Toon posts:

Dreamweaver connect met Mysql -> unidentified error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleem met dreamweaver als ik een database connectie aan wil maken. Ik krijg dan de foutmelding: An unidentified error occurred. Dit is na een verse win xp installatie en hiervoor werkte het wel, alleen kan ik me niet meer herinneren wat ik had gedaan om hette laten werken. Wat ik wel weet is dat het een heel gezeik was om het werkend te krijgen...
Sql, php, Mysql Front werken allemaal naar behoren. Ik gebruik Dreamweaver MX 2004 en heb al op de support site gekeken van macromedia, maar of de oplossingen zijn niet van toepassing of mijn probleem zou opgelost moeten zijn met mijn versie.

Versies:
Mysql Front 3.1
Mysql 4.0.0 alpha
Php 5.0.2
Dreamweaver MX 2004 met de 7.0.1 update

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 15:19 ]

Verwijderd

Misschien heeft het te maken met de rechten van de map waar je datbase in staat. Ik heb daar in ieder geval mee te maken gehad. De map zelf stond wel toegankelijk voor lezen en schrijven, maar pas toen ik ging rotzooien met sharing van die map werkte het.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je precies? De rechten aanpassen mbv de administratie account?

Verwijderd

Ja, idd. Maar gaat het hier om een webserver of ben je lokaal op je computer aan het ontwikkelen?
In geval van het laatste zou ik gewoon rechtermuisklik - sharing op die map doen en alles vrij geven.
Dit natuurlijk niet doen als het om een webserver gaat! ;)

Tis een beetje een goedkope oplossing, maar als het werkt... ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ut staat bij mij hier lokaal op de computer. Maar ik heb dus de rechten aangepast van de Mysql map en de data map, waar de databases in staan.. Maar geen effect. krijg nog steeds een unidentified error als ik verbinding wil maken met dreamweaver. Vreemde is dat Mysql Front wel verbinding kan maken met de Mysql databases..

Verwijderd

Dus hij leest wel, maar wil niet schrijven?

Verwijderd

Topicstarter
Mysql Front kan alles wel, lezen en schijven, ut is Dreamweaver die nix wil.

Verwijderd

Dan houdt mijn bijdrage op! :) Ik codeer met Homesite en heb al helemaal geen verstand van Dreamweaver. Sorry, maar succes met je probleemoplossing. Al een keer op de macromedia forums geweest?

Verwijderd

Topicstarter
Kheb naar een aantal dingen gekeken op het macromedia forum en hun support pagina`s, maar er is niet iets wat echt wil helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Op de macromedia support site staat wel mijn probleem:

http://www.macromedia.com...ase/index.cfm?id=tn_16515

Maar welke oplossing zou moeten werken, want degene die er staan willen niet echt helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost!!! Wat heb ik gedaan: ik had PHP 5.0.2 geïnstalleerd, nu ik terug ben gegaan naar 4.3.10 werkt het wel!
Pagina: 1