Nieuw menu bij bestaande DVD

Pagina: 1
Acties:

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hallo,

Mijn vader heeft zijn oude 8mm-filmpjes (van heel vroeger) over laten zetten op DVD. Nu zijn er een aantal zaken niet naar zijn zin, te weten:
- er ontbreekt een menu
- de-overzet-meneer heeft bij de films waarbij geen geluid was, naar eigen inzicht, een 'mooi' deuntje geplaatst. Om eerlijk te zijn, z'n muziekkeus is om te janken (past goed onder een jaren 70 pr0n-movie)

Vraag: Hoe kan mijn vader (of ik) op een makkelijke manier een menu toevoegen aan deze DVD (natuurlijk wel opnieuw branden) en hoe kan ik het ongewenste geluid wissen en dit allemaal zonder kwaliteitsverlies.

We maken nu gebruik van Pinnacle Studio 9 om de eigen DV-opames te editen en te branden op DVD. Maar hierin kan ik geen bestaande DVD editen.

Alvast bedankt!

ps. Heb als gezocht op Google en op GOT, maar weet de juiste zoektermen blijkbaar niet. Ik kom er niet uit.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Om te beginnen kan je de dvd's het beste rippen, de videobeelden van de dvd halen dus.

Om het geluid van de beelden te scheiden is het het best de beelden ongecomprimeerd te bewerken in een programma als Adobe Premiere of iets dergelijks. Daarna kan je met een programma als Nero BurningRom al een simpel DVD menu maken. Belangrijk is om de bestanden onder geen voorwaarde te comprimeren.

Succes :Y)

Verwijderd

www.extradvd.nl

hier kun je allerlij tutorials vinden voor jou probleem. nederlands en duidelijk, met downloadbare freeware op de site

succes

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als ik het zo lees ben ik dus op zoek naar een progje dat DVD's kan rippen naar een formaat dat bv Pinnacle Studio 9 kan verwerken.

Iemand een idee welk programma daarvoor te gebruiken is. Een aantal eisen:
- niet te moeilijk (het is voor m'n vader en hij is niet zo'n computer-wonder)
- in het Nederlands (is wat makkelijker te begrijpen)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Na het rippen (b.v. dvd dycryptor) kun je met een dvd authoring programma een dvd bij elkaar zetten en menu's maken. Er zit wat in pinnacle ingebouwd, maar echte dvd authoring programma's kunnen meer.

http://www.videohelp.com/tools?s=2#2

zelf gebruik ik dvdlab pro, maar dat is wellicht voor jou wat overkill.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.