bezig?? :)

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Op maandag 08 januari 2001 20:05 schreef PlayR het volgende:

[..]
U bent niet gemachtigd deze pagina te bekijken..

Waar ben je mee bezig?? :)
ff op F5 douwen, hij doet 't wel. 't Is natuurlijk wel een Sonera server, hè. >:)

Verwijderd

Dreamweaver poept layer code niet in classes uit (of wel :?) dus moet ik alles handmatig of achteraf door een script omlaten zetten naar classes wat irritant werk is om DHTML scripts te laten werken :(

• brammetje
Op maandag 08 januari 2001 20:08 schreef wacko het volgende:

[..]
ff op F5 douwen, hij doet 't wel. 't Is natuurlijk wel een Sonera server, hè. >:)
weird, nu deed tie het weer wel..

ennuh.. netscape zuigt, en zoek nog steeds een netscape-guru..

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 20:10 schreef GRRR667 het volgende:
Dreamweaver poept layer code niet in classes uit (of wel :?) dus moet ik alles handmatig of achteraf door een script omlaten zetten naar classes wat irritant werk is om DHTML scripts te laten werken :(
Je kan natuurlijk ook gelijk alles met de hand schrijven ;).

• brammetje
Op maandag 08 januari 2001 20:32 schreef SpiritX het volgende:
Je kan natuurlijk ook gelijk alles met de hand schrijven ;).
en op papier..

Verwijderd

Ik kan met vreugde vermelden dat ik de site (waar ik gister nog een topic voor geplaast heb wegens netscape problems, en mijn eerdere postings in deze draad) werkend heb onder NS4,7, NS6!!!!

YEAH, en wat was het probleem waarom netscape de hele zooi niet pakte? ik had in mijn CSS code achter elke regel een ";" staan...

• brammetje
Op maandag 08 januari 2001 21:12 schreef Sjaak2000 het volgende:
Ik kan met vreugde vermelden dat ik de site (waar ik gister nog een topic voor geplaast heb wegens netscape problems, en mijn eerdere postings in deze draad) werkend heb onder NS4,7, NS6!!!!

YEAH, en wat was het probleem waarom netscape de hele zooi niet pakte? ik had in mijn CSS code achter elke regel een ";" staan...
gaat ik dat ook eens proberen..

moet toch niet verkeerd zijn dacht ik.. maar i'll try anything

Verwijderd

[lekker off-topic in een draadje dat toch al nergens over ging]

2: if(arien){$|++;} else{$| =1;}

>:)

Je mist alleen een $ of ben ik een constante? :P

[/lekker off-topic in een draadje dat toch al nergens over ging]

• sebas
  • Laatst online: 16-12-2025
Op maandag 08 januari 2001 18:57 schreef powder_tony het volgende:

Alle Netscape-gebruikers zijn OF linux-freak OF helemaal gestoord dat ze geen IE gebruiken..

ik bedoel; er lopen veel figuren rond die het leuk vinden om MS te boycotten en daarom zelfs met een KUTBROWSER als netscape willen surfen..

laten ik het ff kort houden:

IMHO als je jezelf echt serieuze developer noemt steek je er ook wel de moeite in om je paginas NS compatible te maken. anders ben je wel erg arrogant bezig.
Het blijft uiteindelijk een smaak kwestie.

* sebas is het in dit geval met de aggressieve marketing strategie van MS toen ze nog IE 3.0 hadden eens, goeie actie meneer Gates en Ballmer!

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• OzBoz

OzBoz

Op maandag 08 januari 2001 17:02 schreef Hangloozz het volgende:

[..]
hehehe, ja, explain to us, would ya? >:)
Nou in dat stukje staat dat Flash dus onnodig vertraagd wordt door die heerlijk NS6. Daar zou ik bijna een grap over maken. Since ik mij af vraag bij welke versie ze bij de NederlandseSpoorwegen zijn...

• Wirf
  • Laatst online: 12-09 14:39
maak je lachspieren ff los, ok :)
ik dus

ok, stel je dit voor:

je moet een server maken, met daarop mySQL, PHP en apache. vervolgens vragen ze om een of ander scriptje te maken, je hebt een computer, een server en een (door 5 mensen gedeelde) ISDN lijn tussen die twee....

wat ga je doen:

- windows gebruiken om dat scriptje te maken, zodat je lekker IE kunt gebruiken.

- Linux gebruiken zodat je tenminste niet 5 seconden hoeft te wachten voordat wat je hebt getypt op het beeldscherm verschijnt?

Ik boycot microsoft niet, hun browser is op het moment het best, ik heb alleen geen andere keus. (Internet explorer wil nog steeds niet helemaal opstarten in linux (geeft nog steeds deze fout:
Afbeeldingslocatie: http://195.193.46.64/IE-fout.jpg

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

LoL~! :D

• Janoz
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik was altijd een aanhanger van NutScrape.. Maar NS is de laatste jaren alleen maar slechter geworden (probeer maar eens een tabel tot helemaal bovenin de pagina te krijgen ofzo)... Maar gelukkig is er tegenwoordig een ander alternatief....

www.opera.com

Een browser die zelfs door casema lui makkelijk te downloaden is!!!

