Hallo,
Ik ben bezig met een soort van content management systeem voor onze clan website en nu loop ik op de volgende 2 punten vast.
1)
Op de member pagina worden dus de members uit de database gehaalt zoals hieronder, nu wil ik alleen dat er rij voor rij wordt megegeven "<tr class=even>" & op de volgende rij <tr class=oneven"> heeft iemand enig idee hoe het moet, het kan wel iig....
2)
Het 2e puntje waar ik tegen aanloop is het nieuws archief. Ik wil 5 meest recente nieuws berichten op de nieuws pagina laten zien, vervolgens komt er daarna een url met "nieuwsacrhief.php" waarop de overige te zien zijn... weet iemand hoe ik het aantal nieuws verichten tot 5 kan beperken en hoe zn archief pagina in elkaar moet zitten?
Ik ben bezig met een soort van content management systeem voor onze clan website en nu loop ik op de volgende 2 punten vast.
1)
Op de member pagina worden dus de members uit de database gehaalt zoals hieronder, nu wil ik alleen dat er rij voor rij wordt megegeven "<tr class=even>" & op de volgende rij <tr class=oneven"> heeft iemand enig idee hoe het moet, het kan wel iig....
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <h1>Members</h1> <div align="center"> <table width="450" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" ce> <?php include ("*****.php"); mysql_connect ("$dbhost","$username","$dbww"); mysql_select_db ("$db") or die ("Fout opgetreden"); $query = "SELECT * FROM `members` ORDER BY `id` ASC"; $result = mysql_query($query) or die(mysql_error()); while($rec = mysql_fetch_assoc($result)) { echo "<tr class=even>" . "<td>" . $rec["name"] . "</td>" . "<td>" . "||B2F|" . $rec["nickname"] ."|NL||" . "</td>" . "<td>" . $rec["rank"] . "</td>" . "<td>" . $rec["function"] . "<td>" . "<a href=index.php?page=profiles/" . $rec['nickname'] . ".php>Profile</a>" . "</td>" . "</tr>"; } ?> </table> </div> |
2)
Het 2e puntje waar ik tegen aanloop is het nieuws archief. Ik wil 5 meest recente nieuws berichten op de nieuws pagina laten zien, vervolgens komt er daarna een url met "nieuwsacrhief.php" waarop de overige te zien zijn... weet iemand hoe ik het aantal nieuws verichten tot 5 kan beperken en hoe zn archief pagina in elkaar moet zitten?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <h1>Nieuws</h1> <div align="center"> <table width="450" border="0" cellspacing="2" cellpadding="2"> <tr> <td align="left" valign="top"> <?php include ("*****.php"); mysql_connect ("$dbhost","$username","$dbww"); mysql_select_db ("$db") or die ("Fout opgetreden"); $query = "SELECT * FROM `news` ORDER BY `id` DESC"; $result = mysql_query($query) or die(mysql_error()); while($rec = mysql_fetch_assoc($result)) { echo "<strong>" . stripslashes($rec["subject"]) . "</strong>" . "<br>" . "<br>"; echo stripslashes($rec["text"]) . "<br><br><br>"; echo "<hr>" . "<em>" . " | " . stripslashes($rec["author"]) . " | " . stripslashes($rec["date"]) . " | " . "</em>" . "</hr>" . "<br>" . "<br>"; } ?> </td> </tr> </table> </div> |
[ Voor 55% gewijzigd door Janoz op 28-02-2005 15:33 . Reden: +codetags - spam... + fixen html van Curry ]
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero