Wanneer je op de TAB-toets drukt, dan wordt de focus op een ander object gelegd. Is het mogelijk om te voorkomen dat dit gebeurt en dat in plaats daarvan een TAB gebruikt kan worden in een textarea? (om mooie kolommen te maken)
Ja, je kan keyevents afvangen in een textarea
Intentionally left blank
code:
1
| <textarea id="tekst" onkeypress="if (event.keyCode == 9) { this.value += '\t'; return false; }"></textarea> |
Was 't maar zo simpelAndré schreef op maandag 28 februari 2005 @ 20:27:
code:
1<textarea id="tekst" onkeypress="if (event.keyCode == 9) { this.value += '\t'; return false; }"></textarea>
Hoe bedoel je, ik heb het getest en het werkt.
/edit:
IE werkt dus weer eens niet mee, IE is onkeydown nodig terwijl FF alleen met onkeypress werkt ivm het cancellen van de key
[ Voor 65% gewijzigd door André op 28-02-2005 20:46 ]
En wat als je ze er nou beide in zet?
Als het goed is worden niet herkende attributes gewoon genegeerd, dus IE kijkt niet naar OnKeyPress en FF niet naar OnKeyDown (voor zover ik weet)
Als het goed is worden niet herkende attributes gewoon genegeerd, dus IE kijkt niet naar OnKeyPress en FF niet naar OnKeyDown (voor zover ik weet)
MacNerd
In IE werkt dat wel want die negeerd onkeypress maar in FF krijg je een dubbele TAB. Ik denk dat je een browsercheck hiervoor nodig hebt.
Bovendien wordt de tab altijd aan het eind van de tekst toegevoegd, terwijl je cursor ergens middenin kan staan.
Dat is te verhelpen door uit te lezen waar je cursor staatSuperRembo schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:13:
Bovendien wordt de tab altijd aan het eind van de tekst toegevoegd, terwijl je cursor ergens middenin kan staan.
Het voorbeeld ging me meer om de manier hoe je de tab kunt afvangen.
[ Voor 11% gewijzigd door André op 28-02-2005 21:23 ]
dat betekent dus dat 1 van de 2 events voor beide browsers werktAndré schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:03:
In IE werkt dat wel want die negeerd onkeypress maar in FF krijg je een dubbele TAB. Ik denk dat je een browsercheck hiervoor nodig hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door Not Pingu op 28-02-2005 21:25 . Reden: crap... hoe werkte die 'eureka' smiley met dat lampje ook alweer? ]
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
onkeypress is dat, maar die kun je niet cancellen in IE, en daarom ben je daar weer onkeydown nodigGunp01nt schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:24:
[...]
dat betekent dus dat 1 van de 2 events voor beide browsers werkt
Klopt, hoewel beide events wel werken in beide browsers. Het zit 'm puur in het kunnen cancellen.
Anyway: opzetje
Anyway: opzetje
Intentionally left blank
Eerst een antwoord posten waar ik een voorbeeld bij geef, dan mag ik een antwoord posten waar jij een voorbeeld bij geeft
Teamwork
Pagina: 1