Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
nu ook; IE fiets alle pagina's zo binnen, open ik in Netscape dezelfde pagina, staat de statusbalk op 14 bytes/s..wat is dat nou! laden kreng!!! :(
ook zo als je een table-background aangeeft; krijgt elke cel die achtergrond...
Nee, lul, ik wil alleen de achtergrond van de tabel, de cellen doe ik anders..:(
Maar, javascript debuggen is heerlijk met Netscape.. dat snapt ie tenminste.
braaf..
[sneakie mode: kloothommel:P]
Hoe is het dan gesteld met je Engels? Grijns.. zie stukje.Op maandag 08 januari 2001 00:37 schreef RRX het volgende:
ik leef mee met alle HTMellers, ik heb er (nog) geen last van omdat ik met flash werk, maar dat komt vast nog wel
hehehe, ja, explain to us, would ya?Op maandag 08 januari 2001 09:59 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Hoe is het dan gesteld met je Engels? Grijns.. zie stukje.
En Tables kan die gvd niet centreren dat is ook
Heb je een tabel mooi gecentreerd in het midden van de pagina (dubbelzegje :?:?
En dan kijk je in IE : :):)
Kijk je in Netscape is die gvd LINKS uitgelijnd :(:(
Mr.Zop
.
hhmmmm. bedoel je dit: HTMellersOp maandag 08 januari 2001 09:59 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Hoe is het dan gesteld met je Engels? Grijns.. zie stukje.
* RRX denkt dat ie het niet begrijpt[img=19,15]i/s/confused.gif[/img]
Flash transparant maken heb ik (nog) niet nodig,Flash kan je niet transparant maken dus zelfs flash is een probleem voor netscape
En Tables kan die gvd niet centreren dat is ook
Heb je een tabel mooi gecentreerd in het midden van de pagina (dubbelzegje )
En dan kijk je in IE :
Kijk je in Netscape is die gvd LINKS uitgelijnd
Mr.Zop
en ik heb geen problemen met het centreren:)
inderdaad nog (lang) niet zo snel als ie.. maar goed bruikbaar voor mij (ie werkt trouwens niet onder linux
trouwens... mozilla 0.6 is net uit, een programma word pas "klaar" gevonden als hij versie 1.0 is.. vandaar ook de slechte kritiek op netscape 6.
oh ja, ik ben geen webdesigner...
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r
:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r
excuuzz voor het kinderachtig reageren, maar ik ben duidelijk vóór een praatgroep!!
nah
En als je problemen hebt in netscape met tabellen dan is je code niet goed. Netscape is niet alleen goed om js maar ook om HTML mee te debuggen (voor zover je dat zo kunt noemen).
Verwijderd
de uitvinder van iets hoeft niet te betekenen dat de uitvinding ook daar gelijk het beste werkt. de uitvinder van het wiel, kan toch ook niet gelijk de beste banden van nu maken;)Op maandag 08 januari 2001 17:40 schreef 2 het volgende:
Niet vergeten, kind'ren, dat zonder netscape er nooit zoiets was geweest als javascript, en sterker nog, waar dacht je dat de view source mogelijkheid vandaan kwam; micro$oft?
nah
En als je problemen hebt in netscape met tabellen dan is je code niet goed. Netscape is niet alleen goed om js maar ook om HTML mee te debuggen (voor zover je dat zo kunt noemen).
you said itOp maandag 08 januari 2001 17:38 schreef PlayR het volgende:
:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r
indeed, tables..Op maandag 08 januari 2001 18:32 schreef waxle het volgende:
1 ding wat voor mij Netscape een absolute zaadapplicatie maakt: tables ( need i say more?)
met borders, achtergronden enzo.. o.k. dat je ze goed moet afsluiten enzo kan ik begrijpen...
Margins werken ook niet goed, en wat erg vervelend is is nesting, met tabellen, maar helemaal met div's..
