Zonealarm en P2P

Pagina: 1
Acties:

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19
Ik heb al heel wat forums afgezocht, maar geen duidelijk antwoord gehad.
Ik heb altijd met Norton Internet Security (NIS) gewerkt, maar de 2005 versie is toch wel vrij belastend voor je systeem.
Ik heb daarom Zonealarm in dienst genomen.
Daar ben ik nou al een tijdje mee bezig.
Ik heb zowel de free version als de security suite geprobeerd.
Ze hebben allebei een vervelend trekje, en dat is als ik een p2p proggie gebruik, maakt niet uit welke, dat na een tijdje, ik niet meer kan surfen, mail ophalen gaat wel.
Ik heb geen problemen met andere proggie's die het niet doen, alles werkt normaal.
NIS had hier geen last van.
Ik zit wel achter een router, maar de poorten doorgezet.
Ook in ZA de instelling aangezet dat ik achter een NAT router zit. (firewall, blocked zone, advanced, internet connection sharing.)
Ik zou niet weten wat ik nou nog mneer zou moeten instellen.
Iemand het ervaring mee of nog mooier, de oplossing.
Alvast bedankt.

mijn systeem.

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
Het kan zijn dat het programma niet genoeg connecties aankan, en dat alle connecties die je kan hebben naar p2p gaan. Daardoor kan http er niet meer langs etc

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:33

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

ik zelf heb er voornamelijk last van bij e-mule.
Maar er staat op de site (help) van e-mule ook dat zonealarm eigenlijk wordt afgeraden om samen te gebruiken, aangezien het lastig in te stellen is.

Met andere programma's (kazaa lite, soulseek, shareaza etc.) heb ik nergens last van.

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19
Nou ik heb wel sp2 gepatched met de patch voor oneindig veel connecties, dus daar zal het niet aan liggen.
Met Nis had ik nergens last van.

mijn systeem.

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
Niet echt een oplossing voor zonealarm, maar ik kan je "BlackIce" firewall wel aanraden. Zonealarm zeurt eik altijd :P