Toon posts:

Systeem samengesteld

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een systeempje samengesteld dat ik denkelijk ga kopen, nu vraag ik jullie nog wat tips of dit allemaal wel goed loopt en goed met elkaar samenwerkt. Ik zat te denken aan dit:

Maxtor DiamondMax Plus 9, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB) € 97,-
XFX GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI), PVT45GUD € 420,-
AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed) € 243,-
Tagan TG480-U01 (ATX, 480W) € 80,99
DVD speler € 25,00
Asus A8N-SLi nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID) € 124,-
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos, Speed Premium) € 152,95
Floppy Disk Drive 3,5" 1.44 MB Wit €9,00

Loopt dit wel lekker en kan ik hem enigsinds iets overclocken ?
Is het geheugen goed, en is de voeding genoeg als ik er 2 3dkaarten in heb zitten?
Sommige mensen zeggen dat de koeler op het mobo luidruchtig is is dit echt zo af stellen ze zich gewoon aan ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

We kunnen aan de hand van dit lijstje moeilijk zien of het systeem goed zal draaien.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overclocken kan je natuurlijk nooit garanderen. Verder zal ik géén DM9 schijf meer nemen, maar een seagate, of een DM10. Verder: keurig systeem. De voeding is ruim bemeten, dat lukt wel. Ook met een broertje voor de 6800. Overigens staat hier geen kast bij, of leg je hem gewoon op de doos neer (:D). Floppydrive nog nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige mensen zeggen dat de koeler op het mobo luidruchtig is is dit echt zo af stellen ze zich gewoon aan ?
Als je het systeem geïnstalleerd hebt hoor je dat zelf het beste, wat de 1 lawaai vindt, vindt de ander weer niet.
Als het je niet bevalt sloop je het fannetje er af en laat je er een groot fan langzaam overheen blazen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:23

UTM

Nforce4 icm met een AMD64 is (bijna) altijd een garantie voor een leuke overclock ;) Natuurlijk ben je ook afhankelijk van je CPU-cooler etc, maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De kast moet er nog bij ik zaten te denken aan een van deze 2:

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1663
Vanwezege zijn goede lucht intake :) en ik vind hem er wel cool uitzien

Of deze: http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1818

De floppy gebruik ik omdat ik meesal van school disketjes heb enzo dus dat is wel handig natuurlijk.

Is deze harde schijf meer geschikt? Maxtor DiamondMax 10, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB, NCQ) € 97,99

Wat is er eigenlijk beter aan een Sata schijf? want iemand raade mij dat aan.
Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check maar eens benchmarks, op storagereview.com ofzo, T.net zelf heeft ook een érg uitgebreide reviewpagina van harddisk benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check voor ale je onderdelen het forum over ervaringen, vooral het mobo,cpu,vga,ram is veel over te vinden op het forum.

EDIT* ff over je kastkeuze, ik zou voor de laatste gaan, die eerste ziet er naar mijn mening echt niet uit, lijkt wel een oude getthoblaster

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwaliteit van de gebruikte materialen
Bij SCSI en de duurdere SATA schijven (WD Raptor, Maxtor Maxline III, etc) worden er duurzamere materialen gebruikt, dit vind je terug in de prijzen van de schijven en jarenlange garanties (tot wel 5 jaar). Omgekeerd is de fabrieksgarantietermijn ook wel een redelijke indicatie van de kwaliteit van de harddisk.
quote uit de FAQ van opslagmedia en i/o controllers ;)

Oftewel, een sata schijf is betrouwbaarder en sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand zei ook dat ik nix zou hebben aan een RAID2 mobo wat vinden jullie daarvan ?
En op de site die jullie daarnet gaven staan niet echt vergelijkingen met anderen HD's.
En is het niet handig dat ik een deluxe mobo koop ?
Ik vind die kast er wel stoer/apart uizien ;)
Maar dat ding heeft volgens mij wel een uber goede intake :) ligt natuurlijk aan de fan speed maar zoeen gapend gat aan de voorkant heeft natuurlijk bijna niemand ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAID2 zit ook niet op dat moederbord...

Het moederbord ondersteunt op de nVidia controller voor alle poorten (2IDE, 4S-ATA, dus 8 apparaten in totaal) RAID0, RAID1 en RAID0+1. Zoek zelf maar uit wat dat betekend, en beslis zélf of je d'r wat aan hebt. Ik ben persoonlijk érg blij met m'n 2 western Digital Raptor's in RAID0.

Info over RAID: RAID-FAQ in Opslagmedia en I/O controllers.

Voordeel van Deluxe? Zoek dat zelf uit, kan handig zijn, als je de extra features wilt gebruiken en het geld er voor over hebt.

Persoonlijk ben ik niet wild van die tsunami, én die andere kast, ze doen nogal goedkoop aan. De tsunami heb ik persoonlijke ervaring mee.

Advies: ga voor een Coolermaster of LianLi case. Antec is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:34
Is een USB-stick niet een mooie vervanger voor de diskette? Ik vind 't altijd zo jammer dat er in een nieuw systeem nog een diskettedrive wordt gebouwd... Verder is 't een net systeem. Ik zou inderdaad voor een Seagate of DM10 schijf gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Veel vragen die je hier stelt kan je vrij eenvoudig zelf oplossen door wat research te doen. Zoals CABAL al aangeeft is er bijvoorbeeld een handige RAID FAQ in OM te vinden. Ook geeft hij al aan dat je zelf ook uit kan zoeken of je de deluxe versie moet hebbben, of de 'gewone'. :)

Zie ook de CSL FAQ onder het kopje systeemvragen, hier mist namelijk het eea.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.