Verwijderd
Alle Netscape-gebruikers zijn OF linux-freak OF helemaal gestoord dat ze geen IE gebruiken..
ik bedoel; er lopen veel figuren rond die het leuk vinden om MS te boycotten en daarom zelfs met een KUTBROWSER als netscape willen surfen..
Zulke figuren werken bij mij altijd op de lachspieren !!
Verwijderd
Ja, mensen die altijd lopen te schreeuwen dat ze goed zijn, en alles voor elkaar krijgen in Netscape..Op maandag 08 januari 2001 19:26 schreef Timpie2000 het volgende:
Waar zijn de NS liefhebbers nou?
Verwijderd
Ja, kan iemand mij uitleggen waarom hij mijn div's wel pakt buiten de tabel en erin ineens niet meer?! (ik gebruik ze om fonts en lettergroottes te definieeren)...Op maandag 08 januari 2001 18:56 schreef PlayR het volgende:
Margins werken ook niet goed, en wat erg vervelend is is nesting, met tabellen, maar helemaal met div's..
Verwijderd
Haha! Deze zoek ik nu ook. Vroeger waren er nog veel mensen echt voor Netschaap, ik denk dat velen wel nu overgestapt zijnOp maandag 08 januari 2001 19:28 schreef PlayR het volgende:
[..]
Ja, mensen die altijd lopen te schreeuwen dat ze goed zijn, en alles voor elkaar krijgen in Netscape..
Maar betreft 4.x Ik gebruik het zelf nog met plezier... (op een paar sites na die voor geen meter werken, die mogen dan 'als ze de moeite waard zijn' in hun eigen IE schermpje
Met het ontwerpen voor Netscape is het natuurlijk vooral afhankelijk van welke browser je gebruikt tijdens het ontwerpen zelf.
Je kunt het namelijk ook omdraaien. IE (versie 4 in iedergeval, 5/5.5 heb ik niet hier, om een beetje testplatform te houden) heeft ook dingen die niet ondersteund worden en Netscape wel. Iets als " align: right; , font-weight : bolder; " werken wel in NS maar niet in IE 4 Dat wil niet zeggen dat IE 4 slecht is, maar gewoon dat ik de code wat meer compatible moet maken. Zo kun je ook naar Netscape kijken. Het is gewoon anders. (en een beetje verouderd), maar je kunt in principe ook wel alles in Netscape laten werken, maar is soms wel lastig en het wil niet altijd op de manier waarop het zou moeten...
(Ik zeg niet dat iedereen Netscape moet gebruiken, maar wel iets waar designers nog steeds niet al te moeilijk rekening mee kunnen houden. Dreamweaver genereert trouwens ook bijna alleen NS compatible code
* Bluestorm is blij als er eens een browser met gecko engine uitkomt die wel normaal DHTML ondersteund, want dat is in Mozilla een ramp: geen enkel oud show/hide layer script werkt.
Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden
(gelukkig wel in Mozilla
Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden
U bent niet gemachtigd deze pagina te bekijken..Op maandag 08 januari 2001 19:55 schreef wacko het volgende:
sitecheck
Waar ben je mee bezig??
ff op F5 douwen, hij doet 't wel. 't Is natuurlijk wel een Sonera server, hè.Op maandag 08 januari 2001 20:05 schreef PlayR het volgende:
[..]
U bent niet gemachtigd deze pagina te bekijken..
Waar ben je mee bezig??
Verwijderd
weird, nu deed tie het weer wel..Op maandag 08 januari 2001 20:08 schreef wacko het volgende:
[..]
ff op F5 douwen, hij doet 't wel. 't Is natuurlijk wel een Sonera server, hè.
ennuh.. netscape zuigt, en zoek nog steeds een netscape-guru..
Verwijderd
Je kan natuurlijk ook gelijk alles met de hand schrijvenOp maandag 08 januari 2001 20:10 schreef GRRR667 het volgende:
Dreamweaver poept layer code niet in classes uit (of wel) dus moet ik alles handmatig of achteraf door een script omlaten zetten naar classes wat irritant werk is om DHTML scripts te laten werken
en op papier..Op maandag 08 januari 2001 20:32 schreef SpiritX het volgende:
Je kan natuurlijk ook gelijk alles met de hand schrijven.