Ik raad iedereen aan om 'm in ieder geval ff te proberen!!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Ozboz:
sorry ik had die post van RRX moeten quoten... want ik wilde dat hij het uitlegt.
foutje ;)

Dus RRX: hoe zit het met Flash en NN6?

www.jurgroessen.nl

• RRX

RRX

@life-

Op dinsdag 09 januari 2001 10:05 schreef Hangloozz het volgende:
Ozboz:
sorry ik had die post van RRX moeten quoten... want ik wilde dat hij het uitlegt.
foutje ;)

Dus RRX: hoe zit het met Flash en NN6?
beetje verwarrend allemaal, maar ik bedoelde dus dat de flash plugin wel werkt onder netscape, en er hetzelfde uitziet, en de functies die niet werken in netscape, die gebruik ik tot op heden nog niet, vandaar dat ik er nog geen last van heb.

• RRX

RRX

@life-

Op zondag 07 januari 2001 23:56 schreef OzBoz het volgende:
Je kunt wel een praatgroep beginnen met PlayR, maareh ik post nog ff dit, is alles mee gezegd. (bron: cre@teOnline jan2001)

[afbeelding]
oh, daarom vroeg je hoe het gesteld was met m'n engels, ik had dat hele stukje niet gelezen van die afbeelding die je gepost had, vandaar dat ik niet meer snapte waar jullie het nou over hadden.

PS:
nu ben ik het er ook mee eens dat netscape6 ook suckt voor flash omdat het de flash movies vertraagt

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

weer een babelonische spraakverwarring uit de wereld :7

www.jurgroessen.nl

• RRX

RRX

@life-

het valt toch niet mee om uit rond de 40 postings nu uit te zoeken wat nu waar bij hoort en wie nu wat bedoelde:?:?:?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
ik bouw mijn sites niet eens meer voor netscape. heb ik altijd gedaan en geprobeerd maar werd er op den duur zo spuugzat van en daar kwam dan bij dat uit de stats bleek dat nog geen 15% van de bezoekers netscape had.

daarom heb ik dus schijt aan netscape en zijn gebruikers. sorry voor die bijna 15% visitors met errors hoor, heel jammer, maar ik bespaar me eigen bloed zweet en zeeeeer veel tranen!

en ik snap het niet ook hoor, IE is gewoon beter en biedt meer...

• brammetje
Op woensdag 10 januari 2001 18:55 schreef Kaap het volgende:
ik bouw mijn sites niet eens meer voor netscape. heb ik altijd gedaan en geprobeerd maar werd er op den duur zo spuugzat van en daar kwam dan bij dat uit de stats bleek dat nog geen 15% van de bezoekers netscape had.

daarom heb ik dus schijt aan netscape en zijn gebruikers. sorry voor die bijna 15% visitors met errors hoor, heel jammer, maar ik bespaar me eigen bloed zweet en zeeeeer veel tranen!

en ik snap het niet ook hoor, IE is gewoon beter en biedt meer...
mijn idee!!

"netscape op de schop!!"

Verwijderd

Kaap: Ik snap het niet ook hoor, IE is gewoon beter en biedt meer...

Beter in wat? Als dat is HTML, CSS en JavaScript doen volgens de spec... probeer het zelf.

Als dat is slechte code proberen weer te geven, dat klopt, maar who cares?

Wat biedt IE meer? Een OS waarin het geintegreerd is? :P

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Een vriendin van mij werkt bij Morgan Stanley Dean Witter in New York. Dat is geen plaatselijke bakker op de hoek, het is een enorm bedrijf waarvan het hoofdkantoor midden op broadway staat (wel op een hoek overigens..:)). Op iedere computer in dat bedrijf werken ze met netscape. En dit is maar 1 voorbeeld.

Iedereen die zegt dat serieuze developers geen rekening hoeven te houden met hoe hun pagina's in netscape eruit komen te zien praat onzin.

Ook al is het 12% het is nog altijd te veel om te negeren omdat je te lui bent je code nog eens na te lopen.

Met stylesheets is het gewoon klote inderdaad maar ik ben nog nooit een probleem met tabellen in netscape tegengekomen dat niet op viel te lossen. Die mensen die lopen te zeiken over dat stylsheets en javascript niet werken die hebben een punt maar daardoor gaan anderen denken dat het aan het programma ligt dat een tabelletje niet in een ander tabelletje verschijnt.

[modus off topicus maximus]
Op maandag 08 januari 2001 23:40 schreef Arien het volgende:

Je mist alleen een $ of ben ik een constante? :P
aargh zo'n kort stukkie code en dan nog moeten debuggen :9 (schaamschaam)

[/modus off topicus maximus]

Verwijderd

2: Iedereen die zegt dat serieuze developers geen rekening hoeven te houden met hoe hun pagina's in netscape eruit komen te zien praat onzin.

Net als voor elke andere browser. Het gaat niet om de browser, maar om de HTML, CSS, JavaScript etc...

[modus off topicus maximus]
aargh zo'n kort stukkie code en dan nog moeten debuggen :9 (schaamschaam)
[/modus off topicus maximus]

Het kan goed zijn, alleen moet ik dan een constante zijn (heb ik geen bezwaar tegen hoor :P)

Verwijderd

Ik wacht op de dag dat netscape eindelijk eens stopt met de 4.x reeks. document.layers SUXX!!

Verwijderd

Goed zo! Gooi het er maar uit!

Maar moest je daar nu een topic van een jaar oud voor omhoogschoppen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.