Verwijderd
YEAH, en wat was het probleem waarom netscape de hele zooi niet pakte? ik had in mijn CSS code achter elke regel een ";" staan...
gaat ik dat ook eens proberen..Op maandag 08 januari 2001 21:12 schreef Sjaak2000 het volgende:
Ik kan met vreugde vermelden dat ik de site (waar ik gister nog een topic voor geplaast heb wegens netscape problems, en mijn eerdere postings in deze draad) werkend heb onder NS4,7, NS6!!!!
YEAH, en wat was het probleem waarom netscape de hele zooi niet pakte? ik had in mijn CSS code achter elke regel een ";" staan...
moet toch niet verkeerd zijn dacht ik.. maar i'll try anything
Verwijderd
2: if(arien){$|++;} else{$| =1;}
Je mist alleen een $ of ben ik een constante?
[/lekker off-topic in een draadje dat toch al nergens over ging]
laten ik het ff kort houden:Op maandag 08 januari 2001 18:57 schreef powder_tony het volgende:
Welke serieuze developer ondersteunt nog Netscape ??
Alle Netscape-gebruikers zijn OF linux-freak OF helemaal gestoord dat ze geen IE gebruiken..
ik bedoel; er lopen veel figuren rond die het leuk vinden om MS te boycotten en daarom zelfs met een KUTBROWSER als netscape willen surfen..
IMHO als je jezelf echt serieuze developer noemt steek je er ook wel de moeite in om je paginas NS compatible te maken. anders ben je wel erg arrogant bezig.
Het blijft uiteindelijk een smaak kwestie.
* sebas is het in dit geval met de aggressieve marketing strategie van MS toen ze nog IE 3.0 hadden eens, goeie actie meneer Gates en Ballmer!
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Nou in dat stukje staat dat Flash dus onnodig vertraagd wordt door die heerlijk NS6. Daar zou ik bijna een grap over maken. Since ik mij af vraag bij welke versie ze bij de NederlandseSpoorwegen zijn...Op maandag 08 januari 2001 17:02 schreef Hangloozz het volgende:
[..]
hehehe, ja, explain to us, would ya?
maak je lachspieren ff los, okOp maandag 08 januari 2001 18:57 schreef powder_tony het volgende:
ik dusWelke serieuze developer ondersteunt nog Netscape ??
ok, stel je dit voor:Alle Netscape-gebruikers zijn OF linux-freak OF helemaal gestoord dat ze geen IE gebruiken..
je moet een server maken, met daarop mySQL, PHP en apache. vervolgens vragen ze om een of ander scriptje te maken, je hebt een computer, een server en een (door 5 mensen gedeelde) ISDN lijn tussen die twee....
wat ga je doen:
- windows gebruiken om dat scriptje te maken, zodat je lekker IE kunt gebruiken.
- Linux gebruiken zodat je tenminste niet 5 seconden hoeft te wachten voordat wat je hebt getypt op het beeldscherm verschijnt?
Ik boycot microsoft niet, hun browser is op het moment het best, ik heb alleen geen andere keus. (Internet explorer wil nog steeds niet helemaal opstarten in linux (geeft nog steeds deze fout:
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
www.opera.com
Een browser die zelfs door casema lui makkelijk te downloaden is!!!
Ik raad iedereen aan om 'm in ieder geval ff te proberen!!
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
sorry ik had die post van RRX moeten quoten... want ik wilde dat hij het uitlegt.
foutje
Dus RRX: hoe zit het met Flash en NN6?
beetje verwarrend allemaal, maar ik bedoelde dus dat de flash plugin wel werkt onder netscape, en er hetzelfde uitziet, en de functies die niet werken in netscape, die gebruik ik tot op heden nog niet, vandaar dat ik er nog geen last van heb.Op dinsdag 09 januari 2001 10:05 schreef Hangloozz het volgende:
Ozboz:
sorry ik had die post van RRX moeten quoten... want ik wilde dat hij het uitlegt.
foutje
Dus RRX: hoe zit het met Flash en NN6?
oh, daarom vroeg je hoe het gesteld was met m'n engels, ik had dat hele stukje niet gelezen van die afbeelding die je gepost had, vandaar dat ik niet meer snapte waar jullie het nou over hadden.Op zondag 07 januari 2001 23:56 schreef OzBoz het volgende:
Je kunt wel een praatgroep beginnen met PlayR, maareh ik post nog ff dit, is alles mee gezegd. (bron: cre@teOnline jan2001)
[afbeelding]
PS:
nu ben ik het er ook mee eens dat netscape6 ook suckt voor flash omdat het de flash movies vertraagt
daarom heb ik dus schijt aan netscape en zijn gebruikers. sorry voor die bijna 15% visitors met errors hoor, heel jammer, maar ik bespaar me eigen bloed zweet en zeeeeer veel tranen!
en ik snap het niet ook hoor, IE is gewoon beter en biedt meer...
mijn idee!!Op woensdag 10 januari 2001 18:55 schreef Kaap het volgende:
ik bouw mijn sites niet eens meer voor netscape. heb ik altijd gedaan en geprobeerd maar werd er op den duur zo spuugzat van en daar kwam dan bij dat uit de stats bleek dat nog geen 15% van de bezoekers netscape had.
daarom heb ik dus schijt aan netscape en zijn gebruikers. sorry voor die bijna 15% visitors met errors hoor, heel jammer, maar ik bespaar me eigen bloed zweet en zeeeeer veel tranen!
en ik snap het niet ook hoor, IE is gewoon beter en biedt meer...
"netscape op de schop!!"
Verwijderd
Beter in wat? Als dat is HTML, CSS en JavaScript doen volgens de spec... probeer het zelf.
Als dat is slechte code proberen weer te geven, dat klopt, maar who cares?
Wat biedt IE meer? Een OS waarin het geintegreerd is?
Een vriendin van mij werkt bij Morgan Stanley Dean Witter in New York. Dat is geen plaatselijke bakker op de hoek, het is een enorm bedrijf waarvan het hoofdkantoor midden op broadway staat (wel op een hoek overigens..:)). Op iedere computer in dat bedrijf werken ze met netscape. En dit is maar 1 voorbeeld.Op maandag 08 januari 2001 18:57 schreef powder_tony het volgende:
Welke serieuze developer ondersteunt nog Netscape ??
Iedereen die zegt dat serieuze developers geen rekening hoeven te houden met hoe hun pagina's in netscape eruit komen te zien praat onzin.
Ook al is het 12% het is nog altijd te veel om te negeren omdat je te lui bent je code nog eens na te lopen.
Met stylesheets is het gewoon klote inderdaad maar ik ben nog nooit een probleem met tabellen in netscape tegengekomen dat niet op viel te lossen. Die mensen die lopen te zeiken over dat stylsheets en javascript niet werken die hebben een punt maar daardoor gaan anderen denken dat het aan het programma ligt dat een tabelletje niet in een ander tabelletje verschijnt.
[modus off topicus maximus]
aargh zo'n kort stukkie code en dan nog moeten debuggenOp maandag 08 januari 2001 23:40 schreef Arien het volgende:
Je mist alleen een $ of ben ik een constante?
[/modus off topicus maximus]
Verwijderd
Net als voor elke andere browser. Het gaat niet om de browser, maar om de HTML, CSS, JavaScript etc...
[modus off topicus maximus]
aargh zo'n kort stukkie code en dan nog moeten debuggen
[/modus off topicus maximus]
Het kan goed zijn, alleen moet ik dan een constante zijn (heb ik geen bezwaar tegen hoor
Verwijderd
Verwijderd
Maar moest je daar nu een topic van een jaar oud voor omhoogschoppen?
Dit topic is gesloten.
![]()